Aznakh Skrivet april 21, 2006 Anmäl Share Skrivet april 21, 2006 Hey, go kveld! Er en 16 år gammel norsk skoleelev på tur til Stockholm for uken (til neste torsdag faktisk) som er intresert i kjøp av (ENGELSK!) manga under oppholdet mitt. Siden jeg ikke har peiling på hvor slikt kan kjøpes i deres flotte by, spør jeg dere her. Håper noen kan svare, helst før morgendagen, da vi reiser på "sightseeing" tidlig. På forhånd takk! PS: om det skulle være noe problem at jeg skriver norsk, si fra, så skal jeg prøve så best jeg kan og oversette teksten til svensk, evt. engelsk. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gogo Skrivet april 21, 2006 Anmäl Share Skrivet april 21, 2006 I Gamla Stan finns en butik som heter Science Fiction Bokhandeln som säljer mycket engelsk manga och ligger på Västerlånggatan 48. Här finns en beskrivning till hur du tar dig dit -> http://sfbok.se/div/butikmap.htm Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aznakh Skrivet april 21, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet april 21, 2006 Takkar så mycket! Tror læreren min er intresserad i den butiken och, får titta innom i morgon! Nightynight! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet april 22, 2006 Anmäl Share Skrivet april 22, 2006 I Gamla Stan finns en butik som heter Science Fiction Bokhandeln som säljer mycket engelsk manga och ligger på Västerlånggatan 48. Här finns en beskrivning till hur du tar dig dit -> http://sfbok.se/div/butikmap.htm Säger detsamma, mycket trevlig butik =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
b8q Skrivet april 22, 2006 Anmäl Share Skrivet april 22, 2006 Staffars Serier på Bellmansgatan (mellan Mariatorget och Slussen på Söder) är en annan favorit. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aznakh Skrivet april 22, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet april 22, 2006 Igjen: täkkar för tips, va innom Sci. fi. bokhandeln i dag, men va inte helt nögd med utvalget, dom hadde inte Blade of the immortal (forutan bok 15), KareKano (forutan bok 19) eller FLCL. Skal nok leta litt mer utover upphaldet mitt her, og skal sjekka Anime-seksjonen hos S.F. bokhandeln, rakk inte at titta på den i dag, men fikk den anbefalt av medelever. Kjøpte meg et samurai-sverd i plassen for manga! :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
salle Skrivet april 22, 2006 Anmäl Share Skrivet april 22, 2006 Finns även månglans (eller vare alvglans?) nånstans på söder, folkungagatan eller nått sånt, går å söka på nätet efter affären, för trött för att göra det själv just nu. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet april 23, 2006 Anmäl Share Skrivet april 23, 2006 Alvglans heter det :) Sen finns ju även: Comics Heaven på Stora Nygatan 23 i gamla stan, typ en gata nedanför sfbokhandeln eller hur det nu blir. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chairman Skrivet april 23, 2006 Anmäl Share Skrivet april 23, 2006 SF-bokhandeln och alvglans är dem jag främst tänker på fast de var redan nämda X3. Ah well. Det är där jag handlar iallfall. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg