flaskis Skrivet mars 31, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 31, 2007 precis allt de rör vid verkar förvandlas till guld. Dagens sanning ! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet mars 31, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 31, 2007 precis allt de rör vid verkar förvandlas till guld. Dagens sanning ! Ain't that true? =) Ser fram emot Clannad som börjar sändas nu i början av april. Tror den kommer bli grym den med. Är dock skeptiskt inställd till Lucky Star än så länge, men det kanske mest beror på att jag börjar misstänka att jag kommer ha gråa hår när jag väl får se mer FMP. ;) KyoAni slängde ju nyligen upp en lista med 10 stycken "originals" som ligger på schemat som det verkar. Kan inte ett ord (tecken?) japanska, så det kanske är något jag har missat där, men det verkar ju onekligen som att FMP-fans och Haruhi-fans får vänta länge än på att få mer "main-story" animerat. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Exxus Skrivet mars 31, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 31, 2007 Berserk - nja... det här var inget vidare va? Hade väntat mig betydligt bättre. Kändes mer som något halv-B som visas på lördagsmornar, men 25 gånger blodigare då ;) Blod + Gutts med sitt jättesvärd . Vad finns det inte att tycka om B) Om du inte har läst mangan kan jag rekommendera den. Grymt bra. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Magnus N Skrivet mars 31, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 31, 2007 Ichigo Mashimaro Mycket trevlig serie, den lite långsammare humorn/tempot passade mig perfekt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Timotei Skrivet april 1, 2007 Anmäl Share Skrivet april 1, 2007 Lamune Sett den här serien säkert 100:a gånger. Älskar den serien så sjukt mycket. Allt i den är bra och enda nackdelen är att den är för kort. Nanami är dessutom en av de sötaste som finns! 10/10 Wind - A Breath of Heart- Mycket bra serie som fyllde precis mina krav och förväntningar. Först och främst så var storyn mycket vacker och bra och blev inte dryg en enda gång. Karaktärerna var intressanta och det fanns inte en enda jag blev irriterad över(ovanligt dessa dagar). Musiken var bra och skapade stämning till allting. Jag håller på att spela spelet så får se hur pass lika dom är. Jag har inte sett alla specialavsnitt eller OVA än men orginalserien får 10/10. Jag skulle vilja se lite mer av Minamo och Okano och hur deras relation(nej, ingen spoiler) kunde utvecklas då. Det fanns dock 1 avsnitt som sammanfattade och tillförde lite nya scener men en 2:a säsong eller dylikt skulle varit jätteroligt om det kom fastän det inte finns supermycket att bygga vidare på. Edit: Har nu sett 4 extra avsnitt som berättar precis det jag ville veta så nu förtjänar den här serien enligt mig en klar tia. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet april 2, 2007 Anmäl Share Skrivet april 2, 2007 Såg klart Ghost Hunt igår, får säga att det var en MYCKET bra serie! Kunde verkligen få till stämningen. Gillar nog File 7 - The Bloodstained Labyrinth mest. OP och ED var riktigt skön med, gjorde stämningen ännu bättre i serien. Denna serien är ett perfekt exempel på varför man INTE ska se anime veckovis som så många på forumet gör, det skulle förstört denna serien totalt. Hur skulle man kunna få upp stämningen på 20 minuter och sedan avbryta och komma ur sig totalt för att se 20 minuter till nästa vecka. Eller se på datorn mitt på dagen när det är ljust ute, usch! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet april 2, 2007 Anmäl Share Skrivet april 2, 2007 Såg klart Ghost Hunt igår, får säga att det var en MYCKET bra serie! Kunde verkligen få till stämningen. Gillar nog File 7 - The Bloodstained Labyrinth mest. OP och ED var riktigt skön med, gjorde stämningen ännu bättre i serien. Håller med helt dära :D Både på fallet och OP och ED. Såg klart Inukami i förrgår eller var det va, rätt så rolig serie på sinna ställen. Gillar röstskådisen som spelar Keita Kawahira (Jun Fukuyama). Han var anledningen till att jag börja kolla på Code Geass också först (han har Zeros/Lelouch röst). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Timotei Skrivet april 2, 2007 Anmäl Share Skrivet april 2, 2007 Hanbun No Tsuki ga Noboru Sora Mycket fin och bra serie. Den var precis lagom rolig, sorglig och hade en rätt bra story med ett bra djup i tyckte jag. Den höll hela tiden en stämning över sig som var något ovanlig tyckte jag. Synd att den bara var 6 delar för den var så bra. Bra musik, sjysta animationer och karaktärerna var intressanta(speciellt världens coolaste sjuksyster Akiko). 9/10 OT: Jag har inga som helst problem att se en serie som pågår och det kommer 1 avsnitt per vecka. Vi kan ju ta Bleach som ett exempel och den har jag inga som helst problem med att se och stämningen är oftast på topp(dock inte om avsnittet var tråkigt). Sen mitt på dagen? Hört talas om mörkläggning? Jag har nästan lika mörkt på mitt rum nu som jag har klockan 1 på natten så det finns inga som helst problem med att se anime under dagen. Att begränsa sig så mycket att man bara kan titta på anime under vissa tidpunkter är illa enligt mig. Det finns alltid tid och rum för anime oavsett tidpunkt! <3 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet april 2, 2007 Anmäl Share Skrivet april 2, 2007 Tobbe Tobbe Tobbe jag vet inte hur många gånger vi haft denna diskussionen. :P Nej, vi kan inte ta Bleach som ett exempel för det är en random shounen serie som man inte behöver stämning eller känsla för att se, Bleach handlar om fräcka fighter i princip. Inget fel på det, men det är inte en serie som känns nödvändigt att sträckkolla. Den är 1/3 serier som jag följer veckovis. Och jag har med mörkläggningsgardiner i mitt rum men det är fortfarande inte samma känsla på dagen som på kvällen. På dagen är det andra saker man behöver göra vilket skulle leda till att man måste sluta kolla hela tiden, tex för att laga/äta mat, jobba med något, åka iväg med någon etc etc. Och på dagen sysslar övriga familjemedlemmar med saker också, jag personligen skulle inte vilja se på anime när min mamma drar igång någon metal eller rock på skithög volym så att basen dunkar genom golvet. :P Och sen för att inte tala om att det är segt att sitta i ett mörkt rum mitt på dagen vid årstider som denna, även om man inte går ut så är det trevligt att kunna ha öppet fönstret och få in lite frisk vårluft och solsken. Kvällen/natten är helt enkelt den perfekta tidpunkten för att avnjuta 4-6+ timmar med anime på raken. Plus att på dagen är man inte direkt sugen på godis, chips etc för då har man troligtvis käkat mat relativt nyss. Sen är jag en nattuggla med. :> Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kokaburra Skrivet april 2, 2007 Anmäl Share Skrivet april 2, 2007 Tobbe Tobbe Tobbe jag vet inte hur många gånger vi haft denna diskussionen. :P Nej, vi kan inte ta Bleach som ett exempel för det är en random shounen serie som man inte behöver stämning eller känsla för att se, Bleach handlar om fräcka fighter i princip. Inget fel på det, men det är inte en serie som känns nödvändigt att sträckkolla. Den är 1/3 serier som jag följer veckovis. Och jag har med mörkläggningsgardiner i mitt rum men det är fortfarande inte samma känsla på dagen som på kvällen. På dagen är det andra saker man behöver göra vilket skulle leda till att man måste sluta kolla hela tiden, tex för att laga/äta mat, jobba med något, åka iväg med någon etc etc. Och på dagen sysslar övriga familjemedlemmar med saker också, jag personligen skulle inte vilja se på anime när min mamma drar igång någon metal eller rock på skithög volym så att basen dunkar genom golvet. :P Och sen för att inte tala om att det är segt att sitta i ett mörkt rum mitt på dagen vid årstider som denna, även om man inte går ut så är det trevligt att kunna ha öppet fönstret och få in lite frisk vårluft och solsken. Kvällen/natten är helt enkelt den perfekta tidpunkten för att avnjuta 4-6+ timmar med anime på raken. Plus att på dagen är man inte direkt sugen på godis, chips etc för då har man troligtvis käkat mat relativt nyss. Sen är jag en nattuggla med. :> Tänkte skriva något i stil med "utan att du känner mig skulle du kunna skriva min livsbiografi, eller personifiera mig i text". Men jag dra till med det så underskattade men starka ordet word Serie jag såg klar: GunGRAVE Helt underbar, fällde en tår på sista avsnittet! FANTASTISKT! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Timotei Skrivet april 3, 2007 Anmäl Share Skrivet april 3, 2007 Kamisama Kazoku Jävligt mysig serie som hade både för- och nackdelar. Storyn kändes väl inte direkt orginell men inte dålig heller, karaktärerna var roliga och intressanta. Musiken var bra, animationerna var rätt snygga och humorn var precis lagom galen. Inte speciellt mycket och skriva om serien, tyckte det var en bra serie i helhet. 7.5/10 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet april 3, 2007 Anmäl Share Skrivet april 3, 2007 Klart och klart, men det får väl bli Code Geass! Jävligt bra serie faktiskt, högt över min förväntan. Tryckte sig till och med upp som #3 på min top 10-lista. Mecha möter Death Note typ. Rekommenderas starkt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet april 4, 2007 Anmäl Share Skrivet april 4, 2007 Såg precis klart He i my master och får säga att den var rätt medelmåttig. Det enda som var bra med den var alligatorn Pochi, cosplayandet, hennes familj, alla otakuskämt (småskrattade lite när Pochi hade sin savedata från bishoujospel i det stora kassaskåpet :P) och självklart att tjejerna är så söta. Sen var det lite andra småroligheter här och var, men det var alldeles för mycket som var småtråkigt helt enkelt, hade den varit mycket längre än 12 avsnitt så hade jag nog inte sett klart den. Och sen var det faktiskt riktigt irriterande att Izumi fick stå ut med så mycket hela tiden, var till och med så att feministen i mig vaknade (lol om jag säger det, då ÄR det illa). WTF Och va fan fick den lilla skiten tillbaka sin herrgård för? Det var ju Izumi som vann den och äger den. Sånt där gör mig otroligt irriterad! Jag vet, jag vet, det är ingen särskilt seriös serie, men det är fortfarande helt dumt. :/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Timotei Skrivet april 4, 2007 Anmäl Share Skrivet april 4, 2007 Ghost Hunt En bra serie som var rätt tråkig och seg till en början men det blev bättre i mitten/slutet då dom lite mer intressanta fallen kom. Hade inget direkt favoritfall men jag antar att de 3 sista var bäst. Förövrigt var animationer, musik och stämning i helhet mycket bra. En serie som faktist bjuder på en del läskiga scener vilket jag saknar idag. Karaktärerna var underbara och jag gillade allihop då de bjöd på väldigt olika personligheter. Naru och Mai var ju såklart de bästa i serien. 8/10 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet april 6, 2007 Anmäl Share Skrivet april 6, 2007 Såg klart The Third - Aoi Hitomi no Shoujo igår. Mycket bra får jag säga, rekomenderas! Kanske inget speciellt, men en riktigt trevlig serie med en älskvärd huvudperson. Ingen direkt lång story som det brukar vara, utan det är istället många mindre stories om olika saker dom stöter på. Världen är lite i stil med Trigun, mycket öken och förlorad teknologi, eller snarare så att människorna kan använda teknologin men det allra mest avancerade är förbjudet att använda i en lag som heter Technos Taboo, som The Third bestämt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Magnus N Skrivet april 6, 2007 Anmäl Share Skrivet april 6, 2007 Grave of the Fireflies Bra film , stundtals sorglig men även upplyftande. Har dragit på denna ett tag eftersom man inte är en idol vad gällande sorliga serier, men den var faktiskt inte så farlig, visst fanns sina stunder då det krämade på lite extra men totalt sett så var det rätt hyggligt. Ska bli 1-2 melankoliska/sorliga serier till innan man går tillbaka till humorn :) 8/10 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Magnus N Skrivet april 6, 2007 Anmäl Share Skrivet april 6, 2007 The Place Promised in Our Early Days Känsloladdad film det här med, riktigt starkt slut. Mycket bra film , rekommenderas varmt 8/10 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Magnus N Skrivet april 6, 2007 Anmäl Share Skrivet april 6, 2007 Voices of a Distant Star 20 min film. Tror den är gjord av samma som gjorde early days. Var inte mycket glatt i denna heller ;) , men bra var den. 7/10 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet april 6, 2007 Anmäl Share Skrivet april 6, 2007 Magnus N aka Trippelpostarn. :P Har med massa såna där korta små serier/filmer/OVA's att se, det blir aldrig av att se dom för dom lockar inte lika mycket som en längre serie. Får allt ta och dra en bunt av dom någon kväll, Legend of Duo är nog den som lockar mest. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kokaburra Skrivet april 6, 2007 Anmäl Share Skrivet april 6, 2007 Anime: Fafner Gillade den faktiskt! Ändrade uppfattning om serien under de sista avsnitten och undrar nu, finns det nån OAV / Film, till serien? MKT intresserad av att veta! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet april 6, 2007 Anmäl Share Skrivet april 6, 2007 Anime: Fafner Gillade den faktiskt! Ändrade uppfattning om serien under de sista avsnitten och undrar nu, finns det nån OAV / Film, till serien? MKT intresserad av att veta! Yesbox! Finns en OVA till Soukyuu no Fafner som heter Right of Left. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet april 6, 2007 Anmäl Share Skrivet april 6, 2007 Anime: Fafner Gillade den faktiskt! Ändrade uppfattning om serien under de sista avsnitten och undrar nu, finns det nån OAV / Film, till serien? MKT intresserad av att veta! Finns en fortsättning, Soukyuu no Fafner - Right of Left. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet april 6, 2007 Anmäl Share Skrivet april 6, 2007 Såg om GunBuster för tredje eller fjärde gången. Om man gillar storslagen scifi- och nördanime, så är den inte att underskatta. Varje visning befäster betyget: 9/10. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Magnus N Skrivet april 6, 2007 Anmäl Share Skrivet april 6, 2007 jo, blev 3 i rad där, kunde like gärna slagit ihop de 2 sista, men men :) Duo serien verkar intressant Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Magnus N Skrivet april 7, 2007 Anmäl Share Skrivet april 7, 2007 Legend of Duo Bättre än vad jag trodde den skulle vara, kort serie 12 x 5 min , men den lyckades iaf för mig hinna med att berätta det den skulle utan att för den skull kännas stressigt och halvdant. 6.5/10 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg