Freiztan Skrivet juni 25, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 25, 2006 Jäkligt kaxigt av domarn att le så där när han gav kortet, blev nästan förbannad på honom. Dålig stil när det händer en själv. Men hade en Tysk fått det så hade nog vi fnissat tillsammans med domaren. Jag skulle tycka det var kaxigt oberoende på vilken spelare han ger det till docster, kom igen, om du hade fått på din lott att visa ut en världsklasspelare i en VM-match hade du också njutit sadistiskt åt din allsmäktiga maktposition. Fatta den domare som skulle visa ut, säg, Ronaldo, eller Beckham. Han skulle behöva en armé av livvakter. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet juni 25, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 25, 2006 Jäkligt kaxigt av domarn att le så där när han gav kortet, blev nästan förbannad på honom. Dålig stil när det händer en själv. Men hade en Tysk fått det så hade nog vi fnissat tillsammans med domaren. Jag skulle tycka det var kaxigt oberoende på vilken spelare han ger det till docster, kom igen, om du hade fått på din lott att visa ut en världsklasspelare i en VM-match hade du också njutit sadistiskt åt din allsmäktiga maktposition. Fatta den domare som skulle visa ut, säg, Ronaldo, eller Beckham. Han skulle behöva en armé av livvakter. Men herregud man kan väl visa lite respekt, jag hade väntat med leended tills jag hade kommit hem isåfall. Gäller att vara professionell. Kolla bara på domarn i Holland mot Portugal matchen, pokerfejs trots 23 (eller något) kort :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet juni 26, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 26, 2006 Tråkigt med 2 så där snabba "skitmål", förstörde stämningen och det roliga med hela matchen, hade ju hoppats på en jämn match där man kan sitta och bita nagel. Men det var ju ändå väntat resultat mot Tyskland, nu kanske en del kommer ner på jorden igen (välkomna tillbaka osv). 16 gula kort och 4 röda kort i Portugal - Holland-matchen, skandal. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet juli 9, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 9, 2006 Shit 1-1, hejja Frankrike! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scab Skrivet juli 9, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 9, 2006 Forza Italia! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pixelgamer Skrivet juli 9, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet juli 9, 2006 Är det halvlek nu då? Är det jämt? ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet juli 9, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 9, 2006 Är det halvlek nu då?Är det jämt? ^^ Jepp, andra börjar snart. Jepp det är jämt, dock så har Italien ett större bollinnehav. EDIT: Tusan också... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet juli 9, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 9, 2006 Haha Zidane den clownen. Bra Italien, dock förtjänade väl inget av skådespelarlagen att vinna. peace Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet juli 9, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 9, 2006 Bah! Ingen bröt benet! (jag förutspådde att en fransos skulle bryta benet) F.ö så var det Vive le France! för min del även om jag inte kollade på matchen, är inte lika kul att kolla på en final om inte Sverige är med om ni förstår vad jag menar ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kimoyo Skrivet juli 12, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 12, 2006 Synes synd på Zidane. . . Stakkars måtte avslutte karrieren sin slik <:3 Slemme italienere ._. Tyskland skulle vunnet hele VM!! De var absolut best ^0^* Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Urax Skrivet juli 12, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 12, 2006 Hur summerar vi VM då? Vi kan säga visa saker om detta mästerskap som slog in som vanligt och en del saker som inte hände som brukar hända. Vanligtvis så är det alltid något lag som chockar och slår ut en stornation eller går långt trots att dom är nederlagstippade. I detta VM saknades den riktiga skrällen det närmast vi kom var att VM debutanten Ukraina gick till kvartsfinal men sen var deras motstånd på vägen inget att hurra för. Sen har vi ju Portugal som en del anser skrällde lite men kan man verkligen tycka att silvermedaljörerna från EM 2004 kan skrälla med att komma 4 i VM? Så i år saknade vi den där riktiga skrällen. Ett "tråkigt" lag går långt i det här fallet är det Italien som är det "tråkiga" laget. Med tråkig menas att dom spelar väldigt defensivt och destruktivt dom håller ju fortfarande fast vid sin filosofi som säger att 1-0 räcker sen kan man backa hem. Detta är bara en delvis personlig åsikt att Italien spelar tråkigt det är ganska vlkänt i fotbollsvärlden att Italien gillar att "förstöra" matcher. Sverige går vidare från gruppen efter 5 poäng på 3 matcher och åker sen ut i första slutspelsmatchen. Så har det varit dom 3 senaste mästerskapen nu. Så nu väntar en tuff tid för Sverige då generationsväxling ska ske i laget osv får se om vi dyker upp i EM 2008 personligen tycker jag det verkar tveksamt. Brasilien kommer till Europa för att leka hem ett mästerskap men misslyckas. Brasilien har bara vunnit ett VM i Europa och det var 1958 i Sverige både 1990 och 1998 skulle dom komma hit och leka bort alla lagen med sin samba fotboll men dom har nog aldrig varit så favorit tippade som nu då det är deras spelare som dominerar klubblagsfotbollen med Ronaldinho, Kaká och Adriano alla stora stjärnor i sina klubblag och ligor. England tror att dom är solklara kandidater till VM titeln och åker till VM med övermod går vidare från gruppen men faller i slutspelet på straffar. Detta gör dom eftersom att Engelsmän är övertygade om att man inte kan träna på straffar. England har aldrig vunnit en strafflägning i VM samanhang. Holland åker till VM med en 4-3-3 uppstälning och tänker bjuda på lite klassisk totalfotboll men åker ut i slutspelet och hävdar sen att deras motståndare var taktiskt bättre men inte spelmässigt. Tyskland gör ett bra VM trots att dom aldrig riktigt var någon storfavorit inför VM. Det spås att Afrika kommer göra ett bra VM men lyckas bara halvbra i det här fallet var det Ghana som stod för den Afrikanska prestationen när dom slog ut Tjeckien och USA i gruppspelet. Ett favorit lag faller i gruppspelet. Detta skedde inte i årets VM det närmaste vi kom var att Tjeckien åkte ut i gruppspelet och dom var inga storfavoriter. Det bästa laget vann inte. Detta var väldigt vanligt i tidigare VM turnering men i den här är det nog bara en halvsaning jag kan inte säga om jag tycker att rätt lag vann eller inte och det verkar inte finnas någon solklar allmän upfattning om detta heller. Men det verkar ändå som att det tippar över lite till Frankrikes fördel mest på grund av att Italien anses som en ganska "smutsig" fotbollsnation med korumption och dylikt. Detta är hur jag skulle vilja beskriva årets VM med hjälp av gamla klyschor. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pixelgamer Skrivet juli 12, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet juli 12, 2006 Själv tyckte jag att Argentina spelade bra i någon match, komemr inte ihåg vilket, hade varit mycket roligare att se på en final med två länder från olika kontinenter. Förresten skrällde inte Schweiz i nån match eller komemr jag ihåg fel nu? Min kusin trodde Ghana skulle gå långt eftersom de vunnit Afrikanska Mästerskapen, men tyvärr blev det inte så. Personligen tycker jag det hade varit kul att få Ghana, Argentina, eller Sydkorea i en final, eller Sverige förstår ;] Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Urax Skrivet juli 12, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 12, 2006 Schweiz spelade 0-0 mot Frankrike om man nu kan kalla det en skräll var snarare väntat två riktigt defensiva lag möts vad blir det? 0-0. Ghana vann inte afrikanska mästerskapet senast utan dom åkte ut i gruppspelet där. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pixelgamer Skrivet juli 12, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet juli 12, 2006 Jaha då var väl min kusin förvirrad då :S Jag är inte så insatt själv så... hmm... Jag trodde faktiskt inte alls på Frankrike, tyckte de var lite dåliga av det lilla jag såg nån match (vilken det nu var). Dessutom hade de ju inte gjort ett enda mål i förra VM:et, eller hur låg det till? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg