Hoppa till innehåll
Anime.se

Vilken anime såg du klart senast?

Skatan Milla
 Share

Rekommenderade inlägg

Buso Renkin, mycket bra mycket bra. Bra röster, bra musik, animationen var riktigt snygg likaså tecknarstilen (Nobuhiro <3). En serie som föll helt i min smak, slutade kanske lite fånigt med tanke på vad som hände alla homunculi.

10/10

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Buso Renkin, mycket bra mycket bra. Bra röster, bra musik, animationen var riktigt snygg likaså tecknarstilen (Nobuhiro <3). En serie som föll helt i min smak, slutade kanske lite fånigt med tanke på vad som hände alla homunculi.

10/10

Blev den något bättre efter runt avsnitt 20? Pallade inte se mer av serien runt då, tyckte karaktärerna blev så himla enformiga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

10/10

Blev den något bättre efter runt avsnitt 20? Pallade inte se mer av serien runt då, tyckte karaktärerna blev så himla enformiga.

Jag är väl egentligen fel person att fråga i det här fallet men några karaktärer förblev som de var medans några utvecklades lite mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Berserk

Riktigt bra men ångrar att jag tittade på den... VARFÖR GÖRA EN SERIE OM MAN INTE AVSLUTAR DEN...?!

Riktigt jävla irriterande asså, önskar att jag visste de innan jag såg den för då hade jag aldrig tittat på den.

Jag är inte en människa som orkar hålla på o ladda ner mangan o bla bla bla... men för den här serien gjorde jag det. Fattar inte hur människor kan promota en inkomplett serie, mitt råd till alla som inte har sett den är "håll er borta" ifall du inte har lust och läsa mangan också.l

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Berserk

Riktigt bra men ångrar att jag tittade på den... VARFÖR GÖRA EN SERIE OM MAN INTE AVSLUTAR DEN...?!

Riktigt jävla irriterande asså, önskar att jag visste de innan jag såg den för då hade jag aldrig tittat på den.

Jag är inte en människa som orkar hålla på o ladda ner mangan o bla bla bla... men för den här serien gjorde jag det. Fattar inte hur människor kan promota en inkomplett serie, mitt råd till alla som inte har sett den är "håll er borta" ifall du inte har lust och läsa mangan också.l

Ingen som "tvingar" en att läsa mangan efter man sett animen. Men det verkar som om den gjorde sitt jobb, ifall du nu fick läsa mangan efter att du hade sett klart serien B)

Har jag hört fel någonstans eller gjorde man animen för att försöka locka folk till att läsa mangan?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

X

En riktigt bra serie som jag gärna hade sett fler avsnitt på B) .

Bra animerad med bra karaktärer rakt igenom plus ett underbart soundtrack gör denna till ett av mina topp anime.

9/10 med snudd på 9.5,10 ifall det inte hade varit för vissa saker.

Någon som vet vad låten dem spelar under fightsekvenserna heter?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hataraki Man följer Matsukata Hiroko (28), skribent på veckotidningen Jidai, i hennes arbete och kärleksliv, vilka hon försöker hålla balanserade. Uppfriskande serie om vuxna människor med vuxna problem. En helt klart duglig produktion, och öppnings- och slutlåtarna var av den sort som jag orkar lyssna på i varje avsnitt. 7/10.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inukami. Måste nog vara den roligaste serie jag någonsin sett, skrattade nästan så att man grät dom första 10 avsnitten. Det var så att man spolade tillbaka vissa scener bara för att se dom igen. :D Finns i princip inget att klaga på, skön musik, bra och gulligt slut etc etc.

9/10 overall, 10/10 som humorserie.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Giniro No Olynssis

Den var väl inte så jätte bra men ändå tillräckligt för att jag skulle orka se klart alla 12 avsnitt. Mecha/kärlek är väl något som brukar gå hem hos mig och de var väl de som höll kvar mig trors den dåliga storyn. Slutet var också tyvärr en besvikelse. Hmm undra nu igen varför jag såg denna serie verkar inte hitta något bra att skriva om den. Ska man betygsätta den så får den 4.5/10

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mai-HiME

Ärligt talat så påverkade den mig mer än vad jag trodde. I början såg det ut som vilken random girlpower anime, men senare så visade den sig vara något mera. Om jag ska vara ärlig så tycker jag nog att serier var riktigt bra. Även att jag är en sucker för happy endings så är jag osäker på om det var ett riktigt passande slut, men det är det nog :)

7,5/10

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bakuretsu Tenshi

En bra actionserie som bjuder på massor av olika saker. Först så är den fullpackad med action och sånt trevligt men även lite humor och vänskap. Karaktärerna var riktigt grymma och en del var hur coola som helst(såklart fast det även störiga). Musiken var bra och skapade en riktigt sjyst stämning när strider började och det blev riktigt spännande. Storyn var väl inte direkt nyskapande eller speciell men den var bra.

Känns som det kommer en uppföljare av något slag så man kan alltid hoppas! 8/10

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Busou Renkin

Helt ok anime, men inte mycket mer än så. Sista episoden samt något i mitten var riktigt bra, tyckte dock att serien var lite för "glad" för min smak (eller kanske för mycket shonen... jag kan inte riktigt sätta ord på vad det var som fick mig att inte riktigt tycka om serien) Den hade en del roliga och lite udda karaktärer, men min favorit var bara med i 2-4 avsnitt :S

6/10

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bakuretsu Tenshi

En bra actionserie som bjuder på massor av olika saker. Först så är den fullpackad med action och sånt trevligt men även lite humor och vänskap. Karaktärerna var riktigt grymma och en del var hur coola som helst(såklart fast det även störiga). Musiken var bra och skapade en riktigt sjyst stämning när strider började och det blev riktigt spännande. Storyn var väl inte direkt nyskapande eller speciell men den var bra.

Känns som det kommer en uppföljare av något slag så man kan alltid hoppas! 8/10

Bakuretsu Tenshi -Infinity- , OVA. Finns ute men ej subbad

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Senaste serien jag såg klart var Shuffle! med efterföljande Shuffle! Memories. Har funnits länge på "att se-listan", så tog mig i kragen helt enkelt.

Var skeptisk i början efter att ha sett ett par avsnitt, men det slutade med att den hamnade i min "hall of fame" (lol). Behövde ett par dygn för att smälta slutet, och hade kunnat ge den top-betyg om bara den förbannade huvudrollen hade gjort rätt val i slutet av serien. Tycker egentligen att romansen som utvecklas mot slutet kommer i skymundan av den betydligt starkare tragedi som utspelar sig för en viss person. Säger inte mer än så då jag inte vill spoila de personer som eventuellt inte har sett den men känner för att göra det.

Nu pratade jag dock om Shuffle! och inte om Shuffle! Memories. Den senare är ju på 12 episoder varav 11 är RENA recaps från den "riktiga" säsongen, dock är allt samlat och kategoriserat så att avsnitten handlar om var och en av karaktärerna, istället för att allt serveras i kronologisk ordning som i Shuffle!. Sista episoden är "nytt" material, men får väl ändå liknas med någon sorts fristående filler eller dylikt. Föll mig absolut inte i smaken, och det verkar som om de flesta Shuffle!-fans var relativt missnöjda med denna "nya" säsong som kom.

Aja, ge gärna Shuffle! en chans då den trots en något spak inledning bjuder på fint karaktärsdrama med karaktärer som man verkligen känner för/med. De flesta har säkert sett den redan... men ändå. GL HF

Länk till kommentar
Dela på andra sajter