Klibbnisse Skrivet mars 22, 2008 Anmäl Share Skrivet mars 22, 2008 <---- Glad =3 Vart lite lurigt med covers xD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet mars 29, 2008 Anmäl Share Skrivet mars 29, 2008 <---- Glad =3 Vart lite lurigt med covers xD Kan glade herrn lägga upp ett nytt måntro? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet mars 29, 2008 Anmäl Share Skrivet mars 29, 2008 <---- Glad =3 Vart lite lurigt med covers xD Kan glade herrn lägga upp ett nytt måntro? Som Sceleris skrev i posten längst upp på den här sidan; det är inte den som vinner som ska lägga upp ett nytt test. Det är fritt fram för vem som helst. Om du bläddrar bakåt i tråden så ser du att det var inte var speciellt länge sedan som det här med PM-svar växte fram (och det är upp till lekledaren om det ska användas eller ej). Innan skrev man bara svaren rakt upp-och-ner i tråden och det var inget tävlings-moment. Den som har tid och lust att skapa ett nytt test slänger upp ett nytt test helt enkelt. Med andra ord så kan du själv skapa ett test om du är sugen. ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet mars 29, 2008 Anmäl Share Skrivet mars 29, 2008 jag har lite planer på ett nytt.. men ni vet ju vilken tid mitt förra tog ;) måste även hitta något bättre sätt att få ljuden än totalrecorder, för den sabbade mitt ljudkort. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet mars 29, 2008 Anmäl Share Skrivet mars 29, 2008 Åh fan, jag måste lära mig att läsa lite bättre, fy mig. Ska se om jag själv kan knåpa ihop något i power director. Lär dock inte bli något omfattande men vi får se. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saya Skrivet mars 29, 2008 Anmäl Share Skrivet mars 29, 2008 Avidemux + Audacity. Så enkla, finns även till Windows. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet mars 30, 2008 Anmäl Share Skrivet mars 30, 2008 Åh fan, jag måste lära mig att läsa lite bättre, fy mig. Jag hoppas att du inte tog det som negativ kritik, för det var det definitivt inte. Det var bara en förklaring. ;) Med tanke på att just "den som känner sig manad" lägger upp nästa blindtest så är aktiviteten hyfsat sporadisk om man säger så. Tråden blommar upp ibland för att sedan gå i dvala under en period. Omöjligt att veta hur det var innan (för inte fan sitter man och bläddrar bakåt i trådar för att försäkra sig om att den pågående trenden var den ursprungliga trenden... det brukar inte jag göra i varje fall. =P) Jag har också kikat lite på potentiella låtar till ett nytt blindtest, men jag skulle ljuga om jag sade att jag hade ett på G. Det kommer när det kommer helt enkelt. ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Smaruc Skrivet april 6, 2008 Anmäl Share Skrivet april 6, 2008 ok, här kommer mitt första blindtest, blir nog rätt enkelt ska jag tro. iaf så består detta av 5 op + 5 ed låtar. Svar skickas till mig via PM. http://www.mediafire.com/?m91ljnixzcr 1. rätt svar finns 2. rätt svar finns 3. rätt svar finns 4. rätt svar finns 5. rätt svar finns 6. rätt svar finns 7. rätt svar finns 8. rätt svar finns 9. rätt svar finns 10. rätt svar finns kör hårt! det är bara att gissa på alla även om rätt svar finns. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Smaruc Skrivet april 8, 2008 Anmäl Share Skrivet april 8, 2008 ger er en ledtråd till låt 3 och 9 ledtrådar. 3. dem är sju totalt 9. näsblod Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Smaruc Skrivet april 8, 2008 Anmäl Share Skrivet april 8, 2008 nu avslutar jag detta blindtest, 7 deltagare och så här vart ställningen 1. Zirius på 10 poäng 2. Flaskis på 6 poäng 3. Sceleris på 5 poäng 4. Boda på 3 poäng 5. Aoz på 3 poäng 6. Ashaz på 2 poäng 7. Voffe på 1 poäng rätta svaren. 1.utawarerumono 2.ah! my goddess 3.samurai 7 4.chobits 5.school rumble 6.ragnarök the animation 7.azumanga daioh 8.da capo 9.karin 10..hack//sign Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet april 8, 2008 Anmäl Share Skrivet april 8, 2008 Jösses. Han tog 10 poäng? Snyggt jobbat. Jag glömde helt bort att jag skulle leta upp dem jag missat, men jaja. nästa gång B) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zirius Skrivet april 9, 2008 Anmäl Share Skrivet april 9, 2008 Tackar Ashaz och tack Smaruc för ett bra blindtest B) Tyckte att alla utom Samurai 7 lät bekanta men kunde först inte placera allihop. Eftersom jag tycker sådant är så enormt störande satt jag och grubblade tills jag mindes vart de kom ifrån XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet april 9, 2008 Anmäl Share Skrivet april 9, 2008 Attans missade detta totalt. Får köra på nästa istället och efter det kanske jag postar min egen om jag hunnit klart med den då. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet april 9, 2008 Anmäl Share Skrivet april 9, 2008 Jag kanske drar igång ett test sedan, får se på det... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet april 10, 2008 Anmäl Share Skrivet april 10, 2008 Här är mitt då: http://www.youtube.com/watch?v=_fXkoN2lQiM Nyckelorden är: Mycket om Lite, med det menar jag att det är mer lönande att veta mycket om låten. Openings och Endings är det som tar upp störtst plats här och endast en låt är "in-anime" så att säga. Gissa via PM. Poängfördelning: 1p Animetitel 0.5p För låttitel 0.5p för artist 0.5p för att vara först (när det står "svar finns" på ett nummer så är den 0.5p försummad) 0.5p för varje 5 låtar du gissar rätt på (endast animetiteln behövs dock) Mall/titlar som besvarats rätt # / Animetitel / Låttitel / Artist1. Svar finns. 2. Svar finns. 3. Svar finns. 4. Svar finns. 5. Svar finns. 6. Svar finns. 7. Svar finns. 8. Svar finns. 9. Svar finns. 10. 11. Svar finns. 12. Svar finns. 13. 14. Svar finns. 15. Svar finns. 16. Svar finns. 17. Svar finns. 18. Svar finns. 19. Svar finns. Lycka till. (ledsen för den uppenbara plagieringen av andra blindtest men har ingen ork just nu att komma på något orginellt). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet april 12, 2008 Anmäl Share Skrivet april 12, 2008 Var det för svårt eller? Bara 4 har gissat än så länge. Behöver ni ledtrådar? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet april 12, 2008 Anmäl Share Skrivet april 12, 2008 moment mahl! jag har ju varit afk hela dagen : :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet april 12, 2008 Anmäl Share Skrivet april 12, 2008 du, den var svår! bara en som jag kände igen. :( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet april 12, 2008 Anmäl Share Skrivet april 12, 2008 Lite abstrakta ledtrådar 1. 3 systrar ärver en gud. 3. Gudinnan på min avatar har något genensamt med den här serien. 4. Dueller och mäktiga kör-toner akopanjerar denna udda shoujo serie. 5. "För morgondagens leenden" öppna porten! 6. Liten tjej + magisk penna = popstjärna 10. Sibylla (nej inte gatu-köket). 12. Ett blått frö från Karnivalen vid Babel. 13. Började som ett kortspel, blev sedan både tvserie, manga och film. 14. Något tyst med nordisk bokstav i namnet. 15. En serie man verkligen tar till hjärtat. 16. En flotta gjort av ett fragilt material. 19. ½ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet april 12, 2008 Anmäl Share Skrivet april 12, 2008 Sådär inte många kvar nu (verkar som att ledtrådarna gjorde susen). Bara 5, 10, 13 & 14 kvar, kan dock uppmana er andra att skicka in namn på låt + artist för att få extra poäng, rätt så jämnt i toppen :D Edit: Bara 10 och 13 kvar just nu, avslutar när jag får in dem. Edit 2: Eller så avslutar jag imorgon på förmiddagen (11.05, så alla pm som skickas efter raderas utan vidare titt, såvida de inte är moderators-varningar :P). Nåja här får ni ett par ledtrådar att tänka på tills imorgon då 10. "En puss för att starta flygaren". Endast kvinnliga VAs. 13. Titeln förespråkar en ny tidsålder, låten evig kärlek. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet april 13, 2008 Anmäl Share Skrivet april 13, 2008 Rätta svar: 1. Neo Ranga - Kaze no Nemuru Shima - Yuko Miyamura 2. Sola - Colorless wind - Aira Yūki 3. You're Under Arrest - Love Somebody - Mariko Fukui 4. Shoujo Kakumei Utena - Rinbu Revolution - Masami Okui 5. Gate Keepers - Asu no Egao no Tame ni - Yumi Matsuzawa 6. Fancy Lala - Shiawase na Kibun - Reiko Omori 7. Onegai Teacher - Lucky Star - KOTOKO 8. Chrono Crusade - Farewell(Sayonara) Solitaire - Saeko Chiba 9. Kaleido Star - Take it Shake It - Sugar 10. Simoun - Inori no Uta - Savage Genius 11. Girl's High - Incl. - Meg Rock 12. Blue Seed - Carnival Babel - Takada Band 13. Aquarian Age - Everlasting Love - SeYUN 14. Silent Möbius - Silently - Karen Mok 15. To Heart - Feeling Heart - Masami Nakatsukasa 16. Glass Fleet - Tsuyoku Tsuyoku - Mihimaru GT 17. Girl's High - Kirameku - Yozuca 18. Kodomo no Jikan - Hanamaru Sensation - Little Non 19. Ranma½ - Ranma no Baka - Noriko Hidaka Resultat: 1. SayaSe 23p 2. Sceleris 15p 3. flaskis 11.5p 4. Tsukasa-san 5p 5. Najica & Klibbnisse 4p Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet april 13, 2008 Anmäl Share Skrivet april 13, 2008 Fyra poäng till och med... trodde inte ens att jag svarade på så många... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet april 13, 2008 Anmäl Share Skrivet april 13, 2008 chrono crusade.. fasen. :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet april 13, 2008 Anmäl Share Skrivet april 13, 2008 Oj, att jag inte lyckades gissa rätt på #18. Skäms nästan :( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet april 13, 2008 Anmäl Share Skrivet april 13, 2008 Oj, att jag inte lyckades gissa rätt på #18. Skäms nästan :( nästan så du inte är värdig din titel längre ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg