forehead Skrivet juni 16, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 16, 2006 Nu är datumen satta och hemsidan samt forumet är uppe. 13-15 oktober i höst är det som gäller. Lite info saxat från hemsidan: uppcon.se sa: Idag öppnar hemsidan för UppCon:07 efter några veckors hetsigt arbete. Det går att boka biljetter direkt, så det är bara att logga in och slå till! Självklart är vissa sidor lite tunna med information, då allt inte är spikat än, men vi kan lova att det här blir det bästa UppCon någonsin, med kapacitet för 1500 personer, med tre våningar konvent och sex biosalonger! uppcon.se sa: Uppsalakai presenterar: UppCon:07! Den 13:e oktober 2006 slår Uppsalakai åter upp portarna till UppCon. En helg fylld av TV-spel, tävlingar, event, mingel och framför allt mängder av anime och manga! Så ta med dina vänner och förbered er på en helg där ni kommer träffa över 1000 likasinnade och som ni sent skall glömma. ^^v Hoppas att se lika många från anime.se där som tidigare, om inte mer. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet juni 16, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 16, 2006 Inget i hela världen kommer kunna hindra mig, nej jag överdriver intepunkt Du kommer också vara där. *pekar* Jag kommer kunna sova gott i natt <3 edit: Kakan ska cosplaya på 07, just so you know! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet juni 16, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 16, 2006 Uppcon.... Namnet har en betydelse för mig och dig. Man tänker på de fina stunderna här i livet, man tänker på cyklar och burgerking. Man tänker på anime och spel. Man tänker på den sköna atmosfären och de trevliga människorna. Man tänker på ett paradis. Ett Nördigt paradis. Ett paradis för dig och mig. Uppcon, låt namnet smälta lite på din tunga, smaka på det lite grann. Känner du det? Känner du hur du redan längtar dit? Vi syns där, på Uppcon. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pixelgamer Skrivet juni 16, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 16, 2006 Jag tyckte det var rätt trist på Uppcon 06 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bankoiia Skrivet juni 16, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 16, 2006 Underbart~ Blir till att samla ihop det gamla gänget, och lämna tryggheten som Småland erbjuder till förmån för några galna dagar i Uppsala. I'll be there. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet juni 16, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 16, 2006 Pixelgamer sa: Jag tyckte det var rätt trist på Uppcon 06 Håller faktiskt med lite. Fast inte helt. Det finns lite med UppCon som gör det.... Just det, UppCon. Jag kommer kanske, vi får se. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mustela Skrivet juni 17, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 17, 2006 Förhoppningsvis kan jag slita mig och komma dit. Är lite sugen på att cosplaya nått jag med. Vi får se längre fram helt enkelt :3 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet juni 17, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 17, 2006 jag ska försöka ta mig ditt... ifall jag vågar mig ut ur skåne och in i norrlandsvildmarker... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjall Raven Skrivet juni 17, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 17, 2006 Pixelgamer sa: Jag tyckte det var rätt trist på Uppcon 06Inte tristare än vad man gör det till :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Genma Skrivet juni 17, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 17, 2006 Dread sa: jag ska försöka ta mig ditt... ifall jag vågar mig ut ur skåne och in i norrlandsvildmarker...Bah, Norrland börjar minsann inte förens Sundsvall! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet juni 17, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 17, 2006 Genma sa: Dread sa: jag ska försöka ta mig ditt... ifall jag vågar mig ut ur skåne och in i norrlandsvildmarker...Bah, Norrland börjar minsann inte förens Sundsvall! nej, det är allmänbildning att allt norr om hallandsåsen är norrland. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Japs Skrivet juni 17, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 17, 2006 Uppcon!! ^__^ Om det inte clashar med Camelot så ska jag definitivt ta mig dit här från Gotland =D (Må kanske inte vara längt bort från Uppsala men, lite knögligt är det allt att ta sig härifrån) Förhoppningsvis kommer jag med tillhörande mantel och hatt. Citat Var är Pizza Hut??Var är Pizza Hut??Var är Pizza Hut??Var är Pizza Hut??VVar är Pizza Hut??Var är Pizza Hut??Var är Pizza Hut??ar är Pizza Hut?? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet juni 17, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 17, 2006 Citat Var är Pizza Hut??Var är Pizza Hut??Var är Pizza Hut??Var är Pizza Hut??VVar är Pizza Hut??Var är Pizza Hut??Var är Pizza Hut??ar är Pizza Hut?? Det här året ska vi hitta pizza hut! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet juni 17, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 17, 2006 Äh! Glöm Pizza Hut! ;) Själv ska jag ta med ris från kinarestaurengen till konventet och sitta på bänken utanför där alla dumpar kläder osv där jag kan sitta i lugn och ro och trycka i mig ris :3 Fast åt för mycket förra gången, måste behärska mig på 07 :) eller inte Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Genma Skrivet juni 17, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 17, 2006 Dread sa: nej, det är allmänbildning att allt norr om hallandsåsen är norrland.Bah, typiskt skåningar. Bråka inte med oss svenskar om geografi! Skatan Milla sa: Citat Var är Pizza Hut??Var är Pizza Hut??Var är Pizza Hut??Var är Pizza Hut??VVar är Pizza Hut??Var är Pizza Hut??Var är Pizza Hut??ar är Pizza Hut?? Det här året ska vi hitta pizza hut! Hehe, lycka till. Närmsta Pizza Hut ligger i Stockholm! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Japs Skrivet juni 17, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 17, 2006 Genma sa: Hehe, lycka till. Närmsta Pizza Hut ligger i Stockholm! Jag visste det!!! EDIT// Måste komma ihåg å skaffa en luftmadrass tills dess också. Hade bara sovsäck förra gången TT_TT Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaphod Skrivet juni 17, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 17, 2006 Den här gången skall jag komma, om Herid och co. kommer. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Japs Skrivet juni 18, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 18, 2006 lendai sa: Vi har fått tag i en kille som har C-körkort nu, så vi får upp en hel lastbil arkadmaskiner från Göteborg! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mustela Skrivet juni 18, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 18, 2006 Japs sa: lendai sa: Vi har fått tag i en kille som har C-körkort nu, så vi får upp en hel lastbil arkadmaskiner från Göteborg! QFT! Japs, det var la inge fel på Tjockmadrassen i gymnastiksalen ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet juni 18, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 18, 2006 Mustela sa: Japs sa: lendai sa: Vi har fått tag i en kille som har C-körkort nu, så vi får upp en hel lastbil arkadmaskiner från Göteborg! QFT! Japs, det var la inge fel på Tjockmadrassen i gymnastiksalen ;) Mustela, käften. Jag fick fan blåsa upp zaffes mastodont madrass mitt i natten när alla andra skulle sova ^^; Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet juni 18, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 18, 2006 Dread sa: nej, det är allmänbildning att allt norr om hallandsåsen är norrland. Som sagt, bråka inte med oss svenskar om geografi! ;) Skatan Milla sa: Det här året ska vi hitta pizza hut! Vi måste! Var ju så svårt sist. ;D Japs sa: lendai sa: Vi har fått tag i en kille som har C-körkort nu, så vi får upp en hel lastbil arkadmaskiner från Göteborg! OMG!! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Makaroni Skrivet juni 18, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 18, 2006 Wow vad kul, denna gång kommer jag säkerligen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pixelgamer Skrivet juni 18, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 18, 2006 Fjall Raven sa: Pixelgamer sa: Jag tyckte det var rätt trist på Uppcon 06Inte tristare än vad man gör det till :)Sant det måste varit för jag var där på studieresa ;]Nä diggar Närcon mer, men det ligger ju närmare till hands också så. Kör de alltid uppcon i samma lokaler där? Jag käkade på någon restaurang precis i närheten, om det kan ha varit thailändskt lr nåt sånt, gott iaf (: Diggade absolut biosalongerna de hade också, fräscht. "Projektorn är överhettad, kommer att stängas av om 1 minut." ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet juni 18, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 18, 2006 Yea, UppCon 07! Vi syns där gott folk ;) Forre: Riktigt nice jobb med tapeten och sidhuvudet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheFluff Skrivet juni 19, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 19, 2006 Vi skyller på Scenteknik för projektorproblemen. :( Men å andra sidan så är det i år i princip jag ensam som basar över hela filmvisningsbaletten från inköp till bioduk, så om något går fel där så vet ni vem ni ska lyncha... D: Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg