b8q Skrivet juni 19, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 19, 2006 Att ha EN enda filmansvarig är bra (för då vet alla vart de ska vända sig) men se gärna till att ha minst en insatt person som ständigt vakar över varje projektor/dator i _varje_ filmvisningssal (och de stackarna behöver ju äta, sova, kissa etc. så de behöver avbytare), dessutom minst en extra projektor, en extra DVD spelare, ja en extra av allt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheFluff Skrivet juni 19, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 19, 2006 Jodå, vi är visa av erfarenheterna från UC:06... ^^; Extra projektorer kan det nog bli lite besvärligt med dock, eftersom två av dem hyrs av Scenteknik för en sabla massa pengar, och de andra lånas ihop från diverse olika håll... men extra folk ska vi ha, inte som på UC:06 där det nästan var rena turen om någon fanns där för att byta skivor :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
b8q Skrivet juni 19, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 19, 2006 Jo, projektorer är dyra... om man inte har jobb eller föräldrar som man kan låna av. Men om ni nu hyr dem varje gång för "en sabla massa pengar" - hur många UppCon och andra evenemang skulle det ta innan ni tjänat in pengarna på att köpa en egen i låt säga 12000-kr klassen? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheFluff Skrivet juni 20, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 20, 2006 Därför att de inte kostar 12,000 utan mer i stil med 120,000. Det är inga små projektorer vi talar om här, det är Sony-prylar på ungefär 0.5x0.5x0.2 m, med teleobjektiv (som bara det kostar över 10,000). Det krävs ganska rejäla grejor i de stora salongerna på Royal. UppCon (eller snarare Uppsalakai) äger redan ett par mindre projektorer som används i de mindre salongerna (sen får vi låna en eller två också), men de stora projektorerna måste vi helt enkelt hyra. Men SÅ farligt mycket kostar det faktiskt inte att hyra dem över helgen, jag överdrev lite. :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
b8q Skrivet juni 20, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 20, 2006 Oj, förlåt! Jag trodde inte salongerna var SÅ stora, utan mer normala ca 200 platser som Focus i Hagsätra, där använde man ju "vanliga" projektorer. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nau Skrivet juni 20, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 20, 2006 YES! Denna gången måste jag verkligen komma! Jag deppade som fan för att jag inte kunde komma till förra uppcon:( Nåja, denna gången ska jag komma. Ska försöka få med mig några från min förening också här i göteborg. Vi har fått tag i en kille som har C-körkort nu, så vi får upp en hel lastbil arkadmaskiner från Göteborg! Weeei sounds greate. POP'N MUSIC FTW! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheFluff Skrivet juni 20, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 20, 2006 Oj, förlåt! Jag trodde inte salongerna var SÅ stora, utan mer normala ca 200 platser som Focus i Hagsätra, där använde man ju "vanliga" projektorer. Nja, i tre av salongerna använder vi "vanliga" dataprojektorer (såna som finns på vilken gymnasieskola eller i vilken mindre konferenslokal som helst), och de är förstås inte så svåra att få tag på. I två av salongerna, ettan och fyran, är det dock så långt mellan duken och lämplig projektoruppställningsplats att det är väldigt svårt för att inte säga omöjligt att få till det med en projektor utan teleobjektiv. Därav de stora sony-klumpedunsarna. I fyran har vi kört med en projektor uppställd mitt i salongen någon gång (duken är tillräckligt liten för det), men det är ingen bra lösning, eftersom man då blockerar en halv rad. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lendai Skrivet juni 22, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 22, 2006 Oj, förlåt! Jag trodde inte salongerna var SÅ stora, utan mer normala ca 200 platser som Focus i Hagsätra, där använde man ju "vanliga" projektorer. Problemet är snarare biosalongernas uppbyggnad, det är väldigt smala och avlånga salonger, för att vara biosalonger, ettan och fyran. Problemet med en vanlig projektor är inte att projicera tillräckligt stort, utan att få tillräckligt _liten_ bild. I fyran är det nätt och jämnt, man kan köra med en bättre normal projektor i widescreen, men 4:3 så hamnar en del utanför ovanför och nedanför duken. I ettan så räcker ljusstyrkan inte heller till med en vanlig proj, senast körde vi en Sony VPL-FX52, med 6000 ansi lumen. Det är ju inte en jätteny projektor längre, så den har sjunkit lite i pris nu, ligger på 12 000 dollar + kostnad för objektiv. Förhoppningsvis kommer Royal dock ha installerat egna HD-ready projektorer till UppCon:07, vilket bör resultera i lite bättre bild, och framför allt mindre trassel för arrangörerna att rigga på morgonen! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
b8q Skrivet juni 23, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 23, 2006 Förhoppningsvis kommer Royal dock ha installerat egna HD-ready projektorer till UppCon:07, vilket bör resultera i lite bättre bild, och framför allt mindre trassel för arrangörerna att rigga på morgonen! Och kanske billigare eftersom ni slipper hyra projektorer? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lendai Skrivet juni 25, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 25, 2006 Förhoppningsvis kommer Royal dock ha installerat egna HD-ready projektorer till UppCon:07, vilket bör resultera i lite bättre bild, och framför allt mindre trassel för arrangörerna att rigga på morgonen! Och kanske billigare eftersom ni slipper hyra projektorer? Nope, för vi måste hyra dem av Royal istället, fast det kanske blir billigare iaf. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
b8q Skrivet juni 25, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 25, 2006 Nope, för vi måste hyra dem av Royal istället, fast det kanske blir billigare iaf. Så de ingår inte i lokalhyran? Eller de kanske höjer lokalhyran (jämfört med vad det kostade förra året när de INTE hade digitala projektorer) - men inte så mycket som projektorhyran kostar separat väl? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lendai Skrivet juni 29, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 29, 2006 Så de ingår inte i lokalhyran? Eller de kanske höjer lokalhyran (jämfört med vad det kostade förra året när de INTE hade digitala projektorer) - men inte så mycket som projektorhyran kostar separat väl? Nej, verkligen inte! Fick priserna idag. 700kr/salong/dag + moms. Inte farligt alls. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet juni 29, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 29, 2006 Näst intill gratis, med andra ord! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mustela Skrivet juli 5, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 5, 2006 Aaaah! O.o Ok! Bara för det tänker jag cosplaya som Chock Norris på nästa Uppcon! XD Japs, jag hoppas du håller ditt ord XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet juli 9, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 9, 2006 Aaaah! O.o Ok! Bara för det tänker jag cosplaya som Chock Norris på nästa Uppcon! XD Japs, jag hoppas du håller ditt ord XD Samma här! ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juli 14, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 14, 2006 Jahajaha, så hur länge kan man med säkerhet vela (vackla, tveka) innan det tar slut biljetter? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Himura Skrivet juli 15, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 15, 2006 Ska faktiskt irra dit denna gång, då jag faktiskt fick reda på det i tid ^^ jaja ska säkert bli kul nu när man har missat det typ 3 gånger Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nakashima_asuka Skrivet augusti 2, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 2, 2006 ja ska dit för första gången i år men en bunt vänner :] yeeeeyy ...kan knappt vänta Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet augusti 2, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 2, 2006 Så kul! :D Blir tredje gången för mig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ikkari Skrivet augusti 2, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 2, 2006 wah uppcon uppcon <3<3 fjärde gången för mig..=) längtar.. vet inte om jag ska bila upp den här gången dock.. =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet augusti 12, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 12, 2006 Hmm hmm hmm, Biljetten är betalad. Vi ses där, igen =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet augusti 12, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 12, 2006 Första gången för mig. Jag är fylld av förväntningar och magen kittlar :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bankoiia Skrivet augusti 12, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 12, 2006 Skit... Linnéskolan är ju fullbokad... Jag som hade hoppats slippa åka buss fram och tillbaka. T_T Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet augusti 12, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 12, 2006 Skit... Linnéskolan är ju fullbokad... Jag som hade hoppats slippa åka buss fram och tillbaka. T_T Man går! Buss är dyrt och motion är billigt :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet augusti 13, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 13, 2006 Oj fan, är det stor risk att man blir utan sovsal om man väntar för länge med att betala? Och hur länge är då för länge? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg