Magnus N Skrivet oktober 14, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 14, 2006 Saikano. Läst en del om den här på forumet så tänkte jag skulle ge den en chans. Intressant handling, mestadels en sorlig serie men har sina lyckliga stunder :) rekommenderas. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Exxus Skrivet oktober 14, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 14, 2006 Iriya no Sora UFO no Natsu 6 episoders lång serie. en hygglig serie fram tills sjätte avsnittet där den höjer sig och blir bra B) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Magnus N Skrivet oktober 14, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 14, 2006 I''s Pure, 6 avsnitt med 5 "drömmar" på 1.5 min . Lättsmält serie , utmärkt när man vill slökolla lite, klart sevärd :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet oktober 15, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 15, 2006 The twelve kingdoms, aka Juuni Kokuki... helt enkelt underbar om nån råkar veta ifall dessa novellerna som animen är översatta till engelska så skriv för allt guld i småland! måste ha dem i så fall. kom på att det gäller även andra verk, av henne (Fuyumi Ono) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hampe Skrivet oktober 15, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 15, 2006 Makai Senki Disgaea Var ju tvungen att se den :) Var sådär, inte jättebra, men absolut inte dålig Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Petus Skrivet oktober 15, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 15, 2006 NGE, och den va värdelös IMO. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
NatteN Skrivet oktober 16, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 16, 2006 Black Lagoon 1st season Den var bra, ska ta och börja med s02 här nån dag i veckan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Exxus Skrivet oktober 16, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 16, 2006 Da capo Skön serie som startar rätt segt men som tar sig mot slutet. Strawberry egg trevlig serie med en jämn kvalitet över hela serien. rekommenderas Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dj Hobz Skrivet oktober 16, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 16, 2006 Det var faktiskt Shaman King som jag såg klart igår. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Exxus Skrivet oktober 16, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 16, 2006 sakura diaries Tyckte denna var en av de sämsta anime jag sätt , satt och retade upp mig på killen ett flertal gånger >:) så denna rekommenderar jag inte , om inte ni har överflöd av tid att slå ihjäl. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scab Skrivet oktober 17, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 17, 2006 Mushishi. Totalbäst. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet oktober 17, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 17, 2006 12 avsnitt kvar av Blood+, ska ses snarast! Så sorglig dock och jag är nästan säker på att Saya kommer dö =((((((( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bareus Skrivet oktober 17, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 17, 2006 Så sorglig dock och jag är nästan säker på att Saya kommer dö =((((((( Off topick, men jag bara måste få veta varför du är så säker det. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet oktober 17, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 17, 2006 Blod+-tråden ligger här. Nästan alla yttringar, om än så små som "jag tror [...]", räknas som möjliga spoilers från min sida. Så det hade varit snällt om ni var så goda att ni fortsätter diskutera i tråden som länkats ovan, tack. B) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet oktober 17, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 17, 2006 Sorry, dock så är det som sagt bara jag som tror det och jag har inte sett klart den så chansen är stor att jag har fel. :) Bareus: Spoilers för Blood+ För att Saya och Haji har gjort något löfte som man aldrig får reda på, först trodde jag att det var av romantisk natur men ju mer man ser desto mer lutar det åt att Haji ska "hjälpa henne att dö", och sen när Diva kommer till Red Shield's HQ och Saya ska slåss medans porten stängs framför Kai och dom så säger hon att dom tre inte kan åka tillbaka till Okinawa sen. Sen så är serien otroligt sorlig i allmänhet, och jag har svårt att se Saya gå tillbaka till ett vanligt liv efter detta. Men jag hoppas verkligen inte att hon dör utan att hon ger sig iväg någonstans med Haji, det är drömslutet för min del! <3 :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet oktober 18, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 18, 2006 Eureka 7, och den hade helt klart sina stunder, men ibland så svävade den bort lite tycker jag, men överlag helt ok. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Exxus Skrivet oktober 18, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 18, 2006 Da capo säsong 2 Svagare än första säsongen , sevärd ändå. Be Boys Ganska tråkig anime Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Noctune Skrivet oktober 18, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 18, 2006 Såg nyss klart Mushishi, en så underbar anime, den hade gärnat fått fortsätta lite till... (längtar redan till spelfilmen) En av de bästa animerna jag sett, hamnar absolut på min topp-två-lista :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Z0nE Skrivet oktober 19, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 19, 2006 Mezzo DSA Inte riktigt vad jag trode att den skulle vara men helt ok Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Magnus N Skrivet oktober 19, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 19, 2006 Trigun. Skön serie på 26 avsnitt, småsorlig här och där men framförallt humor/action. Sevärd :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Exxus Skrivet oktober 19, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 19, 2006 Maburaho Skön serie att koppla av till. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet oktober 19, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 19, 2006 The twelve kingdoms, aka Juuni Kokuki... helt enkelt underbar om nån råkar veta ifall dessa novellerna som animen är översatta till engelska så skriv för allt guld i småland! måste ha dem i så fall. kom på att det gäller även andra verk, av henne (Fuyumi Ono) Så The Twelve Kingdoms är att rekomendera alltså? Har för mig att vi har rätt lika smak i animes. Har sett att den fått höga betyg etc men jag tjuvkikade på lite delar ur avsnitt och tyckte inte den verkade intressant alls. :/ edit: woopps felstavning :> Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet oktober 20, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 20, 2006 hmm... typ den är skitbra till avsnitt 12, sen kommer några avsnitt sisådär 8 avsnitt tror ja de va som är mindre intressanta (inte dåliga men man vill inte se dem), sen är den bra igen till avsnitt 40, sen sista fem är också bra, men tillhör inte själva huvudstoryn så mkt. Den kan nog liknas vid sagan om drakens återkomst på det sätt att den tar upp saker som man själv inte alls vill läsa om (man vill läsa om Rand och Mat, ibland Perrin), men istället så skriver han massor om Egwene och Elayne, etc... Man måste ta sig tiden och komma in i den, för mig som älskar fantasy är den på många sätt ett mästerverk, en animerad fantasybok. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet oktober 20, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 20, 2006 hmm... typ den är skitbra till avsnitt 12, sen kommer några avsnitt sisådär 8 avsnitt tror ja de va som är mindre intressanta (inte dåliga men man vill inte se dem), sen är den bra igen till avsnitt 40, sen sista fem är också bra, men tillhör inte själva huvudstoryn så mkt. Den kan nog liknas vid sagan om drakens återkomst på det sätt att den tar upp saker som man själv inte alls vill läsa om (man vill läsa om Rand och Mat, ibland Perrin), men istället så skriver han massor om Egwene och Elayne, etc... Man måste ta sig tiden och komma in i den, för mig som älskar fantasy är den på många sätt ett mästerverk, en animerad fantasybok. Haha ja just det WoT kan vara otroligt störande ibland, avslutar ett kapitel med en riktig cliffhanger men så plötsligt i nästa kapitel så får man stå ut med Nynaeve's gnäll. Får allt ta och se den då! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lasse_Kroner Skrivet oktober 20, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 20, 2006 Utawarerumono Efter att någon sgt att en liknade twelve kigdoms. Och ja det gjorde den lite med väldigt skön storry, skule vilja se fler sådana anime Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg