zegor Skrivet maj 25, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 25, 2004 jag skulle vilja ha lite tips ....för ½ sedan kolladee jag på anime hela tiden när ajg var hemma..ingen tv eller film :) tycker om Fantasy,Samurai,Riddar anime som t.ex Escaflowne,Rouroni Kenshin,Lodoss War, Berserk mm...så jag undrar nu om ni kan ge mig lite tips på Samurai anime(serier,helst med många avsnitt) i stuk med Rouroni Kenshin m.m tack på förhand! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RockmanZero Skrivet maj 25, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 25, 2004 Peacemaker Kurogane är mycket bra! Samurai Deeper Kyo ska tydligen också vara en höjdare, men jag har inte sett så många episoder av den. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Geo Skrivet maj 25, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 25, 2004 tycker att du ska se Peace Maker även om jag tyckte att den var seg i mitten, slogs typ inte förren de sista avsnitten :( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet maj 25, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 25, 2004 Samurai Champloo! Om du gillar samurai serier checka in den här serien! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Oktay-sama Skrivet maj 25, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 25, 2004 Samurai Champloo! Om du gillar samurai serier checka in den här serien! var kan man få tag på den? är den licenserad? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MackanRoyan Skrivet maj 25, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 25, 2004 Har bara släppts 1 Eps än. Måste säga att den öppnar riktigt bra.. Men men den är dock licenserad. Samurai Champloo - Geneon License announced at Anime Expo 2003. Has yet to air on Japanse TV at time of writing. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet maj 25, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 25, 2004 Tror det blir en av årets bästa serier... Riktigt jävla skön =) Samurai Champloo alltså. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet maj 25, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 25, 2004 Hrlm. Har inte för mig jag sett den på ____får väl söka upp den då... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet maj 25, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 25, 2004 GooGLa T_T Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RockmanZero Skrivet maj 25, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 25, 2004 Hrlm. Har inte för mig jag sett den på ____ får väl söka upp den då... Du får nog ta och titta efter lite bättre, den finns visst på ____. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet maj 25, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 25, 2004 Hrlm. Har inte för mig jag sett den på Anime.Mircx.com får väl söka upp den då... Du får nog ta och titta efter lite bättre, den finns visst på anime.mircx. . . . Jag skall inte yttra mig om detta nu. Annat än att jag gillar det inte... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mictian Skrivet maj 27, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 27, 2004 Samurai Deeper Kyo är helt schysst. Massa coola attacker osv. Annars vet jag väl bara om Rurouni Kenshin (samurai X) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Oktay-sama Skrivet maj 27, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 27, 2004 Samurai Deeper Kyo är helt schysst. Massa coola attacker osv. Annars vet jag väl bara om Rurouni Kenshin (samurai X) agree Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
everski Skrivet maj 27, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 27, 2004 Samurai Deeper Kyo ska tydligen också vara en höjdare, men jag har inte sett så många episoder av den. Samurai Depper Kyo är väl helt okej, även om den inte är något speciellt. Lite larv med monster och grejer. Inte min grej. Annars finns ju den överskattade klassikern Ninja Scroll. Ta och kika på Gokudou-kun Manyuuki också. Fantasy med lite fighting och komik. Liknar Slayers till viss mån, fast med en manlig svärdfighter istället. Sen finns ju Jubei-chan, även om serien inte är så mycket att hänga i granen enligt mig. Finns väl en del liknande, men det finns inte så många renodlade samuraiserier.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet maj 27, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 27, 2004 Ta och kika på Gokudou-kun Manyuuki också. Fantasy med lite fighting och komik. Liknar Slayers till viss mån, fast med en manlig svärdfighter istället. Sen finns ju Jubei-chan, även om serien inte är så mycket att hänga i granen enligt mig. Du rekommenderar Gokudokun men dissar Jubei-chan...? Jag trodde inte ens det var teoretiskt tänkbart. Inte för att jag skulle räkna Jubei-chan till en samuraj-animé, men ändå... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet maj 28, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 28, 2004 Det är kanske möjligt att everski inte har sett Jubei-chan?_? Oktey-sama skrev: var kan man få tag på den? är den licenserad? Det har som sagt sänds ett avsnitt i Japan (Om inte två nu?) och den är licenserad ja. Det är dock fansubbers som ger ut den... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
everski Skrivet maj 31, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 31, 2004 Du rekommenderar Gokudokun men dissar Jubei-chan...? Jag trodde inte ens det var teoretiskt tänkbart. Inte för att jag skulle räkna Jubei-chan till en samuraj-animé, men ändå... Nej nej. Rekomenderar inte. Bara påpekade att den fanns. Det är kanske möjligt att everski inte har sett Jubei-chan?_? Jodå, jag har sett Jubei-chan.. och det var skräp.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet maj 31, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 31, 2004 Jubei-chan skräp? Det var då det värsta jag hört idag! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Oktay-sama Skrivet maj 31, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 31, 2004 Jubei-chan, såg en episod, tyckte inte det var så bra. Kanske ska ge det en chans? Iofs så brukar typ alltid första delen vara lite tråkig Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg