Hoppa till innehåll
Anime.se

Vad ser du på för anime just nu?

Sadokan
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag spelade mitt första spel go idag. Killen jag spelade med/lärde mig av fick höra att jag gillade anime och således har jag nu sett de första tre avsnitten av... gissa tre gånger...

ja, precis. Hikaru no Go.

Jag borde verkligen se klart allt annat först innan jag börjar med en serie till, bara. HnG är dessutom alldeles för lång för min smak - jag t.o.m. att Death Note är för lång. FLCL är mitt ideal, men jag inser att de flesta serier inte klarar av att presentera en story (?) och karaktärerna på bara sex avsnitt.

75 är alldeles för långt, jag tror jag kommer att tröttna efter kanske tolv.

Kort om Go:

-Det är en livsstil.

Det är mycket det serien egentligen handlar om.

det är nog rätt lätt att man börjar spela spelet efteråt men det är ett oerhört slitsamt spel på alla sätt och vis.

Vem som helst kan säga "nu spelar vi för att ha kul" men för en Go spelare som säger samma sak så är det just inte samma sak.

Jag vet inte hur många gånger det spelet gjort mig lycklig och olycklig.

Kanske du tröttnar efter 12 avsnitt men inte troligast :) Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du har inte lust att ge serien en sån beskrivning?

Visserligen räcker det du redan sagt om den, men heh..

Både jag och Meatrose har skrivit rätt långa texter om serien i andra trådar ("Vilken anime såg du klart senast?" tror jag närmare bestämt), så om du bläddrar bakåt ett tiotal sidor i nämnd tråd eller söker lite så bör du nog hitta vad du letar efter.

Och med det sagt så behöver du egentligen inte läsa det som skrivits heller, allt du behöver göra är att se den! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hikaru no Go tröttnar man inte på. 75 avsnitt känns nästan för kort när man väl kommit in i den. Den har den där sanslöst goa känslan som endast ett fåtal serier kan förmedla. Det är något speciellt med sportanimes helt klart.

*Skriver upp Code Geass över listan med anime att se*

För närvarande innehåller den även Kanon (remaken), Air TV och Honer & Clover. Måste se klart Death Note någon dag också...

Såg precis första avsnittet av Clannad. Verkar charmig&rolig!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har börjat se Blue Drop. Det är få animen som imponerar redan efter första minuterna, men den här serien har gett bra intryck redan från första episod.

Hoppas det fortsätter så senare nästa år, än så länge finns det bara 6 avsnitt ute, men bra verkar den vara.

Kaleido star som jag också ser på är underhållande men inte lika bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Blasphemy! Kaleido Star tar ju allting, ingen som sett mer än tio avsnitt har inte fått tanken av att börja svinga i träd. (igen) >:)

Då kan du inte ha sett mer än någon minut :O

Azumanga Daioh före Blood+

Efter att du hade sett klart Kimi Ga Nozomu Eien kände du då inte att du behövde en skitbra komedi?

Nu har det ju ändå gått så pass lång tid så nu kanske du behöver Daioh efter Blood+ ist... :|

Just nu ser jag på Melody of Oblivion.

Lite skum och småsnuskig serie, blev lite besviken där när hjältarna i serien är begränsade till att åka halvtaskiga motorcyklar istället för att ha varsin kraft.

Men man måste tycka om Hor-Sama som äter små barn till frukost när han känner för det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Utöver de serier jag följer så ser jag på RahXephon nu. Anledningen till att jag ville se den är alla de som hävdar att den är som Evangelion fast bättre. Håller på med elfte avsnittet av tjugosex och än så länge är den bra, men inte i närheten av dess senpai. Vi får se vad jag tycker efter att ha sett klart.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Funderar själv på att ta och se igenom Rahxephon. Har också hört att den skall vara mycket lik Evangelion, samt att flera tycker att den är bättre. Har dock hört att den skall vara mycket lättare att "ta in" gentemot Evangelion. Dock var det ju mycket detta som gjorde Evangelion så intressant...

Hur som helst skulle jag ändå aldrig kunna prisa en serie som tagit såpass mycket av ett vinnande koncept. Känns nästan lite fult faktiskt, men samtidigt stryker det också att Evangelion är en av de mest inflytelserika animé serier som gjorts. :D

Skall naturligtvis dock ge den en ärlig chans. Tror dock att jag kommer se den mer som något dämpande åt mitt Evangelion begär. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Erikku: Jo jag tycker att det känns som att de som prisar RahXephon och höjer den till högre skyar än Evangelion gör det genom att påpeka avsaknaden av en ganska stor ingrediens som gjorde att den sistnämnda blev så pass bra som den blev. Jag är på avsnitt 11, och det är nästintill omöjligt att inte dra paralleller till Evangelion. Så se den bör du ju hur som helst. Fan, jag ska titta vidare nu. Har haft episod 11 pausad i bakgrunden ett bra tag nu, och bara lagt tid på att irritera Suzaku-fans på Animesuki's Geass-forum. ^^

Erk (läses som amerikanska Earl, fast med k på slutet =P): Det låter ju lovande att slutet är betydligt bättre än vad serien är i början och i mitten. Jag tycker ju ändå att den är bra så här långt. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Blasphemy! Kaleido Star tar ju allting, ingen som sett mer än tio avsnitt har inte fått tanken av att börja svinga i träd. (igen) >:)

Då kan du inte ha sett mer än någon minut :O

Faktum är att jag är nästan klar. vanligen brukar jag kunna se på sådana långa serie i ett kör men inte Kaleido. Den är emellanåt såpass tråkig att jag har spolat fram i avsnitten! Den är underhållande men inte bra nog.

den får 4/10

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har börjat se på dragonaut, vilket i första anblick verkar rätt bra.

Det som är hittils intressant med den är framförallt upplägget och musiken, vilket gör allt det extra med superkrafter, meccha och allt det har att erbjuda som inte urtypiskt "anime" utan mer spännande och ger en djurare mystik.

Flera serier jag har börjat se på är:

Glas mask Soul Link Sinigami no ballad , Orguss och Fate Stay night

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En serie som har blivit liggande sedan... ja jag vet inte när, är Monster. Såg precis första avsnittet och det verkar uppfriskande välskrivet och engagerande. Man ska inte uttala sig efter att ha sett en sjuttiofjärdedel av serien visserligen, men det är i varje fall den "anime jag ser på nu".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som en viss Köttros här på forumet redan har luskat ut så har jag brytit min lilla vana för ovanlighetens skull och börjat se en serie veckovis, nämligen Genshiken 2. Kände att detta inte var en serie som spelade någon roll i mån av sträcktittande, utan man bör få ut lika mycket av att se den veckovis.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ett sunt beslut tycker jag. Och ett steg i rätt riktning kanske? ;)

OBS! Jag håller fortfarande med dig om att många serier gör sig bäst som sträcktittningsmaterial, men det gäller ju inte alla serier. Välkommen in i Genshiken 2-tråden då. Det är inte ofta man ser dig i en serie-specifik tråd. B)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En serie som har blivit liggande sedan... ja jag vet inte när, är Monster. Såg precis första avsnittet och det verkar uppfriskande välskrivet och engagerande. Man ska inte uttala sig efter att ha sett en sjuttiofjärdedel av serien visserligen, men det är i varje fall den "anime jag ser på nu".

Mycket bra serie alltså! Faktiskt den enda anime som lyckats skapa den där krypande känslan i kroppen. Otäck är den verkligen alltså. 74 avsnitt kan kännas långt men i denna serien funkade det. Bra berättartempo etc.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Monster är bäst, ser om den nu för en tredje gång bara för det.

De få gångerna som en Anime skulle fungera lika bra Otecknat.

Förutom när...

Monstret klär ut sig till sin syster, men bortsett från det och slutet så, mumma.

Outrosarna till Monster är btw bäst, om man är klipsk lyckas man reda ut en hel del från berättarbilderna innan det hänt i serien.

Eller så klipsk kanske man inte behöver vara men...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Serier jag följer:

- Baccano

- Bamboo blade

- Bleach

- Clannad

- Da Capo II

- ef - a tale of memories

- Genshiken 2

- Goshuushou-sama Ninomiya-kun

- Gundam 00

- Kimikiss Pure Rouge

- Kodomo no Jikan

- Minami-ke

- Myself; Yourself

- Naruto Shippuuden

- One Piece

- You're Under Arrest Full Throttle

Blir lite fullt upp bara att följa dessa. I mån av tid försöker jag även se igenom "färdiga" serier. Just nu håller jag på att se igenom Lucky Star.

Väntar med spänning på fler subs till:

- Sayonara Zetsubou Sensei

- Wangan Midnight

- Romeo x Juliett

Det känns som att jag tittar på för lite Shoujo-anime :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter