Orrin Skrivet juli 30, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 30, 2006 Ja men om den inriktar sig till en 14+ publik så skulle inte jag vilja kalla det för att inrikta sig till äldre, fick intrycket av att du trodde att det var en seinen manga. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet juli 30, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet juli 30, 2006 mjo, att kalla en fjortis för vuxen, är rätt vågat om jag får säga min mening. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
eiko Skrivet juli 30, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 30, 2006 Ni missuppfattar mig. och va är seinen ? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet juli 30, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 30, 2006 Du får förlåta mig, glömde bort att skriva vad det betydde (brukar glömma det). Seinen är serier för personer mellan 18-30 år (men även för äldre än så), Berserk verkar populär här så den kan jag ta som exempel. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
My Skrivet juli 31, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 31, 2006 Jag har ingen insiderinfo direkt men jag är personligen övertygad om att Death Note på svenska bara är en tidsfråga. Den är ju årets bäst säljande serie här i Sverige av de som bara finns på engelska (svensköversatt säljer ju alltid mer så det går inte att jämföra). Klart att förlagen i Sverige inte missar en sån bestseller. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
eiko Skrivet juli 31, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 31, 2006 Är det så ? Iaf så kommer jag inte köpa serien på svenska, ska köpa den på engelska. har 1-6 för tillfället :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet juli 31, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 31, 2006 Death Note har släppt 7st pockets på engelska hittills. Jag har köpt 6st, ska köpa 7:e imorrn. Vad tråkigt då att sjuan inte släpps förrns i september :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
eiko Skrivet juli 31, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 31, 2006 woot :O Jag tyckte jag såg 7:an :O I sf bokhandeln :P Kanske såg fel. O sen orkade jag inte åka dit, men tur va väl det. :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
My Skrivet juli 31, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 31, 2006 Ja, 6:an kom väl för nån månad sen (en och en halv?) så det dröjer väl lite till. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
eiko Skrivet juli 31, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 31, 2006 Stod iofs i bok 6 att nästa kommer ut i september ;D Men vilket datum ? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Captain Herlock Skrivet augusti 30, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 30, 2006 Jag går runt och trampar otåligt och väntar på sjuan. Men OK, det finns ju en del annat att köpa under tiden... :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sora Skrivet mars 26, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 26, 2007 Fin recension du fick fram där. Har nyss börjat läst ”Death Note” hittills är den väll rätt så underhållande. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet mars 27, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 27, 2007 Och inom kort finns den som sagt på svenska, norska och danska. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet mars 27, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 27, 2007 När släpps det första bandet? I höst? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet mars 27, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 27, 2007 Vet faktiskt inte, men det är ju risk att de siktar mot bokmässan, om inte tidigare. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet mars 27, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet mars 27, 2007 trevligt, trevligt! Mangan blir ett måste (att införskaffa), animen är så fruktansvärt dålig i jämförelse. Animen får inte till rätt känsla, saknar vissa tankegångar, etc... som mangan har med. Animen är inte dålig, det kan jag inte säga, men det är bara så att mangan krossar den totalt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet mars 28, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 28, 2007 Är det så även i fallet Death Note? Kan nästan tänka mig det, men så mycket som folk haussat Death Note trodde jag den kanske var ett undantag. Men den är ju rätt fulländad som den är… Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet april 29, 2007 Anmäl Share Skrivet april 29, 2007 Har läst en del nu av Death Note och kommer nog inte att följa animen längre, jävlar va mycket bättre stämningen känns i mangan i jämförelse till animen (för mig). Bara dra på någon mysig bakgrunds musik när man läser så går man inte miste om musik annars så saknas ju inget. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet april 29, 2007 Anmäl Share Skrivet april 29, 2007 När släpps det första bandet? I höst? Att döma av deras släpplista så låter det tyvärr som att den inte når butikerna förrän i höst. Visserligen har jag fullt upp med att köpa som det är nu, men jag hade gärna redan nu inköpt den första boken av Death Note på svenska. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet april 29, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet april 29, 2007 svarar du på din egen fråga O.o Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet april 29, 2007 Anmäl Share Skrivet april 29, 2007 Javisst. Visste inte då vad jag vet nu och så tänkte jag att det kanske finns någon annan som är intresserad av att veta. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet april 29, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet april 29, 2007 Javisst. Visste inte då vad jag vet nu och så tänkte jag att det kanske finns någon annan som är intresserad av att veta. ok, såg bara lite lustigt ut, att svara och citera sin egen fråga ^^' Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet april 30, 2007 Anmäl Share Skrivet april 30, 2007 Slutgiltigt manus lämnas in till förlaget i slutet av maj. Så som sagt, jag misstänker fortfarande att de siktar mot bokmässan i september. Kanske tidigare. Sen kommer det komma 1 bok varannan månad i 2 år. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet april 30, 2007 Anmäl Share Skrivet april 30, 2007 Varför släpper man den bara varannan månad? (Undrar bara av nyfikenhet och inte av missnöje) Som jag har förstått det så är serien redan färdig och då behöver man ju inte vara rädd för att vi skulle komma ikapp den japanska utgåvan. Vilka fler skäl finns det? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet april 30, 2007 Anmäl Share Skrivet april 30, 2007 Varför släpper man den bara varannan månad? (Undrar bara av nyfikenhet och inte av missnöje) Som jag har förstått det så är serien redan färdig och då behöver man ju inte vara rädd för att vi skulle komma ikapp den japanska utgåvan. Vilka fler skäl finns det? För att jävlas med konsumenterna såklart! Fy sjutton! Nämen skämt åsido, förlaget kanske har andra serier som ges ut/planeras för utgivning och då finns kanske inte tid/pengar för att ge ut med så kort mellanrum? Och/eller så kan det bero på regler (som jag kan gissa mig till) som ska följas? Nå, få höra nu zimeon! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg