Japs Skrivet juni 6, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 6, 2006 Nu när vi börjar bli klara med Theme Park kursen så har jag börjat planera fär nästa stora projekt vi ska göra. tänkte göra huvudkaraktären så jag satte igång igår. Progress so far: "Ark Pinned Up" Referens bilden till byggandet av modellen. Head view 1 Head view 2 Började med huvudet, hittills ser det ok ut. Body view 1 Började med kroppen också, fast på ett separat lager. Vill inte messa upp huvudet av misstag =P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet juni 6, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 6, 2006 Om du planerar att göra en anime-stilskaraktär i 3d så tror jag inte det är nödvändigt att modellera området kring ögonen så mycket. Är det inte simplare att göra en flat eller halvt avrundad yta där ögonen (som textur) kommer att sitta? Fast det beror väl på om det ska vara spel eller animerad film? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mustela Skrivet juni 6, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 6, 2006 Huvuden i mangastil är svårt att göra i 3D, jag vet själv :P Men om det färdiga resultatet blir något likt referensen så kommer det bli snyggt iaf ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Japs Skrivet juni 6, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet juni 6, 2006 Anledningen till att jag lagt ner lite möda på ögondelen är att jag planerar ha pupillen som en separat textur som jag kan flytta/animera fritt på den ytan. Jag har sett deta göras på CGTalk, ska bara klura ut exakt hur också. hehe ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Japs Skrivet juni 7, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet juni 7, 2006 värt att nämna kanske är att polybudgeten ligger på 3000-5000 polys Vi har redan en musiker =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg