Hoppa till innehåll
Anime.se

Cobra - Space Adventure

Marc
 Share

Rekommenderade inlägg

Vilken nostalgi herregud. Fick tag på boxen som man kunde köpa från Shanghai eller var det nu var. Japanskt tal med engelsk text. Texten är lite crazy ibland och hänger inte riktigt med i dom snabba dialogerna. Men det är snabbt förlåtet när man får se material som man aldrig sett förr. 32 avsnitt finns det på boxen.

Där man kommer i håg att det tog slut när han hade spelat klart Rugball eller vad dom nu kallade det. Efter det så finns det mer. lol det är bara så vackert att man bara vill gråta.

Hoppas att alla Cobra fans köper den här boxen. Det är ett måste precis som Silver Fang :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

På något sätt låter det hela väldigt mycket bootleg.

Nja skulle jag inte vilja påstå. Det är ju VHS rippat men kvaliten är fortfarande bra. Kan köpa dom på Internet. Boxen ser bra ut här har du en länk.

Lång länk

Länk smått ändrad av moderator.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är bootleg så det stinker av det.

1. Kinesiskt och engelskt ljudspår

2. 32 avsnitt på 4 DVD (max 4/dvd är normalt)

3. Region 0

TITLE: COBRA SPACE ADVENTURE ( CLASSIC )

AUDIO: JAPANESE STEREO

SUB TITLE: CHINESE/ ENGLISH

CHAPTER: 1-32 END

DISC: 4 DVD ( REGION FREE )

Tänker inte bråka med dig om det här. Du har säkert rätt. Men jag är glad över att jag har den och det är inget fel på boxen. Jättebra kvalite.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du får vara hur nöjd du vill. Det är heller inte riktat mot dig. Ett tips är bara att inte köpa något sådant igen framöver. Om du inte får tag på/har råd så dra ner det istället för att köpa bootlegs. Då får iaf inte de som sysslar med det hela några pengar för det.

Det är bara det att jag avskyr bootlegs för att det inte bara gör att det företaget som producerat det hela inte ser ett rött öre utan för att regelrätta pirater/parasiter tjänar pengar på någon annans egendom. Det jag hoppas med detta är iaf att inte någon annan här får för sig att köpa stöldgods.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok.. Layouten på DVD'n är avsevärt snygg för att vara bootleg. Den är ju knappast gjord för den europeiska marknaden. Tydligen så finns det intresse för den här på USA marknaden med.

Jag vill inte låta naiv eller vara dum. Men boxen är bra och det ska väl inte vara några problem med att lägga in 8 25minuters episoder på en disc?

Men du verkar kunna en hel del om det här så du behöver inte ha fel. Om det mot någon förmodan kommer ut en box här i Sverige som är äckligt bra med något som inte finns på den här boxen. Så lovar jag att köpa den.

Jag stöder inte piratkopior. Absolut inte. Vill jag ha något så köper jag det original. Utgår från att det här är det med annars hade jag aldrig köpt det.

Om det inte nu är original så är det en jävla bra bootleg i så fall :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag stöder inte piratkopior. Absolut inte. Vill jag ha något så köper jag det original. Utgår från att det här är det med annars hade jag aldrig köpt det.

Om det inte nu är original så är det en jävla bra bootleg i så fall :D

Jo, tyvärr. Det där helt säkert en piratkopia, som många redan sagt. Förvisso finns det vissa exempel på DVDer som är regionsfria/kina-textade, och lagliga, men när de är kina-textade, regionsfria, på tok för billiga och dessutom faktiskt inte finns officiellt släppta på den engelska markanden alls så är det garanterat en piratkopia, sorgligt men sant.

Jag har själv varit sugen på den där boxen förr i tiden, men hållit mig pga. den bristande legaliteten i släppet.

Det gick ett rykte om en engelskspråkigt släpp av australienska Madman, men detta nämndes i ett nyhetsbrev 2004 och det har varit tyst sedan dess. Ett svenskt släpp ligger nog rätt långt borta eftersom, som jag fick det förklarat för mig, någon dam i frankrike sitter på rättigheterna och inte vill sälja dem för billiga pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok.. Layouten på DVD'n är avsevärt snygg för att vara bootleg.

Det är ju fabrikstillverkat och inte något som någon kines gjort hemma i källaren med en dvdbrännare och skrivare. Och göra snygga DVDmenyer kan vem som helst göra med rätt program och en viss grafisk begåvning.

Men boxen är bra och det ska väl inte vara några problem med att lägga in 8 25minuters episoder på en disc?

För mina japanska DVD gäller att det är 1 timme för en enkellagers DVD och omkring två timmar för en dubbellagers. Är det betydligt mer än så, som runt 3.20 i det här fallet så lider kvaliteten. Nu är det ju inte så extremt. Jag har sett "engelska" Narutoboxar med 13-26 avsnitt/DVD...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 2 months later...

jag äger den också, köpte den för att kunna få se alla avsnitten, kvalitén överlag är skitkass, bilden går väl an, textningen suger ännu mer, ibland textar de inte alls, ibland säkert bara hälften av vad som sägs.

Boxen är läcker med snygg design, likaså DVD menyerna och titelsången i bra kvalitét.

Sak samma, aldrig mer pirat, bättre att lägga ner det 3-dubbla för att få det i bra kvalitét.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men boxen är bra och det ska väl inte vara några problem med att lägga in 8 25minuters episoder på en disc?

För mina japanska DVD gäller att det är 1 timme för en enkellagers DVD och omkring två timmar för en dubbellagers. Är det betydligt mer än så, som runt 3.20 i det här fallet så lider kvaliteten. Nu är det ju inte så extremt. Jag har sett "engelska" Narutoboxar med 13-26 avsnitt/DVD...

Japanerna lägger generellt sett överdrivet mycket bitrate på sina anime-DVD:er av nån anledning. På en vanlig TV-serie R2J med två avsnitt brukar de använda 16-bitars LPCM för ljudet (om det inte är 5.1, då är det AC3 som gäller) och sen lägga resten av den i DVD-specifikationen tilllåtna bitraten på videon. Och trots detta kommer de oftast bara upp i runt 3.5-4 GB per DVD5 (eftersom de har runt en GB extra att leka med skulle de utan vidare kunna klämma in ett avsnitt till per skiva utan någon märkbar kvalitetsförlust, i synnerhet om de bytte från LPCM till AC3). Detta blir ju dock inte lika lönsamt eftersom man då får sälja färre skivor...

Amerikanska anime-DVD:er däremot brukar vara precis tvärtom: där klämmer man glatt in 5-6 avsnitt på en DVD5, använder AC3 med låg bitrate och hoppas att ingen märker de "smärre brister" som därvid uppstår. Suck.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter