Olji Skrivet maj 4, 2011 Anmäl Share Skrivet maj 4, 2011 lyssnade lite, och tyckte den var kul, så börjar från början och arbetar mig uppåt just nu ~(*.*~) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
idrougge Skrivet juni 17, 2011 Anmäl Share Skrivet juni 17, 2011 Äntligen, efter en ödesdiger hårddiskkrasch, är Animéradion tillbaka med ett nytt avsnitt! Dezakiradion del 1 handlar förstås om allas favoritregissör, den nyligen hädangångne Osamu Dezaki. I detta avsnitt fokuserar vi på hans sf-verk Cobra från 1982. Avsnitt 30 Direktlänk MP3-version 2 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juni 17, 2011 Anmäl Share Skrivet juni 17, 2011 (Från fjärran hörs Genma hurra.) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet juni 19, 2011 Anmäl Share Skrivet juni 19, 2011 Blev lite inspirerad av er diskussion om vad som var stilistiskt för Dezakis regi efter detta avsnitt. Har inte märkt dessa själv förutom uppenbara saker som dramatiska stillbilder och panorering som upprepas 3 gånger så jag tog mig en titt på Air långfilmen. Väldigt fattig på många sätt jämfört med tv-serien (inte minst visuellt) men regin var väldigt rapp och tajt genomförd och lämnade sällan tillfällen för mig att tappa intresset något som jag uppskattar mer och mer med tiden. Finner det verkligen besvärande med anime där dialoger och scener är långa/sega/utdragna och utan ens något visuellt intressant att titta på. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Genma Skrivet juni 20, 2011 Författare Anmäl Share Skrivet juni 20, 2011 (Från fjärran hörs Genma hurra.) Jag gör vågen lite för mig själv, samtidigt! Härligt att se utgivningstakten på animéradion, alltid ett nöje att lyssna! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
idrougge Skrivet juni 27, 2011 Anmäl Share Skrivet juni 27, 2011 Avsnitt 31 är nu ute. Vi tittar på en Dezaki i högform i biofilmerna Golgo 13 och Ashita no Joe 2. Som bonusmaterial bjuder Studio Paizuri på en färsk textning till den sistnämnda filmen. Avsnitt 31 Direktlänk (M4A/AAC) MP3-version 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
idrougge Skrivet juli 15, 2011 Anmäl Share Skrivet juli 15, 2011 Avsnitt 32 är del 3 i Dezakiradion, där vi tittar på samurajserien Sword for truth och Osamu Dezakis mästarprov Ace o nerae. Avsnitt 32 Direktlänk MP3-version I avsnitt 33 får vi besök av Tim-Filip Davidsson och snackar Precure och japansk fantasy. Avsnitt 33 Direktlänk MP3-version 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
idrougge Skrivet augusti 13, 2011 Anmäl Share Skrivet augusti 13, 2011 Tim-Filip är med oss även i detta avsnitt, där vi även får besök av Lisa Medin, känd svensk mängatecknare. Vi tittar på Mighty Orbots, en kortlivad amerikansk-japansk samproduktion om leksaksrobotar signerad (förstås) Osamu Dezaki och ägnar återstoden av tiden till att diskutera pseudomangans värde, om visuella romaner är porr eller bara mysig underhållning för ensamma vuxna män samt får stifta bekantskap med begreppet "flat-yaoi". Och mycket mycket mer i detta två timmar långa bautaavsnitt. Det blev nattbuss hem för Antila och Lisa sen. Avsnitt 34 Direktlänk MP3-version 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hikari no Hohenheim Skrivet augusti 14, 2011 Anmäl Share Skrivet augusti 14, 2011 Nu är ett bra läge att säga vad jag alltid tänker säga efter varje avsnitt men alltid glömmer bort: er podradio är underhållning av högsta kvalitet. Jag var aldrig med från början, men ända sedan jag hoppade på runt avsnitt 18 eller 19 har jag alltid sett fram emot nya avsnitt varje månad eller så. Sättet ni reagerar till varandra, och hur ni alltid lyckas spåra ur alla samtalsämnen, är helt obetalbart och får mig att skratta högt mer ofta än inte. Förresten visar det sig att både Tomas Antila och Lisa Medin finns med bland min storebrorsas facebookvänner. Världen är allt bra liten... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet augusti 14, 2011 Anmäl Share Skrivet augusti 14, 2011 Jag har också lyssnat på det idag. Bra som vanligt, alltid kul med gäster i studion, men jag måste säga att jag blev lite besviken över att det inte fortsatte från avsnitt 33. Tim ville ju utforska mer av vårens nya, intressanta TV-serier! Men ni kanske inte fortsatte att spela in till ett ytterligare avsnitt efter att ni bröt? PS: Nån dag ska jag få ett signerat porträtt med Animéradion...! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
idrougge Skrivet augusti 17, 2011 Anmäl Share Skrivet augusti 17, 2011 Nu är ett bra läge att säga vad jag alltid tänker säga efter varje avsnitt men alltid glömmer bort: er podradio är underhållning av högsta kvalitet. Visst är det? Jag lyssnar också på vartenda avsnitt, och de flesta håller hög kvalitet. Jag har också lyssnat på det idag. Bra som vanligt, alltid kul med gäster i studion, men jag måste säga att jag blev lite besviken över att det inte fortsatte från avsnitt 33. Tim ville ju utforska mer av vårens nya, intressanta TV-serier! Men ni kanske inte fortsatte att spela in till ett ytterligare avsnitt efter att ni bröt? Jag lovar och svär att det inte finns något hemligt femtimmaravsnitt där Tim håller låda om vårsäsongens program. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet augusti 17, 2011 Anmäl Share Skrivet augusti 17, 2011 Ah, okej, bra. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
idrougge Skrivet september 26, 2011 Anmäl Share Skrivet september 26, 2011 Sedan sist har Animéradion hunnit fylla fem år i etern. Det firar vi i avsnitt 36, där vi även tar en titt på budgetmusikfilmen Ravex in Tezuka world. Avsnitt 36 Direktlänk MP3 Innan dess, i avsnitt 35, ägnar vi hela avsnittet åt mysrysaren Dororon Enma-kun, både i originalversionen från 1973 och årets nyinspelning: Avsnitt 35 Lagom till höstsäsongen tar vi hjälp av Lisa Medin i avsnitt 37 och går igenom alla nya serier och filmer, titel för titel. Häger kuppar in två Robotechlåtar i ett avsnitt! Avsnitt 37 Direktlänk MP3-version 3 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Marcus Skrivet september 28, 2011 Anmäl Share Skrivet september 28, 2011 Tack Iggy med vänner. Riktigt underhållande nörderier. Jag blev nyfiken på att utforska den äldre versionen av Dororon Enma-kun efter att ha lyssnat på avsnitt 35. Signaturmelodien till den var om inte annat extremt beroendeframkallande. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
idrougge Skrivet november 2, 2011 Anmäl Share Skrivet november 2, 2011 I avsnitt 39 av Animéradion ser vi på den sagolikt usla Kyōkaisenjō no Horizon. Lisa tittar än en gång in och redovisar vad hon har sett, och för en gångs skull slipper vi helt Reba Wests sångröst. Avsnitt 39 Direktlänk MP3-version 3 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tomten Skrivet november 2, 2011 Anmäl Share Skrivet november 2, 2011 Oj vad spännande! Jag brukar alltid lyssna på Animéradion när jag behöver en paus mellan allt brevsprättande och renmatande. Kommer ni ha något specialavsnitt med tema Jul? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet november 3, 2011 Anmäl Share Skrivet november 3, 2011 Animéradions egen Tomas Antila var tillsammans med Tanja Suhinina med i dagens P3 Populär. Programmet går att lyssna på nätet: inslaget går från 01:02:54 till 01:38:38. Tack till Shukakun för tipset. 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet november 9, 2011 Anmäl Share Skrivet november 9, 2011 Antila om att den ensamstående killen i C³ lägligt nog hade trosor hemma att låna ut: "Han fick med [trosorna] i senaste numret av Megami."Iggy: "Ja' date=' det måste vara nåt sånt, han fick det i en DVD-box. Jag menar... hur funkar detta?" [i']Antila:[/i] "Jag läste om det, att man kunde få det i nån sån tidning, och då var det så här, det var inte bara shimapan [=randiga trosor], det var shimapan som passade på en elvaårig tjej." Anders HJ stönar lågt. Iggy: "Vilken lukt var det på dem?" Anders HJ stönar ljudligt. Ett mycket representativt citat för den som inte ännu börjat lyssna. 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Genma Skrivet november 9, 2011 Författare Anmäl Share Skrivet november 9, 2011 Eller som Anders HJ sa i ett avsnitt nyligen: -"Animé har ju blivit som en stor bukkake-cirkel." Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hardan Skrivet november 14, 2011 Anmäl Share Skrivet november 14, 2011 Skall börja följa denna. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
idrougge Skrivet november 18, 2011 Anmäl Share Skrivet november 18, 2011 I avsnitt 39 av Animéradion ser vi på Tô Moriyamas gamla p-rulle Body jack. Eftersom det är en kort film viks resten av avsnittet åt allmänt babbel, bland annat varför Tuborg inte sponsrar animékonvent. Avsnitt 39 Direktlänk MP3-version 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet december 5, 2011 Anmäl Share Skrivet december 5, 2011 doppler tipsar om en länk som visar att Animéradion vinner allt mer uppmärksamhet. Snart är ni mainstream, grabbar! ;-) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet december 6, 2011 Anmäl Share Skrivet december 6, 2011 Det är bara i Animeradion man får höra repliker så bisarra och underbara att jag ofta är tvungen att spola tillbaka för att jag inte tror mina öron:– Jag såg en ganska underlig serie härom veckan; den handlade om antropomorfa järnvägsstationer… Eller: – Ja, just det – det är den serien, ja. Den som handlar om en ung seriemördare som kan fälla ut metallföremål ur huden, och som blir ensamstående pappa åt fyra små tjejer som är döpta efter färger. Eller: – Vadå, sitter du och säger att Ranma ½ har ett relevant genusperspektiv och är ett tidigt exempel på HBT-personer inom anime? Tillåt mig sammanfatta det genomsnittliga avsnittet: ”Vad händer, det börjar växa ut bröst på mig fast jag är kille! Wow, brön liksom… ÅH NEJ, HÄR KOMMER EN GALEN GRIS!” Det känns som att jag har lyssnat alldeles för lite på animeradion. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
idrougge Skrivet december 21, 2011 Anmäl Share Skrivet december 21, 2011 Då var det dags för fyrtionde avsnittet av Animéradion. Vi tittar på klassiska Dirty pair och funderar på om det måste gå 20 år innan man kan döma ett verk efter dess egna meriter. Avsnitt 40 Direktlänk MP3-version 2 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
doppler Skrivet december 31, 2011 Anmäl Share Skrivet december 31, 2011 Fan ta Häger-Jönsson, han har fått mig att sitta och lyssna på "Buffalo Stance" alldeles för många gånger. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg