grunt Skrivet maj 26, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 26, 2004 Anime är ju i sig en konstart, men vissa animes är oändligt mycket vackrare än andra. Vissa moment kan ibland kännas underbarare än något konstverk man kan tänka sig, ett moment när bild, rörelse och ljud stämmer perfekt. Har ni några sådan moment ni noterat i någon anime? Själv älskar jag momentet där man får se olika bilder av framtidens hong-kong i ghost in the shell någonstans i mitten av filmen. Allting är helt perfekt och musiken smälter samman med bilden. Ochså akira har sina stunder, som när de kämpar mot "clownerna" och ledmotivet spelas. Det ger verkligen en slags "gäng" känsla, och i alla fall jag ser den scenen där de fullkomligt råmosar clownerna som en scen för gemenskap. Har ni några eller? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Geo Skrivet maj 26, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 26, 2004 I Vandread när alla kommer och hjälper Hibikki för det sista slaget mot jorden. tycker den scenen är helt underbar allt stämmer helt perfekt :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet maj 26, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 26, 2004 Alla har väl sina ögonblick. Mitt är väl en alternativ spoiler för dom som inte sett 3X3 Eyes Det starkaste vackraste tillfälle jag kommer på nu är i 3X3 Eyes i sista episoden då alla är i templet och slåss för Pao och Yakumo... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RockmanZero Skrivet maj 26, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 26, 2004 Jag skulle ha sagt samma sak som Herid om han inte hunnit före. Mycket vacker scen. Bild, musik, stämning, ALLT är så perfekt! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SFish Skrivet maj 26, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 26, 2004 Rurouni Kenshin OAV 1... kan inte välja någon scen, hela den animen är väldigt vacker. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
firewalker Skrivet maj 26, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 26, 2004 Håller med Geo, Scenen i Vandread är perfekt. Även Naruto inehåller en del sådana scener(enligt mig), T.ex. avsn. 79 där konoha går till motattack mot sand och sound. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dilandau Skrivet maj 26, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 26, 2004 Har många scener men en av dem jag tycker är vackrast är ändå i Berserk när gatsu bestämmer sig för att ensam ta på sig 100 man och låter Casca fly och tänker stilla för sig själv "Gör jag detta för henne? Nah jag gör det bara för jag vill." vackrare än så blir det inte pojkar och flickor ;] Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
VirusEt Skrivet maj 26, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 26, 2004 Håller med om att Kenshin Ova 1 är riktigt fin, stämningen är på topp hela tiden... Även Gundam Seed har väldigt fina stunder, tänker då på slutet när.... [HALV-SPOIL] En viss person dör och självklart då slänger ifrån sig en modifierad version av sitt motto =)=) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Skrivet maj 26, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 26, 2004 Wolf's rain.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MackanRoyan Skrivet maj 26, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 26, 2004 Nästan Allt i Last Exile är klockrent. Även Macross Zero har sina stunder, tex robot fighterna. Ack så snyggt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nonemo Skrivet maj 26, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 26, 2004 Escaflowne... [FET-SPOILER] När ondingarna ändrar ödet och Allen och ehh... yikes, glömde namnet på henne... Hitori? Hitomi? I vilket fall, när de tvingas mötas på bron och kyssas. Kanske inte så vackert, men en sådan musik och en sådan gripande stämning. Det är ett mästerverk i mina ögon. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet maj 26, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 26, 2004 Wolf's rain.. Hålle rmed där. Slutet på Wolfs Rain och vissa delar i den är bra. Men jag tror jag håller 3X3 Eyes som favorit... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet maj 26, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 26, 2004 Wolf's rain.. Jag håller med, hela animen är vacker. Vackrast är det när låten "tell me what the rain knows" spelas och bilder visas , i sista TVepisoden. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet maj 26, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 26, 2004 Tycker Gravity är rätt så härlig den med... Been a long road to follow, been there and gone tomorrow... Without saying good bye to yesterday.... Are the memories of hope still valid? Or have the tears, deluded them? Mamby this time tomorrow the rain will cease to follow, and the mist will fade into a more today? 'Cuse the road keep on telling me to go on... Something pulling me.... I feel the gravity.... ... of it all.... /me ryser av njutning! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet maj 26, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 26, 2004 Slutscenen i första avsnittet av prinsessan Tutu är så nära perfektion man kommer. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gafvert Skrivet maj 26, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 26, 2004 Har ni några sådan moment ni noterat i någon anime? Nix Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet maj 27, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 27, 2004 sista avsnittet av fmws är så... Vackert... :D Vandread håller jag med om, men nu är jag satt på pottan, kommer inte på ngt =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jagvillha Skrivet maj 27, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 27, 2004 One Piece - kommer inte ihåg avsnitt. Men det var vid ett tillfälle det märkligt nog för serien såg helt underbarat ut.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
firewalker Skrivet maj 27, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 27, 2004 Håller med jagvillha om One piece, SPOILER* speciellt scenen där Zoro slåss mot Jaquelle Mihawk, så vackert och känsloladdat(förutom att Zoro blir besegrad med en kniv, det är bara komiskt) SPOILER* Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SkuttyWan Skrivet maj 27, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 27, 2004 sista avsnittet av fmws är så... Vackert... :D Håller med till 100%! ^^; Annars så kan jag inte komma på något sådär.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Krunaldo Skrivet maj 27, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 27, 2004 Gundam victory /Spoiler tag för idioter/ hela serien är bara moment av perfektion IMO. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Exile Skrivet maj 27, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 27, 2004 Det vackraste är vad jag kan tänka på just nu, är slutet av Kenshin OVA:n, när den vackraste låten "In Memorium" spelas, medans man får rysningar i kroppen av allt... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jaramide Skrivet maj 28, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 28, 2004 Sista avsnittet av RahXephon när Ayato och Quon står på vägsegmentet och telefonen ringer. Så otroligt känsloladdad och perfekt stämning. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bone Skrivet juni 2, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 2, 2004 Da Capo kan vara riktigt fin ibland :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Krunaldo Skrivet juni 2, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 2, 2004 Da Capo kan vara riktigt fin ibland :) Har du äntligen massat dig hit bone? Men som du säger den har verkligen sina undebara stunder. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg