Volbla Skrivet december 16, 2008 Anmäl Share Skrivet december 16, 2008 Dude, i just gotta know. Vem är bunnybruden som är vid sista låten? Jag vet att jag har sett henne nån annan stans :O Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet december 16, 2008 Anmäl Share Skrivet december 16, 2008 Dude, i just gotta know. Vem är bunnybruden som är vid sista låten? Jag vet att jag har sett henne nån annan stans :O Eftersom det itne är rellaterat till musiken: Du känner igen henne från Touhou spelen. alternativt Iosys plagiering i deras musikvideos. Tösen med dom skrynkliga kaninöronen heter Reisen Udongein Inaba. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet december 16, 2008 Anmäl Share Skrivet december 16, 2008 Tackar och bockar :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Najica Skrivet december 18, 2008 Anmäl Share Skrivet december 18, 2008 Ledtrådar! #2 Yuri serie,från början en Novel,utspelas på katolsk-skola (ja,jag behöver bättre ledtrådrar xD) #4 ecchi serie som handlar om fyra "magiska prinssesor" som lever i människovärlden,openininget är väldigt lurande,ty serien är en komedi #8 En maskerad Maid,jag lämnar det sådär :P Om ni vill ha ledtrådar på andra serier är det bara att säga till :) (alla andra # har 1 eller 2 svarat på,så svaret finns,iofs har Ashaz på 4an men iaf :P) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet december 18, 2008 Anmäl Share Skrivet december 18, 2008 Ledtrådar!#2 Yuri serie,från början en Novel,utspelas på katolsk-skola (ja,jag behöver bättre ledtrådrar xD) #4 ecchi serie som handlar om fyra "magiska prinssesor" som lever i människovärlden,openininget är väldigt lurande,ty serien är en komedi wtf, ingen hade gissat rätt på låt #4? Det var typ den enda jag kunde :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet december 18, 2008 Anmäl Share Skrivet december 18, 2008 Ledtrådar!#2 Yuri serie,från början en Novel,utspelas på katolsk-skola (ja,jag behöver bättre ledtrådrar xD) #4 ecchi serie som handlar om fyra "magiska prinssesor" som lever i människovärlden,openininget är väldigt lurande,ty serien är en komedi wtf, ingen hade gissat rätt på låt #4? Det var typ den enda jag kunde :P jo den har jag redan gissat rätt på. Skärpning naji! Edit: noterade din kommentar. oh well. :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Najica Skrivet december 19, 2008 Anmäl Share Skrivet december 19, 2008 Poängen: 1. Negi - 14p 2. Ashaz - 10p 3. Scab - 9p 4. Sceleris - 6p 5. Smaruc - 5p 6. Flaskis - 1p facit #1 Kino no tabi OP - All the way av Mikuni Shimukawa #2 Strawberry panic ED1 - Himitsu dolls av Strawberry panic ED1 #3 Le Portrait de Petit Cossette ED - Houseki av Marina Inoue #4 Magical Pokan OP - senketsu no chiaki av Yousei Teikuni #5 BLEACH ED17 - Hitohira no Hanabira av Stereopony #6 Chäos;head OP - F.D.D av Itou Kanako #7 UFO Princess Valkyrie OP - Itoshii kakera av MELOCURE #8 Kamen no Maid guy ED - Word guy av Fukuyama Yoshiki #9 Vampire knight OP - Futatsu no Kodou to Akai Tsumi av ON/OFF #10 Final fantasy unlimited ED - Vivid av Fairy Fore #11 Higurashi no naku koro ni Kai ED - Taishou a av anNina [/hide] Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet december 19, 2008 Anmäl Share Skrivet december 19, 2008 #2 Strawberry panic ED1 - Himitsu dolls av Strawberry panic ED1 Men wtf! >:| Den utspelar sig inte på en katolsk skola! I DEMAND A RECOUNT! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Najica Skrivet december 19, 2008 Anmäl Share Skrivet december 19, 2008 #2 Strawberry panic ED1 - Himitsu dolls av Strawberry panic ED1 Men wtf! >:| Den utspelar sig inte på en katolsk skola! I DEMAND A RECOUNT! Gjorde den inte? O_O var ju ett tag sen jag såg den... A hint of astronomical star imagery is seen throughout the series, as well as minor Catholic religious undertones including a St. Mary statue on campus and a large Catholic church in the center of Astraea Hill. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet december 20, 2008 Anmäl Share Skrivet december 20, 2008 heh. Negi visar var skåpet ska stå igen XD Ser några där som jag borde ha kunnat. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet december 20, 2008 Anmäl Share Skrivet december 20, 2008 heh. Negi visar var skåpet ska stå igen XD Men givetvis, jag är ju typ lite bäst bara ;D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Smaruc Skrivet november 8, 2009 Anmäl Share Skrivet november 8, 2009 Smaruc's blindtest svar skickas via pm 1p för anime och 1 p för artist hittade ingen info om låt nummer 10 så om ni vet vem det är skicka en länk så får ni 2 p för den. http://www.mediafire.com/download.php?wzi2yyjn50t svar finns 1.Svar finns 2.Svar finns 3.Svar finns 4.Svar finns 5.Svar finns 6.Svar finns 7.Svar finns 8.Svar finns 9.Svar finns 10.Svar finns Artister 1.Svar finns 2.Svar finns 3.Svar finns 4.Svar finns 5.Svar finns 6.Svar finns 7.Svar finns 8.Svar finns 9.Svar finns 10. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anonym2 Skrivet november 8, 2009 Anmäl Share Skrivet november 8, 2009 http://www.mediafire.com/download.php?wzi2yyjn50t ERROR: Your browser does not support downloads via MediaFire, please try another browser or reduce your browsers security settings. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet november 8, 2009 Anmäl Share Skrivet november 8, 2009 En liten spegling, antar oförskämt att det är okej: http://crap.sceleris.net/blindtestyayy.wmv Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet november 8, 2009 Anmäl Share Skrivet november 8, 2009 Jaha, artist också Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet november 8, 2009 Anmäl Share Skrivet november 8, 2009 plockade kanske tre-fyra av låtarna... <. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet november 8, 2009 Anmäl Share Skrivet november 8, 2009 Jaha, artist också oj. det missade jag Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Smaruc Skrivet november 10, 2009 Anmäl Share Skrivet november 10, 2009 kom igen nu, bara 10:an kvar. ska säga att det är en gammal film och musiken är en liten bit in i filmen. trodde inte den skulle bli så svår (inte ens en gissning på den). och skicka gärna in era svar även om ni bara kan 1 serie. Rätt svar är 1. Utawarerumono 2. Da capo 3. aria the animation 4. Kaiba 5. Binbou shimai monogatari 6. Ah! my goddess 7. Strike witches 8. Pita ten 9. Tsubasa chronicle 10. jakten på skattkammarön (animal treasure island), (dobutsu takarajima) Artister, skriver även in namnet på låten ochså 1. "Musoka" suara 2. "sakura saku mirai koi yume" Yozuca 3. "Undine" Makino yui 4. "never" Seira 5. "Shinkokyuu" Splash candy 6. "open your mind" Yoko ishida 7. "Strike Witches: to do what i can" Yoko ishida 8. "wake up angel~Negaimahite wa mugen nari" Funta 9. "Blaze" Kotani kinya Negi 14p Flaskis 14p Gravskopan 12p Sceleris 9p Ashaz 6p Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scab Skrivet mars 29, 2010 Anmäl Share Skrivet mars 29, 2010 Återupplivning! Länk till blindtestet (direktlänk) Elva trudelutter och det borde ringa en klocka bara ni sett den animé som vardera tillhör (läs: inga kuggfrågor; endast öppnings- och slutteman) bortsett från någon enstaka svår. 1p per rätt svar och svarslistan skickas in till mig via PM. Med "rätt svar" avses vad som helst som gör det klart för mig att ni har rätt animé i åtanke. Någon form av titel vore förstås tydligast, men skulle just den sitta långt inne kan någon annan form av uttömmande svar alltså godkännas. Exakt artist eller låttitel är ointressant. Bonus delas ut till den som är ensam om att ha rätt på en låt (3p per sådan ist. för 1p) samt till den som prickar rätt på minst hälften (6 st) (3p utöver ordinarie poäng). Finns svaret? 01. Ja02. Ja 03. Ja 04. Ja 05. Ja 06. Ja 07. Ja 08. Ja 09. Ja 10. Ja 11. Ja Facit 01. Aa Megami-sama: Sorezore no Tsubasa02. The Vision of Escaflowne 03. Fushigi Yuugi 04. Kannagi 05. Sailor Moon 06. Ranma ½ 07. Zipang 08. Yakitate!! Japan 09. Elfen Lied 10. Hajime no Ippo 11. Hellsing Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scab Skrivet mars 29, 2010 Anmäl Share Skrivet mars 29, 2010 11 svar hittills, keep 'em coming. ^_^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scab Skrivet mars 30, 2010 Anmäl Share Skrivet mars 30, 2010 Okej, det har gått så gott som 24 timmar, så jag tar och lägger deadline här. Vinnare är Köttros som prickade rätt på inte mindre än samtliga 11 tracks! Facit i startinlägget. Resultat: Meatrose 13p (11 rätt + 2p ensambonus på låt 7) Sceleris 8p Hikari no Hohenheim 7p Largo 7p Negi 7p Saya 6p Zeedox 6p idrougge 5p Juggen 5p Smaruc 3p Kiimmen 2p wilfried 1p (Hälftenbonus slopad då den i praktiken inte fyllde någon önskvärd funktion.) Vill någon bidra med ett eget blindtest är det la fritt fram, annars postar jag ett nytt senare i kväll. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scab Skrivet mars 30, 2010 Anmäl Share Skrivet mars 30, 2010 Okej, nytt test, och med det nya spelregler. Det är nämligen lite trist att allt ska behöva ske i PM med noll aktivitet i tråden, och minst lika trist med först-till-kvarn-poängutdelning, så jag tänkte istället försöka med samarbete! Detta går ut på att komma fram till de animéer som låtarna tillhör genom att gissa i tråden och vid behov ta hjälp av varandra. Man får gissa hur många gånger som helst och diskutera/resonera sig fram om man har en aning men inte kan sätta fingret på rätt serie. Kanske kan någon annan med hjälp av det. Jag kommer inte gå in och hojta "Rätt" eller "Fel" stup i kvarten, så ta hjälp av varandra. Det här blindtestet är följaktligen också signifikant svårare, men jag vet inte riktigt vad som är en lagom nivå för de här spelreglerna, så det kan hända att det i alla fall är på tok för lätt, eller på tok för svårt, eller i princip var som helst däremellan. Vi får se. När alla låtar är lösta är det hur som helst slut. Länk till blindtestet (direktlänk) Facit uppdateras då och då med lösta låtar. Facit 01. Zettai Shonen02. Gakuen Utopia Manabi Straight! 03. FLAG 04. Full Metal Panic! 05. Yawara! 06. Death Note 07. Monster 08. Rurouni Kenshin 09. Zero no Tsukaima 10. Michiko to Hatchin 11. Video Girl Ai Gissa på! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
doppler Skrivet mars 30, 2010 Anmäl Share Skrivet mars 30, 2010 Nummer fyra är definitivt introt till Full Metal Panic, tian är Mitchiko och Hatchin. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Smaruc Skrivet mars 30, 2010 Anmäl Share Skrivet mars 30, 2010 hade 4:an på tungan men kom inte på den förrän jag såg dopplers inlägg, kände ochså att jag hade hört 2:an förut men har inte helt placerat den ännu men gissar på Binbou shimai monogatari Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet mars 30, 2010 Anmäl Share Skrivet mars 30, 2010 Då kan jag komma med: 6. Death Note 7. Monster Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg