Hoppa till innehåll
Anime.se

Fotbolls-VM

Pixelgamer
 Share

Rekommenderade inlägg

• Svar 88
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Så jävla skönt att se Sydkorea slå in 1-1 målet. Hoppas verkligen inte Frankrike går vidare.

Argentina tror jag mer och mer går hela vägen. Vinner Sverige över England skulle inte en semi vara fullt omöjlig för Sverige. Brasilien går väl lite så där på halvfart, dom gör det som krävs. Blir nog final för Brasilien, men där blir det ingen vinst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så jävla skönt att se Sydkorea slå in 1-1 målet. Hoppas verkligen inte Frankrike går vidare.

Vadårå? Frankrike har verkligen förtjänat att gå vidare efter vad som hände förra VM. Men Sydkorea har ett bra lag och de spelar grymt rolig fotboll.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vadårå? Frankrike har verkligen förtjänat att gå vidare efter vad som hände förra VM. Men Sydkorea har ett bra lag och de spelar grymt rolig fotboll.

Fransmännen har inte imponerat än och ska därför inte gå vidare. Sedan är det en annan sak om de förtjänar eller ej. Då kan man rabbla upp massa lag som förtjänar.

Heja trinidad!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fransmännen har inte imponerat än och ska därför inte gå vidare. Sedan är det en annan sak om de förtjänar eller ej. Då kan man rabbla upp massa lag som förtjänar.

Heja trinidad!

Frankrike kan inte imponera med en sådan laguppställning, inte Brasilien heller för den delen. Tycker det är ett lustigt argument om jag ska vara ärlig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Heja trinidad!

Frankrike kan inte imponera med en sådan laguppställning, inte Brasilien heller för den delen. Tycker det är ett lustigt argument om jag ska vara ärlig.

Dom KAN inte imponera med en sådan uppställning, men dom FÖRTJÄNAR att gå vidare på grund av vad som hände i VM för fyra år sedan?

Det jag menar är att kan de inte vinna över lag jag anser dom borde vinna över så ska de inte gå vidare. Sedan vore det kul att se storlag missa åttondel. Roligt att se de små lagen kämpa för kung och fosterland, som tex Sydkorea som spelat fin. Serbien-Montenegro hörde jag bara hade släppt in 1 mål under kvalet, och vad jag vet från fotboll så är inte det något höjdarlag, nu fick de iofs storstryk av VMs kanske hetaste lag, Argentina.

Nu räcker det att de slår Togo med fina siffror och att SydKorea och Schweiz spelar lika för att vinna gruppen. Frågan är om gamlingarna klarar det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dom KAN inte imponera med en sådan uppställning, men dom FÖRTJÄNAR att gå vidare på grund av vad som hände i VM för fyra år sedan?

Det är en del av det ja, men de har inte lyckats sätta in något mål på väldigt länge (innan sydkorea) även om de skapar många chanser. Detta är också sista mästerskapet för vissa franska fotbollsprofiler som jag verkligen vill se i större matcher där de brukar vara bättre (antagligen för bättre motivation, vad vet jag).

Roligt att se de små lagen kämpa för kung och fosterland, som tex Sydkorea som spelat fin.

Visst är det roligt att se de små lagen gå vidare, det är det alltid ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Roligast hittils i VM: Sydkoreas fans som hade stor fest i Leipzig efter 1-1 mot Frankrike det festades hela natten och staden blev riktigt nersmutsad. Vad gör koreanerna då? Jo dom städar upp efter sej man kunde se koreaner som mitt i natten i Leipzig gick och städade efter sej. XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Därför det är så rent och ordentligt i i en del sydostasiatiska städer. Mina kusiner som bor utanför Leipzig och hade varit inne på natten var också imponerade av det hela. Sykoreaner är tydligen också roliga att festa med.

Här (Karlstad) ser det ofta ut som på en soptipp efter en vanlig helg.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eller införa lite á la Singapore lagar och påföljder för nedskräpning.

Dagens matcher. Bra att inte Tyskland och Sverige spelar samtidigt.

16.00

Ecuador - Tyskland

Costa Rica - Polen

21.00

Sverige - England

Paraguay - T&T

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är en del av det ja, men de har inte lyckats sätta in något mål på väldigt länge (innan sydkorea) även om de skapar många chanser. Detta är också sista mästerskapet för vissa franska fotbollsprofiler som jag verkligen vill se i större matcher där de brukar vara bättre (antagligen för bättre motivation, vad vet jag).

Ja det har du rätt i. Skulle vara kul att se gamle zigge spela som en gud igen. Var väl mot Brasilien 98 då de vann med 3-0 som Zidane verkligen visade vart skåpet skulle stå. Men Barthez, är han fortfarande lika bra? Tycker han vaktat Frankrikes bur sedan urminnes tider. Har de inga andra bra målvakter?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Roligast hittils i VM: Sydkoreas fans som hade stor fest i Leipzig efter 1-1 mot Frankrike det festades hela natten och staden blev riktigt nersmutsad. Vad gör koreanerna då? Jo dom städar upp efter sej man kunde se koreaner som mitt i natten i Leipzig gick och städade efter sej. XD

Hahaha! Det bästa och mest respekterade jag hört på länge.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker han vaktat Frankrikes bur sedan urminnes tider. Har de inga andra bra målvakter?

Jo de har en annan bra målvakt (som faktiskt är bättre) men Frankrike har ett speciellt lag, gamlingarna Zidane, Viera osv. bestämmer nästan mer än deras förbundskapten. De hade tydligen krävt att Barthez skulle stå i målet, for old times sake :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter