Andreaaas Skrivet september 9, 2006 Anmäl Share Skrivet september 9, 2006 Film: My neighbor totoro Serie: Håller på att maler one piece för tillfället. Men eftersom den inte är slut så får jag säga... GetBackers (igen, 4e gången nu tror jag). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scab Skrivet september 9, 2006 Anmäl Share Skrivet september 9, 2006 Osamu Tezukas gamla film Memory. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet september 9, 2006 Anmäl Share Skrivet september 9, 2006 Osamu Tezukas gamla film Memory. Är det kortfilmen där kvinnor är gående bröst och rumpa? För den var ju rätt intressant... :> Min senaste var Kamichu!. Pluspoäng för den underbara staden, den detaljrika animationen, och alla små gudomligheter som påminde mig om smådjuren i Sven Nordqvists böcker. Minuspoäng för bitvis skrämmande karaktärsanimation och en rätt menlös - om än ganska söt - handling . Jag tyckte bäst om UFO-avsnittet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kokaburra Skrivet september 12, 2006 Anmäl Share Skrivet september 12, 2006 Såg klart på Cowboy Bebop senast idag! :) Kusligt bra serie. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Frozty Skrivet september 15, 2006 Anmäl Share Skrivet september 15, 2006 senaste jag såg klar var nog Genshiken, ganska kul serie faktiskt ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet september 17, 2006 Anmäl Share Skrivet september 17, 2006 Åhåhå, såg just klart Kodomo no Omocha (102 avsnitt på en vecka, frust). Bra komedi - bitvis riktigt roligt (Sanas ständiga frispel var oslagbara) - och bra drama, men mer än en hel del utfyllnad och en i överlag rätt misslyckad akt som slösade bort ganska många avsnitt (avsnitten om New York). Därtill var det alldeles för mycket Babbit i de senare avsnitten. Även om den också saknar den en god epilog (kalla mig galen om ni måste, men jag föredrar att åtminstone det sista avsnittet i en serie är någorlunda dedikerat till dess huvudteman), så var det en mycket förnöjsam serie med hjärtat på rätta stället. Den tangerade en nia, men får nöja sig med 8/10. Ack, den som vore barn igen... ~_~ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Birdflyer Skrivet september 17, 2006 Anmäl Share Skrivet september 17, 2006 Black Cat - Grym serie! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet september 18, 2006 Anmäl Share Skrivet september 18, 2006 Soul Link! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Z0nE Skrivet september 18, 2006 Anmäl Share Skrivet september 18, 2006 GunGrave och Gasaraki bra serier båda två. Helt klöart värda att se för dem som missat Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet september 23, 2006 Anmäl Share Skrivet september 23, 2006 Hagane No Renkinjutsushi. Nu sitter jag här och funderar, funderar på allt möjligt om serien. Jag värderar FMA högre än Eureka Seven (det säger mycket om man vet vad jag tycker om E7 ;)), usch vad bra serier Bones har att komma med X3 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet september 24, 2006 Anmäl Share Skrivet september 24, 2006 Blood+, och har nu blivit en klyfta kvar, riktigt härligt underbart bra serie! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Magnus N Skrivet september 28, 2006 Anmäl Share Skrivet september 28, 2006 Sensei no ojikan , roligaste animèn hittintills(inte sett så många iofs :) ) . Skön story och karaktärer, längden var lagom med(13 avsnitt) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Magnus N Skrivet september 28, 2006 Anmäl Share Skrivet september 28, 2006 Blev precis klar med Momoiro Sisters , lättsam serie, 24 avsnitt 5 min långa var. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet september 28, 2006 Anmäl Share Skrivet september 28, 2006 Sikta mot toppen! 2. Om den inte var så problematisk i trovärdighetsfronten hade den varit bättre. Men den var välgjord och hade en fin anknytning till sin föregångare. 7/10. Blev precis klar med Momoiro Sisters , lättsam serie, 24 avsnitt 5 min långa var. Ja, den var som småkul. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gogo Skrivet september 28, 2006 Anmäl Share Skrivet september 28, 2006 Såg Whisper of the Heart igår. Helt underbar film. 10/10. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet september 28, 2006 Anmäl Share Skrivet september 28, 2006 Såg Whisper of the Heart igår. Helt underbar film. 10/10. Åh... En av de Ghibli-filmer jag har osett... Kommer bli kul att se på Uppcon. :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet september 29, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet september 29, 2006 Shura no Toki..... Se den INTE! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Exoddus Skrivet september 29, 2006 Anmäl Share Skrivet september 29, 2006 Karin Värd att se ^-^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Harlock Hero Skrivet september 29, 2006 Anmäl Share Skrivet september 29, 2006 Honey & Clover II. Skönt att få en avslutning på det hela, men jag kommer att sakna den. :( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sokkan Skrivet september 30, 2006 Anmäl Share Skrivet september 30, 2006 Sikta mot toppen! 2. Om den inte var så problematisk i trovärdighetsfronten hade den varit bättre. Men den var välgjord och hade en fin anknytning till sin föregångare. 7/10. Så den har anknytning till riktiga Gunbuster? Synd, då kan jag inte se den. Gunbuster är bland det bästa som gjorts, någonsin, men bara tanken på att få veta något som hände efteråt skulle förstöra alltför mycket för mig. För övrigt såg jag själv klart på Honung och Klöver Två igår. Urbra! Flera steg bättre än första serien. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet september 30, 2006 Anmäl Share Skrivet september 30, 2006 Så den har anknytning till riktiga Gunbuster? Synd, då kan jag inte se den. Gunbuster är bland det bästa som gjorts, någonsin, men bara tanken på att få veta något som hände efteråt skulle förstöra alltför mycket för mig. Lite om kopplingen mellan Gunbuster och Die Buster Spoiler Kopplingarna infattar att tidigare händelser har lämnat spår i solsystemet, både fysiska (det svarta hålet från Gunbuster, avsnitt 5) och att huvudpersonen vill bli som en viss pilot, även om själva epoken som första serien utspelar sig i är sedan länge bortglömd. Vi kan säga såhär: Inget utspelar sig efter slutet i Gunbuster. Den utspelar sig alltså efter år 204X, men inte efter år 14XXX. För att utveckla mitt förra inlägg: Om inte Die Buster hade förlitat sig så mycket på framtidsteknik som inte ens försöker låtsas som att den är realistisk, som det är i Gunbuster, så hade den varit mycket bättre, tror jag. "Suspension of belief" och sån't där. Det var helt enkelt för överdrivet. (Die Buster kändes mer som "FLCL in space" än Gunbuster. Kanske hade mina förväntningar en viss påverkan på hur jag såg serien.) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Magnus N Skrivet september 30, 2006 Anmäl Share Skrivet september 30, 2006 Magikano 13 episoder full av magi och överbeskyddande systrar :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Magnus N Skrivet oktober 1, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 1, 2006 3x3 Eyes Bra serie med sköna karaktärer. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet oktober 1, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 1, 2006 Demonbane Riktigt bra serie på 12 avsnitt trots att början kanske inte får den att se så lovande ut. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Noctune Skrivet oktober 1, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 1, 2006 Såg klart Black Cat. Jag tycker serien var riktigt bra, men sista avsnittet var lite skumt på vissa ställen. Jag är iaf väldigt sugen på att köpa mangan som jag hört ska vara mycket bättre =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg