Hoppa till innehåll
Anime.se

Ny 3D mesh pågång


Japs
 Share

Rekommenderade inlägg

Nu när vi börjar bli klara med Theme Park kursen så har jag börjat planera fär nästa stora projekt vi ska göra. tänkte göra huvudkaraktären så jag satte igång igår.

 

Progress so far:

 

"Ark Pinned Up"

Referens bilden till byggandet av modellen.

 

Head view 1

Head view 2

Började med huvudet, hittills ser det ok ut.

 

Body view 1

Började med kroppen också, fast på ett separat lager. Vill inte messa upp huvudet av misstag =P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du planerar att göra en anime-stilskaraktär i 3d så tror jag inte det är nödvändigt att modellera området kring ögonen så mycket. Är det inte simplare att göra en flat eller halvt avrundad yta där ögonen (som textur) kommer att sitta?

 

Fast det beror väl på om det ska vara spel eller animerad film?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Anledningen till att jag lagt ner lite möda på ögondelen är att jag planerar ha pupillen som en separat textur som jag kan flytta/animera fritt på den ytan. Jag har sett deta göras på CGTalk, ska bara klura ut exakt hur också. hehe ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...