Klibbnisse Skrivet juli 21, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 21, 2006 Sanningen ligger närmare än ni tror på 12an, det är simpelt nog ett ED som spelas på avsnitt 23 (egentligen OP fast i någon form av munspel) Bra gissat hittils! Kom igen, bring it on! EDIT: Nu är det också så fint så jag har hittat en till Direct-download-host till filen, hurra hurra för dumfan (dom heter så) som bjuder på bandbredd! (länk kommer om någon minut i huvudkommentaren) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scab Skrivet juli 21, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 21, 2006 05. Sailor Moon, svenskdubb >_< 14. Serial Experiments Lain OP 17. Kamichu!-klipp 20. Yakitate! Japan OP2 Hm, det var inte många man kunde utöver de som redan besvarats. Nåja, alltid något. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet juli 21, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 21, 2006 Fyra låtar kvar... plus en extralåt som ingen klarat av hittils... plus en 22-a som inte man ska gissa på. Lycka till! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet juli 21, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet juli 21, 2006 2. Kimi ga nozomu eien 8. Suzumiya Haruhi no yuuutsu (baseboll avsnittet) 11. Usch vad jag känner igen den här 13. School rumble ED 14. Serial Experiment Lain OP 15. Känner igen den 19. Onegai Twins 21. Planetarian snyft... Stort plus för alla bilder på världens sötaste robot, Reverie :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet juli 21, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 21, 2006 Grattis till Orrin som klarade av nummer 21 (vilket jag förmodade eftersom jag vet att han läst den). sådär, nu är det bara de vanliga 4 låtarna kvar! btw, jag har fler bilder =) Jag kan ge en ledtråd på låt nummer 11, "Den är gammal nu i höst" Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet juli 21, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet juli 21, 2006 Aha då antar jag att elvan är Kanon, var så länge sen jag så den så jag kännde inte igen låten. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet juli 21, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 21, 2006 Helt rätt Orrin! Faktum är att jag, medans jag gjorde blindtestet, råkade radera mitt facit och elvan var den enda låten jag inte kunde komma på. Så efter intensivt lyssnande så kom jag äntligen på vilken anime den var ifrån. Lite smått ironiskt ;) Bara 7, 9 och 10 kvar nu! Kan ge ett par ledtrådar om ni vill läsa: 7: "Det bästa elevrådet", titeln på egenöversatt svenska 9: "Happy Days", Ecchiserie 10: Fyra säsonger, detta är den första. En slutlåt, nyversion senare i år. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet juli 21, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet juli 21, 2006 Det finns en serie som heter Gokujou Seitokai, är det sjuan? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet juli 22, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 22, 2006 Helt jätterätt Orrin, bra jobbat ;) Ska vi se ifall vi kan få ihop hela listan innan dagen är slut... bara två kvar nu! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet juli 22, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet juli 22, 2006 Drar ett par gissningar till. 9. Midori no Hibi 10. Galaxy Angel Tian är jag nästan säker på och Happy days är väl snarlikt Green days :) Edit: Tror dock att nian är fel, om jag inte minns helt galet så finns det en låt i en serie som heter Happy days men jag kommer tyvärr inte ihåg vilken det är. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pixelgamer Skrivet juli 22, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 22, 2006 9. Amaenaideyo!!? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet juli 23, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 23, 2006 Vi har äntligen fått fram hela listan! nummer 10 är Orrin säger faktiskt Galaxy Angel medans Pixelgamer har rätt att nummer 9 är Amaenaideyo!! Grattis till er, nu ger jag turen till någon annan. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scab Skrivet juli 23, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 23, 2006 Okej, jag postar väl en till då. * Blindtest (youtube) Klicka för att se facit 01. Mad Machine (Bubblegum Crisis OVA OP2) *02. Pinocchio (Naruto ED14) * 03. One Piece OP6 * 04. Deep in your heart (Juuousei OP) * 05. Pray (Gintama OP) * 06. NANA OP 07. Welcome to the NHK! OP 08. NieA 7 OP 09. Inukami! ED 10. Himawari! OP 11. Higurashi no Naku Koro ni OP 12. The Third OP 13. Suzumiya Haruhi no Yuuutsu INSERT 14. Solty Rei OP 15. Wedding Peach DX OP * 16. Inuyasha ED2 17. Hellsing ED 18. Fate-stay night OP 19. Avenger OP 20. Kiddy Grade OP * = olöst, ifylld i efterhand med facit. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DB Skrivet juli 23, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 23, 2006 09 Inukami ed 14 Solty Rei 18 F/sn op ... Och så 12 stycken jag vet att jag har hört men inte kan placera. Illa... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scab Skrivet juli 23, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 23, 2006 Jag tror att du kan 13 om du lyssar en gång till. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DB Skrivet juli 23, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 23, 2006 Hmm, jag hade ju med den förut men lyckades klippa bort den Haruhi 12, Enoz live Är mer retligt att jag inte kommer på tolvan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet juli 23, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 23, 2006 17. Hellsing ED Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scab Skrivet juli 23, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 23, 2006 Yes; 5 rätt hittils. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juli 23, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 23, 2006 Tretton och sjutton var tagna, så mina bidrag: 7: Welcome to the NHK. 19 låter som Ali Project. Rozen Maiden: Träumend? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gogo Skrivet juli 23, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 23, 2006 19. Rozen Maiden: Traumend 20. Kiddy Grade Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vicke Skrivet juli 23, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 23, 2006 06. Nana 10. Himawari 11. Higurashi no Naku Koroni 12. The Third Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bankoiia Skrivet juli 23, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 23, 2006 8. NieA under 7 - 16. Inuyasha Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scab Skrivet juli 23, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 23, 2006 19 är inte Rozen Maiden. Resterande gissningar har varit rätt. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bankoiia Skrivet juli 23, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 23, 2006 19. Avenger Tror jag... =/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scab Skrivet juli 23, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 23, 2006 Visst är det Avenger. 6 låtar kvar (1-5 och 15). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg