Pixelgamer Skrivet maj 16, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 16, 2006 Fick idag beskedet, ingen Japanska steg 2 i 3:an, vad göra?! vi som hade så trevlig grupp! :'( Kanske starta en studiecirkel istället, kan man inte typ få bidrag för såna saker? Jag vill inte ha nån annan jäfla Starta Eget-kurs. Tyck synd om mig! Buäh... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gogo Skrivet maj 16, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 16, 2006 Studera vidare på universitet senare? Stockholm och Lund erbjuder japanska. Btw, varför steg två i trean? Vi skall börja med steg två i tvåan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet maj 16, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 16, 2006 var glad att du fick läsa steg ett, det fick inte jag... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pixelgamer Skrivet maj 16, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet maj 16, 2006 Gogo: därför attvårat IV-val början i 2:an så då valde jag steg 1... Hade du läst steg 1 i 1.an då (hur då?), eller hoppa du direkt på 2? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gogo Skrivet maj 16, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 16, 2006 Okej. Vi fick välja språk direkt när vi började ettan, så därför läser jag steg ett nu. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet maj 16, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 16, 2006 Kanske fundera på att studera japanska i Japan kan vara ett alternativ när du har gått klart på gymnasiet? Har några länkar om du skulle vara intresserad, dock så är det ganska dyrt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pixelgamer Skrivet maj 16, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet maj 16, 2006 jo det vore kul att få lite hum om vad som erbjuds och vad priserna ligger kring (: jaha, läser du det som vanligt språk alltså? :S Anledning till att vi inte kunde ha jap 2 var att våran lärare hade fullt upp med religionskurser >_< Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet maj 16, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 16, 2006 Det mest exotiska språk vi kunde välja på mitt gymnasium var teckenspråk... och det har jag nästan glömt allt av. :( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gogo Skrivet maj 16, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 16, 2006 Pixelgamer: Precist. :) Sceleris: Hah, låter skoj. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pixelgamer Skrivet maj 16, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet maj 16, 2006 Okej... Jag kan säga, 'jag kan inte prata teckensråk', på teckenspråk, mycket behändig fras ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet maj 16, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 16, 2006 Här kommer allafall några länkar till att studera i Japan. http://www.freezoon.net/jap/ Det här är en text som är skriven av en svensk som har studerat japanska i Japan, ganska intressant läsning. http://www.studerajapanska.se Den här sidan har ett ganska fint forum som svarar på en del frågor man kan ha. http://www.yamasa.org/index.html En språkskola i Japan som jag själv har tänkt söka till när jag har studerat färdigt på universitetet, här kan du få en ganska bra bild av vad det hela kostar. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet maj 17, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 17, 2006 Här kommer allafall några länkar till att studera i Japan. http://www.freezoon.net/jap/ Det här är en text som är skriven av en svensk som har studerat japanska i Japan, ganska intressant läsning. Den läste jag igenom helt för länge sen, mycket bra och intressant läsning ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pixelgamer Skrivet maj 17, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet maj 17, 2006 Tack för de väldigt trevliga länkarna (: Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet maj 9, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 9, 2007 Läser steg ett nu i ettan, dock så har gruppen bantat sig själv från sisådär 20 pers till fyra så det är oklart om vi kommer ha japanska nästa år. Fast vi känner oss ganska säkra ändå, vi kommer förmodligen placeras på Hvitfeldtska nästa år om man inte kommer på något annat. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg