MathJuice Skrivet april 4, 2023 Anmäl Share Skrivet april 4, 2023 Här kommer nästa utmaning: 76 låtar att gissa på! Ursäkta om det kommit in några dubletter. Några enkla, några knasiga, lite nytt, lite gammalt och förhoppningsvis några kurvbollar för att verkligen lura er! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet april 13, 2023 Anmäl Share Skrivet april 13, 2023 Med 76 låtar så räknar jag kallt med att det kan ta uppemot en timma att besvara, så det är inte tvärgjort och måste göras i mån av tid. Hur vill du ha svaren? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MathJuice Skrivet april 13, 2023 Anmäl Share Skrivet april 13, 2023 PM funkar bra. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet april 27, 2023 Anmäl Share Skrivet april 27, 2023 Den 2023-04-04 vid 22:47 sa MathJuice: Här kommer nästa utmaning: 76 låtar att gissa på! Ursäkta om det kommit in några dubletter. Några enkla, några knasiga, lite nytt, lite gammalt och förhoppningsvis några kurvbollar för att verkligen lura er! Var ett tag sedan man gjorde något sånthär, men kör i vind! Spoiler Ingen aning, men riktigt giftig låt. Gött gung. ... Nepp. ... är det jättenya serier? ... ingen aning. är det anime ens en gång? tror att du bara tagit random j-pop-låtar Rockigt, men ingen klocka. Snabbt, det gillar vi. Vet fortfarande inte vad det är dock. Ingen aning tyvärr. Tänker mig ett gäng tjejer ute i solen. Den här vet jag ju vad det är! Kommer inte ihåg titeln dock! Tyvärr. Maria Holic? Sorry. Någon slags shounen? Känns som att en soluppgång är med någonstans i OP Nepp Ingen aning, men det låter inte jättenytt. Sailor Moon! Äntligen, let's go! Känner igen, men kan inte kopplar till någon serie. Svängig, men där tar det stopp. Skriktigt, men där tar det stopp. En serie om typ 5 tjejer på en arbetsplats/klubb/skola? Elgitarr är najs, men ingen serie. Känner igen! Den här också! Aldrig hört förut... Ledsen att göra dig besviken... Nej. Ragnarök The Animation! YES! Nu snackar vi! Tyvärr. Var inte detta typ Violet Evergarden? Har definitivt sett serien, men kommer inte ihåg. Har definitivt inte sett serien... Säkert den där kanin-kafé-grejen Vet ej. Absolut ingen aning. Tyvärr ingen aning. Dance-intron är en favorit, men ingen aning. Najs, men ingen aning tyvärr. Inte riktigt min musiksmak... Lät bekant i en bråkdels sekund, men sedan tog det stopp. Nej, tyvärr. Najs låt, men mindre najs minne. Tror jag sett en trailer eller något, men inget mer. Synapserna skriker inte till. Helt hjärndöd nu... De har börjat donera mina kroppsdelar Låter extremt bekant, tills två sekunder gått. Nej, men jag gillar fiolsträngarna. Inga klockor ringer. Raka motsatsen till bröllop. Här tar det stopp. Lain? Ingen aning tyvärr. Något från Motorsågsmannen? Eromanga-sensei tror jag! Nope... Another, kanske? Låter nytt! Excel Saga för fanken! Lyssnade på denna förr, ingick i Rippers 1001 animelåtar! Ingen klocka. Giftig låt, men även här är det inget bröllop på gång. Aldrig någonsin hört. Låter som att den skulle komma från den där serien om dockor. Ingen aning tyvärr. Nepp. Nopp Nipp Låter gammalt, vilket jag uppskattar, men ingen aning. JAG VET SÅ INNIHELVETE VAD DETTA ÄR! Kommer bara inte ihåg titeln! Nej. Hur mycket väger dina hantlar? Tomt på kunskapskontot Sorry, här var det dött. Ingen aning alls faktiskt. Ännu mindre aning nu... Något du släpat fram från en Touhou-video eller något rytmspel? Lite lurigt att veta var jag var i quizet för att spola tillbaka och höra igen, så jag körde allt i ett svep. Vad överraskan över hur få låtar jag kände igen... köper att jag kanske inte skulle koppla låtar och serier speciellt bra, men att inte känna igen låtarna alls förväntade jag mig inte alls. Fast med tanke på hur många serier det finns, vi snackar väl omkring 40-60 nya OP/ED-låtar varje säsong? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet april 28, 2023 Anmäl Share Skrivet april 28, 2023 Den 2022-10-05 vid 08:33 sa Raccomunk: https://www.dropbox.com/s/estmh5zvzujzqfv/guesstheop.mp3?dl=0 Bump 👀 Fick blodad tand, även om jag verkligen sög förut. Kör på den här också! Spoiler Inser nu att detta var en dålig idé... ingen aning. - Vad är det kidsen lyssnar på nu för tiden? Är det försent att ändra sig? Aldrig hört förut Har hört förut! Skulle gissat på SAO den första sekunden, men sedan gick det utför. Sorry, inga klockor. Blood Brigade eller något mån tro? - Aldrig hört talas om Jag har hört den här jäkeln någonstans innan! FACIT TACK! Ingen aning tyvärr. Mindre aning. Minst aning. Oanade nivåer av låg aning. Air! Varför har ni inte fler Key-låtar? Tillbaka på underjordiska nivåer av aning. Halvvägs till kina med mina aningar! Kanske kan kinas närhet till japan hjälpa med aningarna? Tror jag måste grävt fel? Dags att vända om? Tror jag grävt en cirkel kring jordens kärna Mina aningar kanske är därinne? Svårt att komma in i kärnan Har huggit och slagit, men ingen öppnar! WHOP! Det här känner jag igen! Kan inte sätta namnet på serien dock. Tillbaka till okunskap! Gungig låt dock! Börjar gräva mig upp mot kina igen! Julig feeling, men kineserna firar knappt jul Var inte detta typ Tamako Market? ._. -_- o_o *_* ö_ö o-o Låter som JAM Project dock... O-O :_: ;_; \_/ =_= p_p d_d b_b AssClass! q_q l_l (_( ¨_¨ ~_~ Jag har tappat bort mig tror jag... vet inte längre vilket nummer jag är på. Wandering Son väl? Bra låt, men ingen aning. Den där serien som är 3d-animerad med djur i mänsklig form som pratar. no clue less clue Tatami Galaxy. [_] {...} Har hört förut... ?_? Låter iaf som att den är från "min tid" nein... z_z Eureka Seven! Kände igen låten något så innihelvete och blandade ihop den med en ED-låt från Yakitate!! Japan. Var tvungen att forska lite. - - - Ingen aning, men najs Honey & Clover ED-vibbar Soranowoto? - - Kill me Baby? - Känner igen... - - Känner igen, var detta typ Oddtaxi eller något som gick typ samtidigt? - - - - - Har iaf hört förut... - - - Jävlar va lång den är... - - - - - - Sound Euphonium! Non Non Biyori (eller den där serien på hotellet som PA Worlsk gjorde) Flying Witch - - - Zombieland Saga Jag vet definitivt vilken det är... ge mig mer tid bara Är det Witchcraft Works? Eller "Yamada and the seven witches" eller något? Tror jag gissade på fler låtar än det var i testet... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raccomunk Skrivet april 28, 2023 Anmäl Share Skrivet april 28, 2023 Kan väl posta mina gissningar här. Spoiler 1. Vanitas no Carte 2. ? 3. Infinite Stratos 4. Haiyore! Nyaruko-chan 5. Slime300 6. ? 7. Tensura 8. Bekant men vet inte 9. ? 10. New Game!! 11. Tsurezure Children 12. Endro~ 13. Maria Holic 14. Den är ju jättebekant... 15. ? 16. ? 17. Youjo Senki 18. ? 19. ? 20. ? 21. Koisuru Asteroid 22. Fire Force 23. Hitoribocchi 24. ? 25. Tror jag hört den här 26. Hellsing 27. Eminence in Shadows 28. ? 29. Hört den... 30. ? 31. We Never Learn 32. Violet Evergarden 33. Girls und Panzer 34. Anima Yell 35. Ladies versus Butlers 36. ? 37. Ancient Magus' Bride 38. ? 39. ? 40. One Punch Man 41. ? 42. ? 43. Re:Creators 44. ? 45. ? 46. Rising of the Shield Hero 47. ? 48. ? 49. Slow Start 50. ? 51. My Hero Academia 52. .hack//Sign 53. Sakamoto desu ga 54. Eromanga Sensei 55. ? 56. Madoka Magica är det tydligen inte 57. MMO Junkies 58. ? 59. ? 60. ? 61. ? 62. ? 63. Ali Project låtar är omöjliga att gissa 64. ? 65. Goblin Slayer 66. ? 67. ? 68. ? 69. Wataten 70. Hamefura 71. How Heavy are the Dumbbells you lift? 72. ? 73. ? 74. Acchi Kocchi 75. ? 76. ? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raccomunk Skrivet april 28, 2023 Anmäl Share Skrivet april 28, 2023 Började just tänka på endinglåten för sista avsnittet av Planetarian OVAn och tycker att den är väldigt lik #14, kan mycket väl vara så att det var den jag tänkte på. Meen, jag tror att det är två olika låtar. https://animethemes.moe/anime/planetarian_chiisana_hoshi_no_yume/ED2 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MathJuice Skrivet maj 4, 2023 Anmäl Share Skrivet maj 4, 2023 Den 2023-04-28 vid 14:45 sa Raccomunk: Började just tänka på endinglåten för sista avsnittet av Planetarian OVAn och tycker att den är väldigt lik #14, kan mycket väl vara så att det var den jag tänkte på. Meen, jag tror att det är två olika låtar. https://animethemes.moe/anime/planetarian_chiisana_hoshi_no_yume/ED2 Stämmer i att det är inte rätt. Still, fight-oh! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MathJuice Skrivet maj 8, 2023 Anmäl Share Skrivet maj 8, 2023 Kommer med facit på söndag tror jag. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MathJuice Skrivet maj 15, 2023 Anmäl Share Skrivet maj 15, 2023 The results are in! Spoiler 1. Vanitas no Carte 2. Urara Meirochou 3. Infinite Stratos 4. Haiyore! Nyaruko-san 5. Slime Taoshite 300-nen 6. Hatenkou Yuugi 7. Tensei Shitara Slime Datta Ken 8. Kantai Collection 9. 86 10. New Game!! 11. Tsurezure Children 12. Endro! 13. Maria Holic 14. Betterman 15. Hina Logi 16. Kaichou wa Maid-Sama! 17. Youjo Senki 18. Strike Witches 19. Sailor Moon 20. Chibi Vampire Karin 21. Koisuru Asteroid 22. Fire Force 23. Hitoribocchi 24. Gate 25. Dagashi Kashi 26. Hellsing 27. Eminence in Shadow 28. Gunslinger Girl Il Teatrino 29. Cyberpunk Edgerunners 30. Ragnarok 31. Bokutachi wa Benkyou ga Dekinai 32. Violet Evergarden 33. Girls und Panzer 34. Anima Yell 35. Ladies versus Butlers 36. Kill Me Baby 37. Mahoutsukai no Yome 38. Koihime Musou 39. Psycho-Pass 3 40. One-Punch Man 41. Utawarerumono 42. Hitsugi no Chaika 43. Re-Creators 44. Rail Wars 45. Shuumatsu no Izetta 46. The Rising of the Shield Hero 47. Senran Kagura 48. Negima?! 49. Slow Start 50. Hundred 51. My Hero Academia 52. .hack//Sign 53. Sakamoto desu ga? 54. Eromanga-Sensei 55. Walkure Romanze 56. Lord El-Melloi II 57. Net-juu no Susume 58. Excel Saga 59. Ghost in the Shell: Stand-Alone Complex 60. Madan no Ou to Vanadis 61. Oushitsu Kyoushi Haine 62. Arknights 63. Shigofumi 64. The Irregular at Magic High School 65. Goblin Slayer 66. Anne Happy 67. Free! 68. Valkyria Chronicles 69. Watashi ni Tenshi ga Maiorita! 70. Hamefura 71. Dumbbell Nan Kilo Moteru? 72. Girls’ Frontline 73. Umineko 74. Acchi Kocchi 75. Triage X 76. Jormungand Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg