Exxus Skrivet februari 28, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 28, 2007 Ska börja se Black Lagoon ikväll, sen har man Rozen Maiden och Magical Girl Lyrical Nanoha som också ligger och väntar på en B) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
suffer Skrivet februari 28, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 28, 2007 Är inne på dom sista avsnitten i Ergo Proxy... jädrans så bra Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet februari 28, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 28, 2007 Ser på avsnitt fyra av Aria The Natural, vilket är den uppföljande säsongen/serien till Aria The Animation. För den som inte vet handlar serierna om ett gäng tjejer som är gondoljärer i en framtida stad, inspirerad av Venedig, på den terraformerade planeten Mars. Det är en serie med jämna delar "slice-of-life" och "feelgood" - inga starka draman, inga större romanser, inga fiender eller elakingar - och jag tycker den lyckas vara söt utan att vara sliskig (till och med den feta katten, märkligt nog). Jag sitter iallafall såhär mest hela tiden när jag ser den: Junichi Sato (regissören) kan verkligen göra härliga serier. ^_^ Hur som helst är det alltså i en framtida miljö. En sak har jag undrat på ett tag nu: Är det monetära systemet i Aria ned- eller bortrationaliserat? Pengar verkar helt enkelt inte ha någon större betydelse i serien, om alls. Om det är så, ser jag serien som ett trevligt litet "förslag" på hur ett pengalöst samhälle kan se ut. För i en fortsatt teknisk utveckling så kommer så småningom betalningsmedel att tappa all betydelse. Ofrånkomligen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet mars 1, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 1, 2007 Hur som helst är det alltså i en framtida miljö. En sak har jag undrat på ett tag nu: Är det monetära systemet i Aria ned- eller bortrationaliserat? Pengar verkar helt enkelt inte ha någon större betydelse i serien, om alls. Om det är så, ser jag serien som ett trevligt litet "förslag" på hur ett pengalöst samhälle kan se ut. För i en fortsatt teknisk utveckling så kommer så småningom betalningsmedel att tappa all betydelse. Ofrånkomligen. Sceleris, Sceleris, Sceleris, man ska inte sitta och reflektera så mycket över slice of life/feel good-serier. :> Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Timotei Skrivet mars 1, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 1, 2007 Ska snart börja glo på Slayers hade jag tänkt mig(blev tvingad av Jocke) och så får man väl se klart soukou no strain. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet mars 1, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 1, 2007 Om några veckor (efter den kommande tentaperioden!) blir det Slayers för mig också, närmare bestämt extraserierna och filmerna. Såg klart TV-serierna på cirka 9 dagar. Nämnvärt är att Slayers Next var bäst (8/10), och det märktes att Slayers Try hade en annan källa (de andra byggde på böckerna). För den intresserade ska det visst följa med en nyproducerad film för den som köper alla tre TV-serier i Japan. :> Sceleris, Sceleris, Sceleris, man ska inte sitta och reflektera så mycket över slice of life/feel good-serier. :> Det är en försvarsmekanism -- om jag mår för bra så smälter jag. ^_^;; Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet mars 1, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 1, 2007 För den intresserade ska det visst följa med en ny The story will focus on a love romance in the southern islands between Lina and Gourry. Jaaaaa! Blev lite besviken på Slayers Try när det aldrig tog vid något mellan dom där det slutade med Next. Mer love love. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Exxus Skrivet mars 2, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 2, 2007 Rozen Maiden ska börja ses igenom nu. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jinha Skrivet mars 3, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 3, 2007 Kanon Busou Renkin Bleach Naruto Ghost hunt Code geass Death Note Inukami Kiba D.Gray-Man Bakumatsu Kikansetsu Irohanihoheto Texhonlyze Gungrave Hajime no Ippo Samurai Champloo Wolf's Rain Samurai 7 Blood+(Inte fastnat för det än) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Solmogen Skrivet mars 3, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 3, 2007 Ska precis sätta mig och börja kolla på Chevalier läst att den har fått väldigt bra kritik och att den har en speciel story så den verkar vara rätt lovande. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Timotei Skrivet mars 3, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 3, 2007 Ska börja glo igenom Azumanga igen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kirren Skrivet mars 7, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 7, 2007 Ser på Ping pong club, satans så bra den är :O Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Timotei Skrivet mars 8, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 8, 2007 Började titta på Manabi Straight, så söt serie. Den verkar faktist rätt bra, jag får hoppas på att den håller måttet igenom hela serien. Edit: Började även titta på Makai Senki Disgaea, sjyst humor och även ett måste för dem som gillar spelen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Exxus Skrivet mars 11, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 11, 2007 Börjat kolla på Monster idag, har hunnit cirka tio avsnitt och jag gillar vad jag ser hittintills B) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
gladkaka Skrivet mars 11, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 11, 2007 Uta-kata och kannasuki no miko .__. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet mars 12, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 12, 2007 Titta Maria-sama, vi flyger! Maria-sama ga miteru. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kokaburra Skrivet mars 12, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 12, 2007 Code Geass Bleach Naruto (o_O) Ouran High School Host Club (ska börja nån dag snart) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GinGirl Skrivet mars 12, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 12, 2007 Har sett två (.. eller.. var det tre...?) avsnitt utav Onegai Teacher. Tyckte att den verkade mycket intressant men kan inte säga att jag är särskilt imponerad utav den, ännnu. Men ska inte döma den än! O': Sen så ska jag se färdigt några Pokémon filmer någon gång också. 8D; Kan tillägga att jag borde se ikapp Death Note och Bleach någongång också. Så man kan väl lägga till det i min "Ser på just nu"-lista. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kokaburra Skrivet mars 12, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 12, 2007 IMO Onegai Teacher var väll sådär. Inget att hurra över, och blev ett jävla tjat "sensei sensei sensei sensei sensei" / "we must move forward we must move forward we must move forward we must move forward"och pojkvaskerns röst, vad han nu hette skär som naglar mot griffeltavla :P *MAIBE SPOILERZ* "OH NOES TEH LITTE GIRL HAS STANDSTILL DISEASE?!" <--- låter som de fick idétorka och suttade in lite random-lir för att ha något att gå på. *MAIBE SPOILERZ* Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet mars 13, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 13, 2007 Men skämmes, inte klaga på Onegai Teacher! Var en av mina gamla favoriter förr i tiden. Mizuho eller vad hon hette, het rödhårig lärare. Kan inte misslyckas ffs. :> Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet mars 15, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 15, 2007 Drog nästan hela första säsongen av Vandread igår, mycket trevlig serie får jag säga, även fast den är sci-fi med mechainslag! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
vxl Skrivet mars 15, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 15, 2007 Drog nästan hela första säsongen av Vandread igår, mycket trevlig serie får jag säga, även fast den är sci-fi med mechainslag!Jorå, håller med om "även fast". Jag har aldrig varit intresserad av mecha och dess like, men Vandread (båda säsongerna) tyckte jag var riktigt bra! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet mars 15, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 15, 2007 Drog nästan hela första säsongen av Vandread igår, mycket trevlig serie får jag säga, även fast den är sci-fi med mechainslag!Jorå, håller med om "även fast". Jag har aldrig varit intresserad av mecha och dess like, men Vandread (båda säsongerna) tyckte jag var riktigt bra! Exakt samma här. Fast börjar bli vänligare inställd till det efter att ha sett riktigt bra serier nu på senaste som tex Vandread och Gun X Sword! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Timotei Skrivet mars 16, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 16, 2007 Magical Girl Lyrical Nanoha Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kokaburra Skrivet mars 16, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 16, 2007 Drog nästan hela första säsongen av Vandread igår, mycket trevlig serie får jag säga, även fast den är sci-fi med mechainslag! Haha, tittar ju nu på Vandead. Är på avsnitt 11 om jag vill minnas rätt. Gillar serien so far, men jag har lite problem med sådana datorgjorda mechas med värsta "gloss" effekten. Ger mig en liten "cartoon-network-robot-pewpew" känsla. Efter Vandread har jag planerat in Azumanga Daioh, alternativt lite Fafner eller vad den nu kallas, verkar lovande! ^^ Håller fortfarande fast vid att Onegai Teacher är ett stolskott ;P Men visst hade den sidan stunder den med, alla serier är så individuella så det går inte att jämföra. /peace Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg