Sceleris Skrivet november 6, 2010 Anmäl Share Skrivet november 6, 2010 Tjoho! Då gäller det bara att hitta en passande 101 minuter lång stund att lyssna på poddradio. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
idrougge Skrivet november 13, 2010 Anmäl Share Skrivet november 13, 2010 Animéradion Gaiden, med undertiteln Tecknad film-radion, är ute för avlyssning nu. Se det som ett sätt att lätta på skitsnacksventilen så att kommande avsnitt håller sig till ämnet. =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Genma Skrivet november 13, 2010 Författare Anmäl Share Skrivet november 13, 2010 Goda grejjer! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
doppler Skrivet november 21, 2010 Anmäl Share Skrivet november 21, 2010 Avsnitt 20 finns nu tillgängligt. Den här utgivningstakten tycker jag om! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
doppler Skrivet december 13, 2010 Anmäl Share Skrivet december 13, 2010 Avsnitt 21. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
idrougge Skrivet december 13, 2010 Anmäl Share Skrivet december 13, 2010 Tack för puffen, Doppler. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet december 13, 2010 Anmäl Share Skrivet december 13, 2010 En mycket intressant diskussion! Jag har aldrig varit så eggad att se K-On som nu. Så otroligt passande också, att en diskussion om Hiroki Azuma föregås av snack om K-On, och att avsnittet toppas av med Hideo Azuma, liksom. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet december 13, 2010 Anmäl Share Skrivet december 13, 2010 Jag avskyr animéradion för att den bara finns på datorn. Jag vill lyssna på den när jag kör bil, men jag avskyr att lyssna på radio hemma. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet december 13, 2010 Anmäl Share Skrivet december 13, 2010 De borde börja sälja avsnitt på kassettband! (Och sälja T-tröjor, men det hör inte riktigt till diskussionen.) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet december 13, 2010 Anmäl Share Skrivet december 13, 2010 Och måste avsnitten vara så långa? Två timmar är bisarrt för mycket för att bara sitta och lyssna framför burken. Och jag har ju inga såna därna ajpoddar. De låter så ont. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
idrougge Skrivet december 14, 2010 Anmäl Share Skrivet december 14, 2010 Simon, nästa gång vi ses ska du få en FM-sändare. Helt gratis. Och ja, avsnitten måste vara så långa. Vi håller det i alla fall så kort att det ryms på ett C90-kassettband, eftersom åtminstone en lyssnare bandar av det. ;-) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet december 14, 2010 Anmäl Share Skrivet december 14, 2010 Det låter som en helt klockren hållhake. Som sagt, bäst vore om jag hade någon ajpådd som jag kunde spela in det på, och sen sända det till min bilradio – radio är helt suveränt när man kör bil. Men när jag sitter hemma får jag myror i benen av att bara sitta och lyssna – jag vill göra annat under tiden, som diska eller städa eller något, och det går inte när det bara är datorn som tjafsar. Och skriva på fora går inte; då koncentrerar jag mig inte tillräckligt på vad som sägs, och när man hör er snacka om något som låter intressant måste jag spola tillbaka för att få veta vad det är som är på tal. Tyvärr har jag ingen annan användning av en ajpådd, annars skulle jag köpa en bara för det här. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet december 14, 2010 Anmäl Share Skrivet december 14, 2010 Nu när vi ändå är inne på ämnet, hur laddar man ner egentligen? Och nej, jag har varken ajpådd eller ajtjuns. Kan inte heller direkt lyssna på podradior vid datorn (särskilt inte utav den här längden) utan tycker att det fungerar bäst när jag är ute och går, diskar/städar eller vid någon annan trist vardagssyssla. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet december 14, 2010 Anmäl Share Skrivet december 14, 2010 Nu när vi ändå är inne på ämnet, hur laddar man ner egentligen? Och nej, jag har varken ajpådd eller ajtjuns. Har du Fajjerfåcks då? Den (och möjligtvis fler vävbrynare) kan öppna RSS-flöden direkt. Här är det för MP3. Det kommer att se ut typ så här. Om du inte kan öppna det i brynaren (eller ännu lägligare, i något RSS-program) så kan du spara XML-filen till hårddisken, öppna den i en texteditor och kopiera länkarna som går direkt till MP3-filer. I förlängningen tycker jag att herrarna på radio kan lägga till direktlänkar så man inte behöver gå genom sådana omvägar. ^_^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet december 14, 2010 Anmäl Share Skrivet december 14, 2010 Jo men det har jag ju. Tack för tipset Instämmer dock att länkar direkt på sidan hade varit att föredra. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
idrougge Skrivet december 21, 2010 Anmäl Share Skrivet december 21, 2010 Avsnitt 22 är nu ute! Vi snackar om Panty & Stocking och de program som influerat serien. För den som föredrar en enkel mp3:a finns den här. P.S. Om du har svårt att komma ihåg adressen har vi gjort det enklare: Skriv bara animeradion.se så hamnar du på hemsidan! D.S. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
idrougge Skrivet januari 12, 2011 Anmäl Share Skrivet januari 12, 2011 Efter alla julbestyr är avsnitt 23 ute. Den här gången har vi tittat på California crisis och Mad Bull 34. Direktlänk AAC (bra ljud) Direktlänk MP3 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
doppler Skrivet januari 12, 2011 Anmäl Share Skrivet januari 12, 2011 Woohoo, min låtönskning! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
idrougge Skrivet februari 4, 2011 Anmäl Share Skrivet februari 4, 2011 Det är nittiotal, och det är dags för Klax… Nä, men det är dags för ett nytt avsnitt av allas favoritprogram om mongo och animu. I detta avsnitt tittar vi på datoranimerade storverket Lensman och en stockkonservativ superrobotfilm signerad Gô Nagai. Avsnitt 24 Direktlänk MP3-version 2 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
doppler Skrivet mars 24, 2011 Anmäl Share Skrivet mars 24, 2011 Äntligen avsnitt 25. 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
guruguru Skrivet mars 24, 2011 Anmäl Share Skrivet mars 24, 2011 Gjorde lite reklam för bland annat animéradion på Ordbilders facebooksida så det kanske dyker upp några nya lyssnare. 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
idrougge Skrivet mars 24, 2011 Anmäl Share Skrivet mars 24, 2011 Tack för puffarna, Doppler och Guru. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet april 20, 2011 Anmäl Share Skrivet april 20, 2011 Apropå puffar. Avsnitt 26: "Bikkuri shita nya! Vi tittar på ”klassiska” Mästerkatten i Jorden runt på 80 dagar samt snackar om Urusei yatsura och Mamoru Oshii." [M4A][MP3] Avsnitt 27: "Katastroftider! Vi har tittat på postapokalyptiska storverket Hokuto no Ken samt snackar om jordbävningsserien Tokyo Magnitude 8,0." [M4A][MP3] Avsnitt 28: "En pizza, en moviebox och lite mangaporr, tack! Vi har tittat på Sveriges sämsta utgåva av porrklassikern Cream lemon, så att du slipper. Dessutom mer magnetrobotar, denna gång Kōtetsu Jeeg." [M4A][MP3] 2 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
idrougge Skrivet april 21, 2011 Anmäl Share Skrivet april 21, 2011 Tack, jag skulle just skriva en puff själv. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
idrougge Skrivet maj 3, 2011 Anmäl Share Skrivet maj 3, 2011 Avsnitt 29 ligger nu ute. Vi släpper inte snusktemat från förra avsnittet, utan tittar nu på tre titlar som var och en spelar "under bältet" på sitt vis: Astarotte no omocha, 30-sai no hokentaiiku och Puttsun make love. Varning för pubertal humor utfärdas. Avsnitt 29 Direktlänk 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg