Jocke Skrivet mars 30, 2004 Anmäl Share Skrivet mars 30, 2004 Vem mer är såld på Studio Ghibli? Hayao och Isao gör dom bästa långfilmerna i anime-världen. Eller vad tycker ni? :| Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet mars 30, 2004 Anmäl Share Skrivet mars 30, 2004 Jag är också ett stort fan av Studio Ghibli! Ingen gör mer seriösa/välgjorda filmer som dem :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Skrivet mars 30, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet mars 30, 2004 Vilka har du sett? http://www.animenfo.com/animestudio,64, ... hibli.html Favorit? har sett alla på listan.. längtar enormt på howls castle.. Princess mononoke har en speciell plats i mitt hjärta.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet mars 30, 2004 Anmäl Share Skrivet mars 30, 2004 Mina favoriter är Princess Mononoke och Spirited Away Har inte sett alla i listan än men har planerat att göra det inom en snar framtid :). Såg förresten en Studio Ghibli collection box med alla filmerna på dvd innan :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Skrivet mars 30, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet mars 30, 2004 Jepp, hongkong-kopia.. riktigt fin att ha, bra om man vill ta med sig alla filmer i ett "paket".. köper in dom japanska utgåvorna(Ghibli Collection) då jag har pengar.. dom är fasligt dyra.. typ 400kr/styck. en jag kan rekommendera dig att se är "Neko no Ongaeshi".. den har lite mer humoristiska inslag.. sen bör du även se Pom poko, en film som handlar om urbaniseringen av skogarna och vilka konsekvenser det får för en stam japanska tvätbjörnar.. visst låter det spännande? ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet mars 31, 2004 Anmäl Share Skrivet mars 31, 2004 visst låter det spännande? ;) Onekligen :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Freytag Skrivet mars 31, 2004 Anmäl Share Skrivet mars 31, 2004 Jag är ett stort Fan av Studio Ghibli. Jag älskar deras filmer. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nerobelez Skrivet mars 31, 2004 Anmäl Share Skrivet mars 31, 2004 Spirited Away är riktigt bra, jag har även börjat se på Princess Mononoke, men den versionen jag hade var på engelska, så jag orkade inte se klart den. :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Skrivet mars 31, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet mars 31, 2004 Spirited Away är riktigt bra, jag har även börjat se på Princess Mononoke, men den versionen jag hade var på engelska, så jag orkade inte se klart den. :P Föredrar ju helst den Japanska dubben, men den amerikanska är inte dålig. Billy Crudup, Claire Danes, Billy Bob Thornton T_T .. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Freytag Skrivet mars 31, 2004 Anmäl Share Skrivet mars 31, 2004 Spirited Away är riktigt bra, jag har även börjat se på Princess Mononoke, men den versionen jag hade var på engelska, så jag orkade inte se klart den. :P Mononoke är nog den enda animefilm där jag tycker att den engelska versionen är bättre än den Japanska. Jag har sett båda, och tycker att den engelska är mycket bättre. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Akamaru Skrivet mars 31, 2004 Anmäl Share Skrivet mars 31, 2004 jag tycker att pom pokko är en väldigt bra Ghibli film ;) en av få som inte Disney står för U.S distrubiterande haha gillar den nog bara för att den är så väldigt annorlunda.. men Sen My Neighbour totoro är Snuskigt bra och även Kikis Delivery service :D Gillade inte Grav of fireflies så mycket. inte häller a wind named nausicaä men dom andra är helt ok :D Dom har en skön humor i den studion ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
NarutoGOESbrzrk Skrivet mars 31, 2004 Anmäl Share Skrivet mars 31, 2004 Ghiblis filmer e skit bra. Tycker att Disney borde ta lite insperation från dom filmerna när det gäller hur bra Animerade dom är. Mycket bättre färger. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nerobelez Skrivet mars 31, 2004 Anmäl Share Skrivet mars 31, 2004 Spirited Away är riktigt bra, jag har även börjat se på Princess Mononoke, men den versionen jag hade var på engelska, så jag orkade inte se klart den. :P Mononoke är nog den enda animefilm där jag tycker att den engelska versionen är bättre än den Japanska. Jag har sett båda, och tycker att den engelska är mycket bättre. Jo, den var helt okej, men det kändes ändå lite konstigt med engelska. Nåja jag kanske ska orka se klart den snart. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Skrivet mars 31, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet mars 31, 2004 Akamaru: Heisei Tanuki Gassen: Ponpoko är en av mina favoriter :P Du tycker inte om Nausicaä och Hotaru no Haka..? det var tråkigt.. du har ju så bra smak annars.. Tror du blandar ihop "A wind named amnesia" med "Nausicaä" ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
oscuro Skrivet april 2, 2004 Anmäl Share Skrivet april 2, 2004 tjoho! kul att se att det finns fler som uppskattar Studio Ghibli :) deras bästa flick måste väl ändå vara Hotaru no Haka (Grave of Fireflies). Men vad tänkte de egentligen på när de gjorde porco rosso? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Skrivet april 2, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet april 2, 2004 Oscuro: Jajjemän, Ghibli är riktigt bäst. Diggar din avatar. personligen tycker jag Porco Rosso var bra.. karaktärsutvecklingen och känslan som bara Ghibli kan få fram.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CUBErt Skrivet april 2, 2004 Anmäl Share Skrivet april 2, 2004 Jag är helt såld på Ghibli! Jag ahr Ba-ron från The Cat Returns som avatar :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Patrioil Skrivet april 2, 2004 Anmäl Share Skrivet april 2, 2004 Jag är helt förälskad i Baronen *_* annars älskar jag Kiki's Delivery Service musiken, och Laputa musiken också :) superbra! Tonari no Totoro Totoro... Totoro Totoro... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Skrivet april 2, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet april 2, 2004 Tonari no Totoro Totoro... Totoro Totoro... Ska jag få välja nån låt från den filmen så blir det öppningslåten, Sampo.. mys Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Akujin Skrivet april 2, 2004 Anmäl Share Skrivet april 2, 2004 Grave of the Fireflies... så grymt bra film alltså, det är ju så man sitter och biter sig i läppen. Har inte sett alla Ghibli-produktioner, än. Funderade på att kolla på Totoro någon dag snart, den verkar lagomt flummig. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Skrivet april 3, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet april 3, 2004 Grave of the Fireflies... så grymt bra film alltså, det är ju så man sitter och biter sig i läppen. Har inte sett alla Ghibli-produktioner, än. Funderade på att kolla på Totoro någon dag snart, den verkar lagomt flummig. ;) bra ordval :] det är den! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Spazer Skrivet april 5, 2004 Anmäl Share Skrivet april 5, 2004 När vi snackar Ghibli måste man ju nämna Whisper of the Heart också! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Skrivet april 5, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet april 5, 2004 Spazer, jajjemän, den är suverän.. gillar Ghibli's everyday-life-skildringar av Japan. "Only yesterday", "I can hear the sea" osv.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pjat Skrivet april 7, 2004 Anmäl Share Skrivet april 7, 2004 studio ghibli e faktiskt en av de bästa animationsstudiorna där ute... ( f*ck disney)... men tycker det e lite synd att dom har börjat med datorer... suck.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Akujin Skrivet april 7, 2004 Anmäl Share Skrivet april 7, 2004 Synd och synd. Eftersom det är Ghibli tror jag nog att det bara kan bli bättre! Förresten.. Vad tusan var det deras nyaste rulle hette? Moving fortress nånting..? Från trailern att döma verkar det bli en riktig höjdare, men det är ju å andra sidan alla deras produktioner! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg