Sceleris Skrivet mars 30, 2010 Anmäl Share Skrivet mars 30, 2010 Kul idé. ^_^ Scellans fabuleringar (utan att ha läst andras bidrag). Spoiler Tvåan är Manabi Straight, med Megumi Hayashibaras cover av en äldre låt av Okazaki Ritsuko. Helt okej. Gillade seriens öppning. Fyran är Full Metal Panic. Visst är det första, och inte Fumoffu? Sexan: Argh! Sjuan är väl Monster? omfg classic! Åttan är Sobakasu av gamla nittitalsgruppen Judy & Mary. Åh, nian såg jag ju nyligt, det är väl Zero no Tsukaima. Lite charmigt dåligt. Ska det här vara svårt? ;) Tian: Michiko & Hatchin. Elvan! Gah! 90-tal eller tidigt 00-tal, ecchikomedi... kanske? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet mars 30, 2010 Anmäl Share Skrivet mars 30, 2010 Har inte mycket att tillägga, de jag kunde har redan nämnts men nummer 3 låter som en inledning av något Yoko Kanno har kokat ihop :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet mars 30, 2010 Anmäl Share Skrivet mars 30, 2010 Det här var betydligt svårare. De enda jag kan placera med säkerhet 2 = Gakuen Utopia Manabi Straight OP 4 = Full Metal Panic! OP (med andra ord första säsongen) 6 = Death Note OP1 7 = Monster OP 9 = Zero no Tsukaima OP 10 = Michiko e Hatchin OP Det som stör mig så jävligt är att jag är hundra procent säker på att jag "kan" #1 och #11 men jag kan för mitt liv inte placera dem. Jag kan nästan se animationer framför mig som flyter ihop med musiken, men det står helt still för tillfället. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
juggen Skrivet mars 31, 2010 Anmäl Share Skrivet mars 31, 2010 1, Zettai Shonen 2, Manabi Straight 4, Full Metal Panic 6, Death Note 8, Rurouni Kenshin 9, Zero No Tsukaima 10, Michiko to Hatchin Sen kan jag tyvärr inte fler. ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet mars 31, 2010 Anmäl Share Skrivet mars 31, 2010 De jag är säkra på 2: Manabi Straight4: Full Metal Panic TSR 6: Death Note 9: Zero no Tsukaima säsong 2 Sen är låt 8 så otroligt bekant. Om den bara var lite längre ;_; Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scab Skrivet mars 31, 2010 Anmäl Share Skrivet mars 31, 2010 Facit uppdaterat. Fortfarande olösta är tracks 3, 5 och 11. Ger er lite mer tid innan jag kommer med ledtrådar senare i kväll. Länken igen Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bareus Skrivet mars 31, 2010 Anmäl Share Skrivet mars 31, 2010 11 är då video girl Ai Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scab Skrivet mars 31, 2010 Anmäl Share Skrivet mars 31, 2010 3: Lätt förbisedd krigshistoria från förra decenniet. 5: Mångsidig komedi med tonårsflicka du ej bör mucka gräl med. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet mars 31, 2010 Anmäl Share Skrivet mars 31, 2010 Okej, trean är Flag. Femman... ingen aning. :V Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet mars 31, 2010 Anmäl Share Skrivet mars 31, 2010 Facit uppdaterat. Ah! Det är ju därifrån åttan är! Fan vad självklart nu när man har facit i hand :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scab Skrivet april 1, 2010 Anmäl Share Skrivet april 1, 2010 5: Mångsidig komedi med tonårsflicka du ej bör mucka gräl med. 5: Långkörare i MADHOUSE-regi baserad på verk av ingen mindre än Urasawa Naoki. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet april 1, 2010 Anmäl Share Skrivet april 1, 2010 Yawara, men det tog jag PRECIS reda på före sista ledtråden. :( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scab Skrivet april 1, 2010 Anmäl Share Skrivet april 1, 2010 Yawara! är rätt, och med det är samtliga låtar lösta. :) Nu ger jag mig några dagar så får någon annan chansen att hitta på något. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet april 2, 2010 Anmäl Share Skrivet april 2, 2010 Länk till blindtestet Scab var blindtestsugen, och jag levererar. Ni har hela 25 serier att gissa på med olika svårighetsgrader. Jag plankar Scabs upplägg lite och ger er 1 poäng per rätt animé. Om du är den enda som svarat rätt på en viss serie får du istället 3 poäng. (Deadline: När jag känner för det, alternativt när alla besvarats.) Svara medelst PM! Facit? Spoiler 1. Bubblegum Crisis 2. Touka Gettan 3. Master Keaton 4. Canaan 5. Kanokon 6. Bleach 7. Initial D Second Stage 8. Nurse Witch Komugi 9. Gundam Wing 10. Tsubasa: Reservoir Chronicle 11. Detective Conan 12. Minami-ke: Okawari 13. History's Strongest Disciple Ken'ichi 14. Patlabor 15. Kamichama Karin 16. Blue Seed 17. Saiunkoku Monogatari 18. Kiddy Grade 19. Gankutsuou 20. Excel Saga 21. Ikkitousen 22. Stratos 4 23. Regios 24. Space Battleship Yamato 25. Kaiba Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet april 3, 2010 Anmäl Share Skrivet april 3, 2010 Serier 2, 3, 5, 14, 15, 16 och 17 är fortfarande obesvarade, så det finns många poäng att hämta! Largo har hittills gett flest rätta svar, hela 8/25. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet april 3, 2010 Anmäl Share Skrivet april 3, 2010 Bara fyra kvar nu, det firar vi med ledtrådar i form av bilder som följer med öppningsvideorna! Varje rätt på dessa ger dock bara 0,5 poäng per rätt, med ytterligare 1,5 poäng om ni är ensamma om att ha rätt på bilderna. 02. Spoiler 03. Spoiler 14. Spoiler 16. Spoiler Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet april 4, 2010 Anmäl Share Skrivet april 4, 2010 Då får vi nog se det här blindtestet som avslutat! 9 tävlande kom med 56 gissningar varav 44 var rätt. 59 poäng delades ut. De fem med högst poäng var: Voffe: 13 poäng Largo: 12 poäng Boda och flaskis: 7 poäng Saya: 6 poäng Här är facit! Spoiler 1. Bubblegum Crisis 2. Touka Gettan 3. Master Keaton 4. Canaan 5. Kanokon 6. Bleach 7. Initial D Second Stage 8. Nurse Witch Komugi 9. Gundam Wing 10. Tsubasa: Reservoir Chronicle 11. Detective Conan 12. Minami-ke: Okawari 13. History's Strongest Disciple Ken'ichi 14. Patlabor 15. Kamichama Karin 16. Blue Seed 17. Saiunkoku Monogatari 18. Kiddy Grade 19. Gankutsuou 20. Excel Saga 21. Ikkitousen 22. Stratos 4 23. Regios 24. Space Battleship Yamato 25. Kaiba Grattis Voffe, ditt pris kommer på posten!* * Fortfarande lögn. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet april 4, 2010 Anmäl Share Skrivet april 4, 2010 Tidigare postat resultat var felaktigt och har nu uppdaterats. Det visade sig att det hyperavancerade kalkylblad jag använde hade några felaktiga formler från att jag experimenterat med belöning även för första inlämnade rätta svar. (Det gjorde dock ingen större skillnad.) Grattis till den rättmätige vinnaren, Voffe! Largo är död, länge leve Voffe! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Largo Skrivet april 5, 2010 Anmäl Share Skrivet april 5, 2010 Alla serier i detta blindtest är hyfsat nya, så jag tror det blir ganska lätt. Länkar till blindtest: Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=LCEI35VedNw Mirror: http://yatta.nu/blindtest.mp4 (6,34MB .mp4) Regler - Skicka svar via PM Till Largo. Endast titel på serie/film/OVA behövs. - 1 poäng per rätt svar. 3 Poäng om du är den enda som svarat rätt. - Deadline: Tävlingen avslutad Facit 1. K-ON! 2. Tears To Tiara 3. Tetsuwan Birdy Decode:02 4. Rideback 5. To-LOVE-Ru OVA 6. Gundam 00 S2 7. Basquash 8. Dragon Ball Kai 9. Eden of the East 10. Fullmetal Alchemist Brotherhood 11. Shangri-La 12. Tayutama 13. Valkyria Chronicles 14. Utawarerumono OVA 15. Bleach 16. Aoi Hana 17. Umineko no naku koro ni 18. Kanamemo 19. Bakemonogatari 20. Tokyo Magnitude 8.0 21. Spice and Wolf 2 22. Princess Lover Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet april 7, 2010 Anmäl Share Skrivet april 7, 2010 Svar inskickade... igår! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Largo Skrivet april 10, 2010 Anmäl Share Skrivet april 10, 2010 Voffe vann igen! Namn Poäng antal rätt svar Voffe 17 15 Sceleris 12 10 Negi 10 8 Tsukasa-san 9 9 Sammy 8 8 Boda 6 6 Klona 6 6 Klibbnisse 4 4 Smaruc 3 1 Saya 2 2 Kiimmen 2 2 Wilfried 2 2 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saya Skrivet april 16, 2010 Anmäl Share Skrivet april 16, 2010 Då kör vi. Jag är för dålig för att göra det med video så det är tio låtar på trettio sekunder var, förutom den sista. Eftersom jag lade allt i en kanal är volymen lite obalanserad. Svar via PM, ett poäng för rätt svar, två extrapoäng per enda rätta svaret. http://share.saya.se/blindtest0417.mp3 1. Svar finns 2. Svar finns 3. 4. Svar finns 5. Svar finns 6. Svar finns 7. Svar finns 8. Svar finns 9. 10. Svar finns Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saya Skrivet april 18, 2010 Anmäl Share Skrivet april 18, 2010 Cirka tio svar har kommit in, sex låtar har känts igen och ingen har mer än fyra rätt. Dags för ledtrådar, dessa ger hädanefter bara ett halvt poäng men fortfarande två extrapoäng om ingen annan känner igen dem. Jag erbjuder både en bild från respektive låts scen och en enkel beskrivning av verket, ni får själva välja vilka ni vill se för utmaningens skull. 1 Bild Text Postapokalyptiskt om människans roll i naturen. 3 Bild Text Åttiotalsfilm om synd, ånger och gottgörande. 5 Bild Text Mechaserie om flickor i rymden. 9 Bild Text Manliga män i rymden. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saya Skrivet april 19, 2010 Anmäl Share Skrivet april 19, 2010 Dåså, ingen verkar kunna ta trean och nian, förvisso är de ganska svåra. Negi vinner igen, mycket tack vare att han var den enda som kunde ettan och femman, Voffe var ensam om åttan. Namn - Poäng - Antal rätt svar Negi 9 (6) Voffe 5 (3) Klibbnisse 4 (4) Sceleris 4 (4) Klona 2 (2) Smaruc 1 (1) Gravskopan 1 (1) Facit 1. Gin-iro no Kami no Agito ED2. Kumo no Mukou, Yakusoku no Basho ED 3. Gongitsune ED 4. Hanbun no Tsuki ga Noboru Sora OP 5. Sora wo Kakeru Shoujo ED 6. Macross Frontier INSERT 7. Interstella 5555 INSERT 8. Eureka Seven - Pocket ga Niji de Ippai ED 9. Waga Seishun no Arcadia ED 10. Soukyuu no Fafner: Dead Aggressor OP Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet april 20, 2010 Anmäl Share Skrivet april 20, 2010 Whoop whoop, då fortsätter jag då. Tyckte att det var dags att göra något lite annorlunda så denna gång är det enbart instrumental-versioner av låtarna, dvs i princip ingen lyrik. Vi kör på med samma regler som förut, 1 poäng vid rätt svar och 2 extra om du är ensam med att ha rätt svar på en låt. Svar via PM. Ladda ner här: http://www.mediafire.com/?nzn24qn4kim 1. Svar finns. 2. Svar finns. 3. 4. Svar finns. 5. Svar finns 6. Svar finns. 7. 8. Svar finns. 9. Svar finns. 10. 11. Svar finns. 12. Svar finns. 13. Svar finns. 14. 15. Svar finns. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg