JockeII Skrivet april 27, 2006 Anmäl Share Skrivet april 27, 2006 Tycker det är lite i snålaste laget, det är i princip omöjligt att ha en animation i sin avatar då :/ 20kb åtminstone tycker jag man borde få ha, det är fortfarande inga stora filer vi snackar om, anime.se har kanske ~ 100 relativt aktiva användare och av dessa kommer knappast alla ens ha en animation så. Och om man laddar upp den till imageshack först och sen väljer den som avatar måste ni la inte ens spara den i er databas? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bankoiia Skrivet april 27, 2006 Anmäl Share Skrivet april 27, 2006 Tycker det är lite i snålaste laget, det är i princip omöjligt att ha en animation i sin avatar då :/ Så bra. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gogo Skrivet april 27, 2006 Anmäl Share Skrivet april 27, 2006 Tycker det är lite i snålaste laget, det är i princip omöjligt att ha en animation i sin avatar då :/ Så bra. Sannerligen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet april 27, 2006 Anmäl Share Skrivet april 27, 2006 instämmer även om jag som sagt skulle vilja ha n något större avathar, men den diskussionen hör inte hemma här. f.ö. så tror jag fortfarande att det inte är tillåtet att ha bilder i avatharen jocke... :( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gogo Skrivet april 27, 2006 Anmäl Share Skrivet april 27, 2006 instämmer även om jag som sagt skulle vilja ha n något större avathar, men den diskussionen hör inte hemma här. f.ö. så tror jag fortfarande att det inte är tillåtet att ha bilder i avatharen jocke... :( Hur menar du med bilder i avataren? :0 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet april 27, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet april 27, 2006 Alla stora forum har animationer i sina avatars -.- Jag vill ha denna, så najs! ^^ Dready: Jag tror nog inte det gör så mycket med den lilla söta bilden i min signatur :) Förstår väl dom andra stora bilderna jag haft i mina signaturer men :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet april 27, 2006 Anmäl Share Skrivet april 27, 2006 instämmer även om jag som sagt skulle vilja ha n något större avathar, men den diskussionen hör inte hemma här. f.ö. så tror jag fortfarande att det inte är tillåtet att ha bilder i avatharen jocke... :( Hur menar du med bilder i avataren? :0 oj menar såklart signaturen Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gogo Skrivet april 27, 2006 Anmäl Share Skrivet april 27, 2006 instämmer även om jag som sagt skulle vilja ha n något större avathar, men den diskussionen hör inte hemma här. f.ö. så tror jag fortfarande att det inte är tillåtet att ha bilder i avatharen jocke... :( Hur menar du med bilder i avataren? :0 oj menar såklart signaturen :oops: Hehe, oki. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet april 27, 2006 Anmäl Share Skrivet april 27, 2006 Animerade avatarer och andra småbilder är ju bland det mest smaklösa man kan ha på en websida... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
b8q Skrivet april 27, 2006 Anmäl Share Skrivet april 27, 2006 Det är ungefär som det där med "liten scout - stor eld. Stor scout - liten eld". Ju duktigare man är desto mindre avatarfil behöver man! B) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet april 27, 2006 Anmäl Share Skrivet april 27, 2006 Animerade avatarer och andra småbilder är ju bland det mest smaklösa man kan ha på en websida... Håller med till 100% Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avathar Skrivet maj 11, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 11, 2006 Det är en sak som alla glömmer rätt snabbt när det kommer till bilder på forumet, anime.se är redan väldigt grafiktung och tar upp 1,4GIG!!! på webservern, det är exclusive databasen. Tänk då vidare på hur mkt bandbredd som sidan använder varje dag. :) Jag kan bespara er det och säga det, 10.50 Gig bara för denna sida(och då har det varit lågt usage förra månaden, vart tog ni vägen?) 20KB avatharer skulle öka bandbredden som används rätt betydligt. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet maj 12, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 12, 2006 Jag kan bespara er det och säga det, 10.50 Gig bara för denna sida(och då har det varit lågt usage förra månaden, vart tog ni vägen?) Jag var i thailand XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Galondir Skrivet maj 12, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 12, 2006 Tjo jag har ett litet problem jag laddade upp min avatar på photobucket efter som den var större än 17kb och den klagar fortfarande på att den måste vara 7kb undrar bara om det är en bugg eller om det ska vara så för eftersom den är photobucket så borde det väl inte spela någon roll eller? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scab Skrivet maj 13, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 13, 2006 Du kan inte ha en länkad avatar på det här forumet, bara ladda upp. Det gäller vare sig du laddar upp från din egen dator eller ber forumet hämta den från photobucket. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Galondir Skrivet maj 13, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 13, 2006 och det är bullshit på en massa andra forum jag har varit på så har forumet aldrig laddat ner avataren från hemsidan utan bara länkat från den och gjort så att "bandwithen" tas från den sidan istället. det är vad folk har sagt iallafall på dom forum att det funka så Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scab Skrivet maj 13, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 13, 2006 Yes, det går att ha det så, men så har inte anime.se-adminsen confat sitt forum. Varför får de nog svara på själva. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet maj 13, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 13, 2006 Sen kan man ju fråga sig hur mycket folk uppskattar när man hotlinkar bilder från deras webbsida. Nu har jag iaf aktiverat så man länka till andra bilder, så nu finns bara den fysiska gränsen för de som laddar upp den här, men den måste fortfarande vara 80x80. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dancing Moon Skrivet maj 13, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 13, 2006 Tja, ställen som Photobucket och Imageshack är ju till för just det, så de bryr sig nog inte. Men ajabaja på folk som stjäl bandbredd från ställen de inte ska göra det! Fast jag hoppas detta inte betyder ett bombardemang av fula animerade ikoner :S Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DB Skrivet maj 13, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 13, 2006 imageshack har väl inget direkt emot det. Eller så använder man eget konto eller webhotell. Finns det någon särskilt anledning till att det är 80x80? Som att det var anpassat till max filstorlek. Nu vet jag ju inte vad de flesta använder för upplösning idag, men jag har över en decimeter grått på vardera sidan om själva textarean. Att öka avatarstorleken till 100x100 och dra ut forumet 10 pixlar på vardera sida borde det faktiskt finnas utrymme för. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avathar Skrivet maj 13, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 13, 2006 imageshack har väl inget direkt emot det. Eller så använder man eget konto eller webhotell. Finns det någon särskilt anledning till att det är 80x80? Som att det var anpassat till max filstorlek. Nu vet jag ju inte vad de flesta använder för upplösning idag, men jag har över en decimeter grått på vardera sidan om själva textarean. Att öka avatarstorleken till 100x100 och dra ut forumet 10 pixlar på vardera sida borde det faktiskt finnas utrymme för. Ingen direkt baktanke bakom de begränsningarna, de kan komma att bli fokus för en ändring. Edit: Man får också tänka på ett avatar skall inte ändra på designen på forumet vilket e bra med mindre avatarer då. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pixelgamer Skrivet maj 13, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 13, 2006 Mmm kanske trevligt med lite fler pixlar, men tänk bara på dem med mindre upplösning, fast de finns ju en del pixlar till övers för de som kör 800x600 också så... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Galondir Skrivet maj 13, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 13, 2006 tackar för att ni gjorde så att man kan länka ^^ ville ha den här avataren men det var lite svårt att få ner den på under 7kb utan att förstöra den för mycket Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dancing Moon Skrivet maj 13, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 13, 2006 Jag tycker www.zmanga.se/forum har väldigt trevlig avatarstorlek och format. Avlånga avaterer förstör inte forumets form men man kan ändå ha med mer bild Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet maj 13, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 13, 2006 får bara hålla med, men skulle man inte kunna blocka vissa filtyper tänker då mest på gif-filer, för rörliga avatarer är oftast jobbiga. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg