Skatan Milla Skrivet maj 31, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 31, 2006 Black Lagoon: "Okajima Rokuro är en japansk affärsman, från en stad fylld med andra japanska affärsmän. Hans vardag består av utekvällar med kunder och att bli hunsad utav sina chefer. Tillslut visar sig ljuset för Rokuro när han blir skickad ut till det tropiska östra Kina för at lämna en diskett. Det enda problemet är att hans båt blir kapad utav legosoldater som blivit lejda att ta disketten. "Rock" som hans kidnappare bestämmt för att kalla honom, Blir upptäckt utav den enda kvinnliga i gruppen som kallas för "Levi", då hon fått för sig att han är värd pengar som gisslan. Vad de alla inte vet dock är att disketten innehåller fruktansvärd information som skapar problem för de allihopa. Efter allt damm lagt sig så blir "Rock" en medlem i gruppen som då och då hamnar Ojämnt med lagens långa arm." - Animenewsnetwork.com Animerad utav Madhouse Studios. Serien är tänkt att bli 12 episoder lång och subbas för tillfället utav shinsen-subs. Helt klart den bästa serien som jag har nöjet att se det här året, animations kvaliteten är av högsta grad, karaktärerna är välskapade både designmässigt och personligheterna. Kan inte annat än att rekommendera till alla som väntat på en bra serie som följer lite utav Cowboy Bebop stuket men som ändå kan stå på egna ben. Yttligare skrämdumpar: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet maj 31, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 31, 2006 oj du han före mig :D Bra redovisning iaf Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet maj 31, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet maj 31, 2006 Mmm, har tänkt att göra en sådan här åt Black Lagoon under en längre tid men jag antog att en ändå snart skulle dyka upp då serien verkligen är så bra. Men då jag till min fasa upptäckte att ingen hade dykt upp efter två veckor så tog jag saken i egna händer så att allt fler skall kunna ta del utav serien. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet maj 31, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 31, 2006 Mr Burns: excellent har själv funderat på att skriva en bit om denna underbara serie. Helt klart en av årets bästa serier. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet maj 31, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 31, 2006 Att det är en jäkligt bra serie kan jag hålla med om, kan dock inte bestämma mig huruvida jag tycker att den hör/kommer höra till årets bästa serier. Vill se mer av den först! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet maj 31, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 31, 2006 Har tyvärr inte sett serien än (känns som jag säger så om alla serier nu förtiden :)). Verkar helt klart sevärd dock och det lilla jag faktiskt har sett från serien så innehåller den snygga tjejer och mycket action. Sen måste man älska japanska affärsmän som får nog och går med i grupp legosoldater. Dags att visa vart skåpet ska stå! Tack för infon Skatan Milla och bra skrivit! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Noir Skrivet maj 31, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 31, 2006 funderade på att göra en tråd om black lagoon sj, men skatan och DB äger mej rätt rejält när det gäller info/discussionstrådar om serier^^ av det jag sett än så länge verkar det vara en härlig serie, den ligger helt klart på topplistan för årets serier^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet maj 31, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet maj 31, 2006 Kakan: Jag tycker heltklart att den har all potential i världen för att kunan bli en av årets bästa serier likasom Suzumiya Haruhi no Yuutsu och Black Cat. Animations mässigt så är det verkligen en klass för sig, de lämnar inte en detalj orörd vilekt defenitivt ökar helhets intrycket med hästlängder. Docster: Jag tycker verkligen att du borde ta dig en titt på serien, om än bara de två första avsnitten. Bara jag får dig att titta på de två avsnitten så vet jag att jag har gjort mitt arbete för då kommer du vara fast. Fast vid att dagligen titta om det nya avsnittet blivit subbat ännu. Om Shinsen-subs lade på ett kål skulle vi ha 8 fin-fina avsnitt att njuta av, men jag antar att de har fler serier att subba än Black Lagoon. Dock så är jag glad att du gillade läsningen. Noir: Nej nej, jag tycker mig inte kunna särskilt mycket om anime i allmänhet, finns många många kult-serier som jag inte ens sett som skulle få vilken anime-fantast att lyfta på både ett och annat ögonbryn. DB däremot håller jag med om att han verkligen vet vad han pratar om och hans trådar är alltid ett nöje att läsa. För övrigt så blev avsnitt 06 subbat igår natt utav Shinsen-Subs och alldeles precis nu så ska jag ta och titta på det, äntligen! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Noir Skrivet juni 1, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 1, 2006 menade hur ni recenserar serien :D, själv är man riktigt kass på sånt. *tittar lite snett på strawberry panic tråden>.>* Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet juni 5, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet juni 5, 2006 Vill bara tipsa om att Shinsen-subs har subbat avsnitt 07 nu. Skriver mer när jag faktiskt har sett avsnittet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet juni 5, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet juni 5, 2006 Wow, nu har jag sett avsnittet och jag måste verkligen säga det igen. Wow. Det här avsnittet var kanske det bästa hittills med riktigt mycket utveckling hos Rock och hans förhållande mot Revy. Avsnittet hade ett flertal scener som jag bara kunde tänka, "OMG vad bra", när jag såg de såsom scenen i kapellet när Rock dricker té och scenen i slutet med cigarreterna. Serien blir bara bättre och bättre så man får ju hoppas att den går ut som ett storslaget fyrverkeri och ingen liten tjutraket. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet juni 5, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 5, 2006 kan inte annat än att hålla med, känns som det bara är några sekunder när man ser ett avsnitt av black lagoon, sen är den slut... man blir så fängslad. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet juni 6, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 6, 2006 Vad tyckte niu omd et senaste avsnittet da.. gillar när Rock får sin lugna psykiska lägge :D Slut senen med ciggen var jku så bra kyss nästan :P fick dom vibbarna iaf Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet juni 6, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 6, 2006 Boda vi håller på att diskutera det nu. och ja Rock är cool i sitt "calmstate". Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Noir Skrivet juni 6, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 6, 2006 äntligen har det börjat hända lite saker :D, var helt klart det besta avsnittet hittils, gillade scenen när dom käkade och dom "gjorde up" :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kuwanger Skrivet juni 7, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 7, 2006 Hmm, det här verjar ju helt klart vara en interessant serie. Får ta mig lite tid för att kolla ett avsnitt eller två. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet juni 7, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet juni 7, 2006 Nu är även avsnitt 08 subbad, ett mirakel verkar ha skett. Dock så sitter jag i skolan just nu och har därför inte kunnat se det ännu. Men jag skriver här igen så fort jag har gjort det. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet juni 7, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 7, 2006 hehe Revi och barn ingen bra kombi :P Längtar till nästa avsnitt Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet juni 7, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 7, 2006 nepp, synd att det inte riktigt höll samma klass som avsnitt 7. Men fortfarande en lyssande serie, Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet juni 8, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet juni 8, 2006 Inte lika bra som förra avsnittet, men definitivt ett bra avsnitt måste jag säga. Framför allt för att de införde Roberta som man kommer få se mer av nästa avsnitt o/ Sedan så var ju scenen när Revy nästan skjuter ungen sönde roch samman klockren den också. Men frågan är när de ska fixa lite story på hackern, man har knappt hört hans namn. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet juni 12, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 12, 2006 samma underbara Black Lagoon stil även i detta avsnittet. Det råder inte längre någon tvekan BLack Lagoon är i toppen för detta året. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet juni 12, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet juni 12, 2006 Instämmer. Biljakten var verkligen välgjord, och terminator 2 vibbarna fanns ju definitivt där. Jag menar hon sprang tillochmed som gammle Arnold ^^ Avsnittet uppnådde verkligen förväntningarna och jag hoppas att nästa också gör det. Vilket det borde med tanke vad som byggts upp tills det. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KruLL Skrivet juni 13, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 13, 2006 Om Serien fortsätter lika bra som den gjort de 3 sista avsnitten, kommer den definitivt ligga på min topp, btw de som är intresserade av introt finns det på nipponsei's hemsida. Kan inte serien vara längre :| Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet juni 18, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet juni 18, 2006 Eftersom det inte kommit något Black Lagoon avsnitt den här veckan och jag kände att jag inte hade något att göra så bestämmde jag mig för att göra en liten skärmdumpsamling. Jag postar de här och i första posten. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet juni 18, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 18, 2006 Första bilden är så otroligt vacker Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg