flaskis Skrivet maj 4, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 4, 2006 Tänkte skriva här, fick reda på det nyss på Zmanga-forumet, vet inte varför det inte tagits upp här: Originaltexten från: http://www.zmanga.se/forum/viewtopic.php?t=5115 Nu är det vår gott folk! Med vårens värme följer också körsbärsblommans blomning. I Japan är det alltid något speciellt när första körsbärsblommorna blommar. Det är en magisk tid då de skära blommorna förgyller alla parker med tusentals blomblad. Då tar man fram sin picknickfilt och slår sig till ro i parken för att äta lunch under träden tillsammans med nära och kära. Det ska vi nu göra i Sverige också minsann! Lördagen den 6:e maj klockan 11.00 anordnar Mangakai vår alldeles egen Hanami. Vi picknicksugna samlas i Kungsträdgården, Stockholm. Medtag picknickutrustning (filt, termos, kakor, smörgås, saft, bulle) och kameran så ni kan fånga våren på bild. Fritt fram för Cosplay kom gärna utklädd (kanske som någon Sakura). Jag kommer nog sticka dit :D Om inte för hela evenemanget så är vädret så jädrans bra ändå :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet maj 4, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 4, 2006 Jag emd men jag har ingen att gå med.. får gå med dig flaskis XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet maj 4, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 4, 2006 Jag bor för långt bort : Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guttso Skrivet maj 4, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 4, 2006 Jag kommer som griffith ;). Hade velat iaf. Har ju nästan hans frisyr... om jag klipper luggen då så blir det identiskt.... Synd att jag inte har kvar mitt kritvita hår som jag hade som yngre. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet maj 5, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet maj 5, 2006 Så, vilka kommer man träffa imorgon, förutom Boda? :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet maj 5, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 5, 2006 Me me me... hmm man är kock men man orkar fan inte laga nån speciel opicnik korg aa bra man vet bra kina krogar B) som serverar ramen Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guttso Skrivet maj 5, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 5, 2006 Jag hade garanterat kommit om jag hade varit ledig från jobbet :/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet maj 6, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet maj 6, 2006 Boda, vart var du? :( För alla andra som missade det hela, var en riktigt trevlig träff :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet maj 6, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 6, 2006 jag försovde mig Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet maj 6, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 6, 2006 Min ursäckt är att jag bor ca 20mil för långt bort, annars hade det varit trevligt att vara där. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guttso Skrivet maj 6, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 6, 2006 ingen bilder? :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet maj 6, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet maj 6, 2006 ingen bilder? :D Jodå, fast de blev postade på zmanga: http://www.zmanga.se/forum/viewtopic.ph ... 5&start=15 *blyg* ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guttso Skrivet maj 6, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 6, 2006 Var det en filt som lyckades fyllas? :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet maj 6, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet maj 6, 2006 Det var en presenning och ett par filtar på den. Men man fick lite ont i fötterna eftersom det var lite småstenar, grenar och annat tjafs som man satte sig på :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guttso Skrivet maj 6, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 6, 2006 Lät hur som helst mycket trevligare än att hålla på slita på ett skitjobb som jag fick göra medans :/. Trotts det hårda underlaget hos er :D. Mer möten åt folket! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Patrik B Skrivet maj 17, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 17, 2006 Nu har jag lagt upp ett par bilder på mitt webbutrymme. Det är inte alla då webutrymmet inte är alltför stort. Kubos huvud i sista bilden visar att det var slut på plats ^^ http://www.bostream.nu/bejner/Hanami/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaphod Skrivet maj 17, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 17, 2006 Vad mysigt ni ser ut att ha haft det. Fina blommor, asfalt, manga och öl. Synd att jag bor för långt bort. ; Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DrTenma Skrivet maj 31, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 31, 2006 Vad mysigt ni ser ut att ha haft det. Fina blommor, asfalt, manga och öl.Visst var det mysigt.Nästa gång får vi ta med oss en borste för att rensa bort småstenarna innan presenningen läggs på plats. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg