Hoppa till innehåll
Anime.se

Vilken anime såg du klart senast?

Skatan Milla
 Share

Rekommenderade inlägg

Haha, jo det som skrämmer mig ännu mer är att jag haft den på datorn i några månader och inte sett den förrns nu. Nu är det bara TSR som gäller och så var det visst nån OAV märkte jag nu.

Det är en Tessa-OVA. Den är ett måste!

å fan att den är, den är roligare än alla fumoffu tillsammans!

Du har inte sett The Second Raid än? Oh herregud, du har så mycket himmelrike framför dig. Njut min vän. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Saiyuki (TV)

Gensomaden Saiyuki: Requiem (movie) (sequel)

Gensomaden Saiyuki: Kibou no zaika (OAV) (sequel)

Saiyuki Reload (TV) (sequel)

Saiyuki Gunlock (TV) (sequel)

Bra serie, 4 stycken som går runt och slaktar demoner, ett enligt mig lyckat koncept ;), var stundtals riktigt rolig med och som helhet är serien värd ett betyg över medel.

7,0/10

Ska bli roligt att se Burial OVA när de släpps nu i slutet av månaden och få lite historia om hur gruppen formades osv

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm, får väl fortsätta med Saiyuki då! Såg 5 avsnitt men så blev någon annan serie jag ville se klar och då såg jag den istället och glömde typ bort Saiyuki. :<

Såg iallafall Legend of Duo senast, var helt okej men jag hade inte räknat med yaoi bishounen vampyrer. T_T

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Senast såg jag klart Blood+ och Welcome to the NHK. Båda var bra tycker jag, men tyvärr inte så mycket mer än "bara" bra. Saknar i vanlig ordning "closure" i NHK-fallet, och Blood+ lyckades väl helt enkelt inte engagera mig mer än så. Missförstå mig rätt dock... gillade dem båda. Har däremot nyligen sett flera serier som tilltalat mig mer. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg precis klart på The Third Aoi Hitomi no Shoujo. Usch va dålig serie, jobbiga karaktärer och dålig action. Fattar inte att jag palla se klart hela serien 1/10

Huh? Hoppas verkligen att 1/10 var överdrivet, för 1/10 serier finns det inte många av och dom ser man inte klart, det är en sak som är säker. Personligen gillade jag den en hel del, 8/10 minst. Skön stil över den, ingen mainstory som bara blir jobbig till slut, helt enkelt lite slice of life blandat med action, romans och en älskvärd huvudperson.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad har då jag pysslat med under den gångna veckan? Jo, först plöjde jag igenom Mai-HiME, en serie som i inledningen retade gallfeber på mig med metallvargar och Fan & hans moster, men som med tiden (hört den förut?^^) växte och i slutändan tyckte jag att den var bra.

Gick sedan över till Neon Genesis Evangelion med efterföljande filmer (Death&Rebirth samt End of Evangelion). Gillade NGE starkt, och bitvis var jag riktigt imponerad av saker och ting. Serien var en aning tyngre än jag hade väntat mig, men med det menar jag inget illa... tvärt om. Jag kommenterade kort i NGE-tråden, men jag kan än en gång säga att jag inte har en aning om hur jag ska gradera den i dagsläget. Att den är riktigt bra råder det inga tvivel om, men huruvida den ska ha en hög topplisteplacering eller bara klassas som en jävligt bra anime återstår att se för min del. Jag måste troligtvis se den igen efter att ha låtit det hela smälta in ytterligare.

Medans NGE fick smälta in gick jag över på något långt mycket mer lättsmält, nämligen Mai-Otome. Kan erkänna att jag var rätt skeptisk innan jag började se serien då jag läst saker som indikerade att karaktärerna från HiME här lever i en helt annan värld - en fristående berättelse med återanvända karaktärer med andra ord. Jag hade väl fel egentligen, även om jag inte är helt hundra på hur det ligger till med återanvändandet. Aja, hur står den sig gentemot HiME då? Tja, det råder säkerligen sjukt delade meningar om det, men jag tycker att den i princip höll samma klass. Efter det uttalandet antar jag att Dread har lust att flama mig, så sätt igång mate. ;)

Nej, men om jag ska vara helt ärlig så drar HiME ett längre strå. Var mer karaktärsdjup i den, och jag gillade dilemmat som karaktärerna stod inför mot slutändan med tanke på vad som var "on the line" när de gjorde det de gjorde. B)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Immoral Sisters 2

G-spot Express

Drog genom G-Spot Express precis och det var nog det skummaste.

Det enda jag störde mig på var den kvinnliga polisen som aldrig arresterade någon och bara blev pumpad annars var den normal.

Immoral Sisters 2 tänkte jag titta på nu, den vinner lätt om det inte är lika mycket blod som i ettan.

;)

Annars var det väl Naruto jag såg klart senast, men serien hade sämre handling än de ovan nämnda.

Nu blir det väl Shipuuden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg precis klart på The Third Aoi Hitomi no Shoujo. Usch va dålig serie, jobbiga karaktärer och dålig action. Fattar inte att jag palla se klart hela serien 1/10

Huh? Hoppas verkligen att 1/10 var överdrivet, för 1/10 serier finns det inte många av och dom ser man inte klart, det är en sak som är säker. Personligen gillade jag den en hel del, 8/10 minst. Skön stil över den, ingen mainstory som bara blir jobbig till slut, helt enkelt lite slice of life blandat med action, romans och en älskvärd huvudperson.

okok 1/10 kanske var lite överdrivet men 3/10 är inte överdrivet. Huvudpersonen kan jag verkligen inte fatta att du tycker var älskvärd, hon var ju helt enkelt jobbig och irriterande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inte sett klart den ännu men nästa jag ser klart blir "Today in Class 5-2". It's delicious OVA. You must watch it. Synd att dom inte gör en hel TV-serie. :S

Så du är också besatt nu? Hehe ;)

Kan man va annat än besatt av den? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Först nästan identiska avatars, sen så ser ni samma film samtidigt och ger samma betyg. ;)

Men om den är så bra så får jag med ta och se den! Såg förresten att det finns en Live Action av filmen med.

Såg det med, vet inte om man ska se den eller inte. Vill ju inte sabba känslan från animen ifall nu filmen är kass :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hoshi no Koe

Var tvungen att se denna efter att ha läst mangan och byggde upp mina förväntningar till den. Tycker inte att den här var lika bra som mangan men jag valde att sen att se det lite som två helt olika handlingar då det saknas för mycket tycker jag från mangan.

Tycker att musiken och bakgrunderna är riktigt fina medans jag vart lite besviken på karaktärsdesignen. Om man inte läst mangan så tycker jag att denna funkar jätte bra ändå och har en bra handlingen och tycker att den slutar lite sorgligare än mangan.

För min egen del som har läst och sett Hoshi no Koe drar jag lite kort plus och minus.

Plus: Musiken, bakrunderna, avslutet (var anorlunda minst sagt och jag gillar lite sorgliga slut)

Minus: Storyn, karaktärsdesignen

Skulle kanske vart bättre om de gjort det på 2 avsnitt istället för ett, då tror jag de hade kunnat fått med det viktigaste.

7.5/10 får den, för den var ju absolut inte dålig tycker jag även fast den skillde sig från mangan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter