Blå Skrivet maj 5, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 5, 2007 Sorry för dubbel posten... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Harlock Hero Skrivet maj 5, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 5, 2007 Skulle kanske vart bättre om de gjort det på 2 avsnitt istället för ett, då tror jag de hade kunnat fått med det viktigaste. Jag hoppas du är medveten om att hela filmen är gjord av en person, på hans dator. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet maj 5, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 5, 2007 Skulle kanske vart bättre om de gjort det på 2 avsnitt istället för ett, då tror jag de hade kunnat fått med det viktigaste. Jag hoppas du är medveten om att hela filmen är gjord av en person, på hans dator. ;) Det var jag inte, men det gör ju bara att han som gjorde den är grymt duktig. Betyder inte att storyn ska få bättre creds för det. Men jag förstår då bättre varför den blev som den blev och ändrar dock min uppfattning om den delvis. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hikari no Hohenheim Skrivet maj 5, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 5, 2007 Själv tycker jag att Hoshi no Koe (eller Voices of a Distant Star, om man vill) var ett litet mästerverk. Storyn såg åtminstånde jag inget fel på, och atmosfären var klockren. Att den gjordes av bara en person gör det inte mindre imponerande. Om jag inte har helt fel kom mangan senare, som en spin-off. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet maj 5, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 5, 2007 Själv tycker jag att Hoshi no Koe (eller Voices of a Distant Star, om man vill) var ett litet mästerverk. Storyn såg åtminstånde jag inget fel på, och atmosfären var klockren. Att den gjordes av bara en person gör det inte mindre imponerande. Om jag inte har helt fel kom mangan senare, som en spin-off. Se dära, mer information som jag inte visste om (om det nu stämmer att mangan kom efter). Men jag gillar ändå storyn bättre i mangan men avslutet i animen är dock bättre tycker jag. Skriver inte heller att det var något fel på storyn i animen men att jag gillar den bättre i mangan dock. Tar dock då självklart tillbaka det dära att den borde vart på två avsnitt då det är omöjligt om animen kom först och att mangan är byggd efter animen. ;) EDIT: Det minus som jag gav den för storyn var enbart för jag trodde den var byggd efter mangan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Keken Skrivet maj 5, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 5, 2007 Jag sog klart på Melancholy of Haruhi Suzumiya riktig bra film jag vill verkligen Recomendera den :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet maj 6, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 6, 2007 Såg precis den nya Naruto filmen. Yuck säger jag bara, sämsta skit jag någonsin sett. Den kommer ju inte ens upp i klass med en filler, allt var bara så löjligt, värdelöst, dumt och värdelöst igen. Behöver knappast skriva något mer, den som följt Naruto serien och ser denna filmen kan inte säga något annat. Dom andra två filmerna var ju relativt bra, men denna... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
soleher Skrivet maj 6, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 6, 2007 Jag sog klart på Melancholy of Haruhi Suzumiya riktig bra film jag vill verkligen Recomendera den ;) Suck...... Själv tog jag mig tid och kollade igenom Toki wo Kakeru Shoujo. Väldigt bra story och snygga animationer, men på vissa ställen kunde dom gjort ett bättre jobb. jag ger den 8/10. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet maj 6, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 6, 2007 vissa ställen kunde dom gjort ett bättre jobb. jag ger den 8/10. Vad tror du? Det är ju trots allt Madhouse ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kaishen Skrivet maj 6, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 6, 2007 Såg klart Paprika inatt, inget direkt bra om man jämför med dem andra stora titlarna som han gjort ex: Tokyo Godfathers, Paranoia Agent etc. Men i alla fall så var animationen underbar den kunde man inte få mycket bättre. Men storyn därimot var helt kass, tycker de kunde gjort en mycket bättre story. Tack vare den underbara animation + musiken/ljudet så får den 6/10 .Så om du vill se en anime med underbar animation rekommenderar jag denna, men om du vill se en med en bra story så ber jag dig se något annat. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet maj 6, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 6, 2007 Såg klart Busou Renkin igår. Tyckte den var helt okej faktiskt. Lite småmuppig på sina ställen, men det hör väl till genren antar jag (om man nu får säga så). I början av serien tyckte jag att den var som en korsning mellan Fullmetal Alchemist och Bleach, kanske framförallt den senare med tanke på hur serien inleddes och hur det hela byggdes upp. Visst, serien kommer inte i närheten av någon topplista för min del, men det hade jag inte räknat med heller. Jag hade förväntat mig en anime riktad till en något "yngre"* skara, och på de premisserna lyckades den leverera. Faktum är att jag för en gångs skull inte blev förbannad på slutet, hör och häpna. Visst, något jag inte gillade med slutet var att det var ett duktigt anticlimax ala barn-TV, men på ett protagonist-orienterat plan blev jag ganska tillfredsställd. Slutet var ej heller så tok-öppet som jag hade fått för mig att det skulle vara. Karaktärerna funkar bra för serien, och röstskådespeleriet har jag inget att klaga på. Så, är man ett fan av den här sortens serier så bör man absolut se Busou Renkin. Den är bättre än bra mycket annat som riktar sig till samma målgrupp. * Observera att när jag talar om en yngre målgrupp så menar jag inte att den bara är avsedd för yngre. När det gäller anime så anser jag att de alltid är avsedda för åldern "X till lastgammal". Enda begränsande faktorn målgruppsmässigt är X. För en serie som exempelvis Death Note så är ju värdet på X onekligen högre än vad det är för Pokemon, men visst fan kan det sitta en 55-åring i Allingsås som tycker att just de två serierna är de bästa han har sett. ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Timotei Skrivet maj 6, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 6, 2007 Canvas: Motif of Sepia OVA, 2 avsnitt och bjöd på lite av varje. Romans, drama och komedi, var kanske inte den bästa jag sett men godkänd och tänkte se Canvas 2 snart så förhoppningsvis blir det bättre. 6/10 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
soleher Skrivet maj 7, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 7, 2007 Naruto Movie 3 ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet maj 8, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 8, 2007 Tenshi ni Narumon!(I`m Gonna Be An Angel!) Trevlig serie tycker jag. Fastna direkt när jag hörde OP. Romans, humor, änglar, demoner, en osynlig tjej, häxor, robotar m.m. Hade det mesta kändes det som. Humorn passade mig perfekt och romansen var heller inte något överdrivet utan fanns där bara utan att ta upp för mycket plats. Noelle som serien handlar om vill bli Yuusukes ängel och provar på det mesta för att bli det. Den avslutades på ett lite seriösare sätt en vad resten av serien var, men det gör inget. Noelle var som ett riktigt ljus i mörkret och sprudlar av glädje. Jag ger den inget betyg från en skala utan ger den betyget mycket bra istället. :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dxtr Skrivet maj 8, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 8, 2007 Code Geass. 0 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Magnus N Skrivet maj 10, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 10, 2007 Ayumayu Gekijou Gav en hel del skratt , en av höjdpunkterna var när killarna skulle göra upp vid bassängen, härliga karaktärer :) 6,5/10 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet maj 11, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 11, 2007 Såg klart Elfen Lied natten som var, den var fantastiskt bra tycker jag. Störde mig lite på Nyu dock :P Nana är helt klart bäst , Lucy tvåa. Vad mer finns att säga? Väldetaljerat, åtminstånde det blodiga. Snyggt, bra musik, finfina röstskådespelare, spännande från början till slut. 10/10 Go Nana Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Exxus Skrivet maj 11, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 11, 2007 Ayumayu Gekijou Bra kort komedi med en hel del skratt :) 7/10 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Timotei Skrivet maj 11, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 11, 2007 Pani Poni Dash Sjukt rolig och bra serie. Finns en hel drös med roliga refenrenser i denna. Den blev aldrig dryg heller och varje avsnitt var roligt och spännande med nya saker. 10/10 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Exxus Skrivet maj 12, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 12, 2007 Scrapped Princess Riktigt bra serie med karaktärer som får en att genast tycka om den. Rekommenderas för dem som inte sett den ;) 8/10 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Magnus N Skrivet maj 12, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 12, 2007 Gunbuster Animationen föll mig i smaken , storyn var det heller inget fel på och slutet var en riktig höjdare :D 7,5/10 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Exxus Skrivet maj 12, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 12, 2007 Whisper of the Heart Bra film med en bra story rakt igenom, även om den var nästan två timmar lång så kändes det aldrig tråkigt. 8/10 Hotori - Tada Saiwai wo Koinegau Var väl hyffsad, inget som riktigt intresserade mig. Kan vara att behövdes mer tid för att utveckla/fördjupa karaktärerna. 5/10 Hoshizora Kiseki Bra kort avsnitt som ger en det man vill ha och kan förvänta sig på dryga 25 minuter. 6.5/10 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Timotei Skrivet maj 12, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 12, 2007 Da capo Gillade den serien något extremt och den höll mig fast från början till slut(såg klart den på ungefär 1 dag). Karaktärerna var först och främst extremt välskapade och intressanta med bra röstskådespelare och unika personligheter. Storyn var precis i min smak med lite komedi, romans och en massa drama samt lite magi över det hela. Allt annat var också väldigt bra, det som var lite tråkigt var " sidestory " som kom i slutet (och i början på vissa avsnitt) som inte handlade om något speciellt eller var roliga för den delen. Sen var det lite trist att avsnitten ungefär höll sig 16 min(till en början, sen kom 25 min avsnitt). Dock en av mina favoriter! 9/10 Och nu blir det väl att titta på säsong 2. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet maj 12, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 12, 2007 Mahou Shoujo Lyrical Nanoha Mahou Shoujo Lyrical Nanoha A's behöver jag skriva mer? 10/10 på båda igen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet maj 12, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 12, 2007 Da capo Gillade den serien något extremt och den höll mig fast från början till slut(såg klart den på ungefär 1 dag). Karaktärerna var först och främst extremt välskapade och intressanta med bra röstskådespelare och unika personligheter. Storyn var precis i min smak med lite komedi, romans och en massa drama samt lite magi över det hela. Allt annat var också väldigt bra, det som var lite tråkigt var " sidestory " som kom i slutet (och i början på vissa avsnitt) som inte handlade om något speciellt eller var roliga för den delen. Sen var det lite trist att avsnitten ungefär höll sig 16 min(till en början, sen kom 25 min avsnitt). Dock en av mina favoriter! 9/10 Och nu blir det väl att titta på säsong 2. Ha inte för höga förhoppningar inför D.C.S.S. Visst var den bra, men den var ändå inte något speciellt som första Da Capo. Jag hoppas bara att Da Capo 2 inte görs av samma studio som gjorde D.C.S.S, vilket dock är troligast, eftersom de gjorde S.S. Min högsta önskan är att Zexcs som gjorde D.C gör D.C 2. Antingen dem eller Asread som lyckades göra Shuffle! till något riktigt sevärt. Kul att du gillade Da Capo i alla fall :) Edit: Själv såg jag nyligen klart Black Lagoon. Det var precis något jag behövde. Ren action och sköna scener. Gillade verkligen arbetet de lade ner på alla vapen och försökte göra det så autentiskt som möjligt. 7/10 sätter jag på den. Den skulle fått bättre betyg om sista story-arcen hade gjorts bättre. Den tappade nämligen sin touch där. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg