F.d. medlem Skrivet maj 30, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 30, 2004 Hur kunde jag glömma bort MGS-spelen? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Japs Skrivet juni 1, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 1, 2004 1. Kvalmatchen till SM i Nintendo 2001. Spelet: Smash Bros originalet De tävlande Jag (Mario) mot en annan (Link). 10 minuter. Spelmode satt på Time. Tjo va han fick spö! Inte nån speciell bedrift, men det var en jäkligt skön känsla. Speciellt nedräkningen från 10. ___ 2. Slutsekvensen i Terranigma. SPOIL! När man fick reda på att Ark bara var en själslig kopia av en tidigare människo hjälte och man fick leva en sista dag och fick träffa Elle igen innan man dog ! SPOIL! Spielberg snodde den idéen och använde det i AI, utan referens ___ 3. Mosandet av slutbossen i underbara Skies of Arcadia. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Isamu Dyson Skrivet juni 1, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 1, 2004 Slutet på Zelda Majoras Mask....Var tvungen att klara spelet många gånger efter...bara för att få bevittna slutet en gång till...Det blir bara bättre å bättre!!! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zaffe Skrivet juni 1, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 1, 2004 När jag ligger under något totalt i Soul Calibur mot Japs, men sedan blir galen börjar sjunga och totalt äger och ändrar scoren till min ledning ;P inte så ofta jag blir galen men ändå! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Japs Skrivet juni 1, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 1, 2004 när zaffe blir knäpp och börjar sjunga och vara glad är han nästan oslagbar. Måste bero på lyckopiller lr liknande :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SkuttyWan Skrivet juni 2, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 2, 2004 ALLA som spelat TV-spel känner ju till FFVII (i alla fall tror jag nog alla här gör det) och vad som händer i spelet.. :P) Det är dumt att ta saker för givet. Hehe, hej hej Elwin.. ^^ Var ett tag sedan.. Och nu när jag läste om Japs och Nintendo SM, kom jag att tänka på finalen i Stockholm 2002. När det gjordes upp om förstaplaceringen.. det ögonblicket var känslomässigt laddat det med. Speciellt eftersom jag hejade på killen som tillslut vann, och man inte riktigt förstått att han vann, utan det tog ett par sekunder innan det gick upp för en pga. hans stiliga omkörning i Mario Kart64.. :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
firewalker Skrivet juni 3, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 3, 2004 FFVII var det bästa just då, och även nu är det nästintill oslagbart. *SPOILER* Som mitt hjärta slog när man laddade upp till omnislahs vid sista striden mot Sephiroth. Då kändes det helt plötsligt som om allt hade en mening allt var så klart, hämnden var krävd och allt bara flöt ihop i mitt huvud, jag fällde en tår över att ett av de bästa spelen i världshistorien var slut... *SPOILER* Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellis Skrivet juni 3, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet juni 3, 2004 FFVII var det bästa just då, och även nu är det nästintill oslagbart. *SPOILER* Som mitt hjärta slog när man laddade upp till omnislahs vid sista striden mot Sephiroth. Då kändes det helt plötsligt som om allt hade en mening allt var så klart, hämnden var krävd och allt bara flöt ihop i mitt huvud, jag fällde en tår över att ett av de bästa spelen i världshistorien var slut... *SPOILER* Du.. Jag bölade nästan då...... Kalla mig mes.. Fine... Men det gjorde jag.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Paizuri Skrivet juni 3, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 3, 2004 Mitt mest känsloladdade ögonblick var när jag satte på en catgirl i True Love. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Elwin_Baltia Skrivet juni 3, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 3, 2004 Hehe, hej hej Elwin.. ^^ Var ett tag sedan.. Jag har fortfarande en hel del att lära. :( Mitt mest känsloladdade ögonblick var när jag satte på en catgirl i True Love. "Yes, your love is inside of me..." Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tetsuo-shima Skrivet juni 4, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 4, 2004 mycket svårt men det är nog alla fantastiska ögonblick i FINAL FANTASY spelen som är underbara (fast det mycket mer) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vicious Skrivet juli 20, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 20, 2004 Silent Hill 2. Slutet. Efter att ha tatt mig igenom hela skräckscenariot, hela jävla staden, så sitter jag å bevittnar den sista sekvensen ur spelet och inser att min mardröm är slut. Men fortfarande var det så jävla sorgligt alltihop. Spelet VAR slut... och slutet var så känsloladdat. När man satt där och låten "True" drog igång, då var det allvar. Silent Hill 2 är nog det bästa jag spelat. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gafvert Skrivet juli 20, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 20, 2004 Kalla mig mes.. MES Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hauzin Skrivet juli 20, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 20, 2004 I Turtles 2: Arcade Game på Gammla Goa NES var de alltid så att dörren blev uppslagen av en robot eller vad de nu var. de var skrämmande då som nu Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Empfmil Skrivet juli 20, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 20, 2004 Knights of the old Republic: *SPOILER!!!* När man får reda på att antagonisten man försöker sätta stopp för är egentligen en själv (fast det visste man ju inte innan, då man hade minnesförlust) Metal Gear Solid: Slutscenen Final Fantasy VII: *SPOILER!!!* När någon "råkar" landa med sitt svärd på någon. Final Fantasy X: *SPOILER!!!* När Tidus och Yuna kysser varann (under vattnet?!) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
NagisaKaoru Skrivet juli 20, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 20, 2004 Dem jag tycker e bäst är alla från FFVII. Först ***** död sen när man gör Omnislash i slutet skit grymmt jag minns första gången jag kom dit så hade inte jag Omnislash men så kom den ändå och bara satt och var glad när ********* blev totalt slaktad av Cloud. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaphod Skrivet juli 21, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 21, 2004 Jag kommer ihåg när man var yngre och satt några kompisar framför samma dator och spelade något gammalt mattespel. Vid varje fråga som man svarade fel på hamnade man i en källare. Vi var inte speciellt duktiga och hamnade i den källaren jämt. Vi blev tillslut så arga att vi tappade fattningen och grät allihopa. Rätt.. Sjukt. Ja. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
c4z Skrivet juli 21, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 21, 2004 Hmm, det måste nog vara när jag spelade första Fallout spelet en gång för mycket länge sedan. *SPOILER* När man efter att har räddat hela mänskligheten återvänder till sin Vault för att då bli utstött och avfärdad, utsparkad i vildmarken av sina forna vänner... Jag blev helt paff. Helt stum. Jag blev så arg. Fattade inte alls hur de kunde göra så mot en... Första och ända gången jag fått en sådan känsla när jag spelat ett spel. *SPOILER* Aja, ni bör spela Fallout spelen (de två första). Tillsammans med Baldurs Gate 2: Shadows of Amn är dom de bästa spelen jag spelat... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Empfmil Skrivet juli 23, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 23, 2004 Apropå Den Stora Scenen Som Alla Pratar Om i FFVII, varför inte bara använda en Phoenix Down på henne? :S (Nejnej, det fungerar ju bara under strider, eller hur?) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellis Skrivet juli 23, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet juli 23, 2004 Kalla mig mes.. MES Taskigt... =D Ja.. Ja en mes... En mes som råkar kunna karate,judo och savate >:D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gafvert Skrivet juli 23, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 23, 2004 Gomen, kunde inte hjälpa det. Jag kan 12 gauge shotgun så det så. B) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Petus Skrivet juli 23, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 23, 2004 *SPOILER* När man efter att har räddat hela mänskligheten återvänder till sin Vault för att då bli utstött och avfärdad, utsparkad i vildmarken av sina forna vänner... Jag blev helt paff. Helt stum. Jag blev så arg. Fattade inte alls hur de kunde göra så mot en... Första och ända gången jag fått en sådan känsla när jag spelat ett spel. *SPOILER* haha ja den kommer jag ihåg också. det va ett ganska svårt spel faktiskt. fast d va kul å skjuta byborna =). slutet va ju lite knasigt =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Eldarion Skrivet juli 23, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 23, 2004 När min trogne Gremio dör T_TBUHUUUU(o ifall Phan dör men de gör han aldrig när ja spelar fö ja e sååå braa!!(dödade milich openhimmer grymt o blodigt >:D ) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Mustachio Skrivet juli 23, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 23, 2004 När min trogne Gremio dör T_TBUHUUUU(o ifall Phan dör men de gör han aldrig när ja spelar fö ja e sååå braa!!(dödade milich openhimmer grymt o blodigt >:D ) Det går ju faktist att återuppliva Gremio, fast jag har inte lyckats. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Patrik B Skrivet juli 24, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 24, 2004 Jag måste nog också säga att vissa delar av Suikoden 1 och 2 kändes ordentligt. Händelserna är redan beskrivna i detalj och citerade tilltäckligt så jag ska inte beskriva dem ytterligare. Annars gillar jag starkt slutet i Biohazard 2 (Resident Evil 2). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg