Dread Skrivet april 4, 2006 Anmäl Share Skrivet april 4, 2006 Det har kommit in ett par idioter som spammat massor av trådar som länkar till en rad sex/porr/drog-relaterade hemsidor. borde detta inte gå att förhindra genom att man måste skriva in siffer/bokstavs kombinationer samtidigt som man skapar en användare. Fast det beror ju på ifall det är en människa som sitter å gör trådarna (vilket jag skarpt betvivlar) eller inte. Vet att man gör så på andra forum, nåt att fundera på iaf. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet april 4, 2006 Anmäl Share Skrivet april 4, 2006 Bra förslag, men robotarna börjar bli smarta så de kan avläsa sådant också, men det skulle vara bli bättre än vad det blir nu. Ska höra med Avathar vad vi kan göra. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet april 5, 2006 Anmäl Share Skrivet april 5, 2006 Har satt på visuell konfirmering, vi får se om det blir bättre nu. Har även inaktiverat massa användare som spred reklam. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet april 14, 2006 Anmäl Share Skrivet april 14, 2006 Men vet ni inte att internet skapades för pron? o.O Sorry jag är trött :) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet april 14, 2006 Anmäl Share Skrivet april 14, 2006 Men vet ni inte att internet skapades för pron? o.O Sorry jag är trött :) Problemet är inte det. Det är att länkarna som postas innehåller trojaner som den som sprider då kan sprida utan att själv kunna spåras (dvs den som klickar på länken, blir infekterad och sen skapar förstörelse blir skyldig) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet april 17, 2006 Anmäl Share Skrivet april 17, 2006 Har man en bra brandvägg/antivirus och immuniserat sig med Spybot så är det i princip omöjligt att bli smittad av sånt skräp =) Har inte fått ett virus eller ens nåt spyware på jag vet inte hur länge. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet november 4, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet november 4, 2006 kanske dags att försöka hitta på nåt nytt knep för att få bort porrsidelänkare? skulle inte forumet kunna skicka ut ett sådant... verifieringmail(?) som man måste få och trycka på en länk, innan man kan logga in på forumet? ajja, glömt vad de kallas, men hoppas ni förstår vad jag menar. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet november 4, 2006 Anmäl Share Skrivet november 4, 2006 Ska titta närmare på det, borde inte vara några problem att fixa. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet november 17, 2006 Anmäl Share Skrivet november 17, 2006 Förslag: http://www.zmanga.se/forum/viewtopic.php?p=97953#97953 Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet november 17, 2006 Anmäl Share Skrivet november 17, 2006 Jo precis. Hela grejen är att man ska modifiera koden på ett unikt sätt eftersom dessa bottar är gjorda för att invadera alla phpBB forum då de alla ser lika ut i form av funktion. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet november 17, 2006 Anmäl Share Skrivet november 17, 2006 Alright ska titta på det så fort jag får tillgång till ftpn. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet november 18, 2006 Anmäl Share Skrivet november 18, 2006 Sen våra små söta idiotbotar länkar ju till samma sida hela tiden, en första grej vore ju helt enkelt att göra så att så fort någon skriver shakirafunsiteblablabla.blacla.bla så står det istället www.anime.se, detta vet jag att det går att göra. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet november 18, 2006 Anmäl Share Skrivet november 18, 2006 Mjo, den enkla censurfunktionen. Sedan går det alltid att göra en IP-ban på dem då det oftast är samma som registrerar botarna och tjaffs. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avathar Skrivet november 19, 2006 Anmäl Share Skrivet november 19, 2006 Bör vara fixxat nu, om inte så hojtar nog Docster till. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet november 19, 2006 Anmäl Share Skrivet november 19, 2006 Bör vara fixxat nu, om inte så hojtar nog Docster till. I will, I will :) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet november 19, 2006 Anmäl Share Skrivet november 19, 2006 Superhemligt tips: Ändra texten "Ange koden exakt så som du ser den." som står på registreringssidan. ;) (För visst har ni applicerat knepet?) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet november 20, 2006 Anmäl Share Skrivet november 20, 2006 Upprepning: Ändra texten "Ange koden exakt så som du ser den." som står på registreringssidan. Jag vet redan en som gett upp för att koden inte accepteras. ;P Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet november 20, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet november 20, 2006 Upprepning:Ändra texten "Ange koden exakt så som du ser den." som står på registreringssidan. Jag vet redan en som gett upp för att koden inte accepteras. ;P vad trevligt vem kan denna stackars sate sin letat sig hit var? sarkasm Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet november 20, 2006 Anmäl Share Skrivet november 20, 2006 vad trevligt vem kan denna stackars sate sin letat sig hit var? sarkasm Och vad föranleder denna sarkasm? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet november 20, 2006 Anmäl Share Skrivet november 20, 2006 Avathar skulle fixa det sa han, kommer nog upp snart. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet november 21, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet november 21, 2006 vad trevligt vem kan denna stackars sate sin letat sig hit var? sarkasm Och vad föranleder denna sarkasm? Oj, Skyller på att jag var trött, menade ironi faktiskt. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet november 21, 2006 Anmäl Share Skrivet november 21, 2006 vad trevligt vem kan denna stackars sate sin letat sig hit var? sarkasm Och vad föranleder denna sarkasm? Oj, Skyller på att jag var trött, menade ironi faktiskt. Men ironi (och sarkasm) är konsten att säga en sak genom att säga motsatsen på ett förlöjligande sätt. Du menar alltså att det är otrevligt att saten (som inte reggat sig ännu) letat sig hit? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet november 21, 2006 Anmäl Share Skrivet november 21, 2006 Hej Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pixelgamer Skrivet november 21, 2006 Anmäl Share Skrivet november 21, 2006 vad trevligt vem kan denna stackars sate sin letat sig hit var? sarkasm Och vad föranleder denna sarkasm? Oj, Skyller på att jag var trött, menade ironi faktiskt. Men ironi (och sarkasm) är konsten att säga en sak genom att säga motsatsen på ett förlöjligande sätt. Du menar alltså att det är otrevligt att saten (som inte reggat sig ännu) letat sig hit? Eller att han _vet_ vem det är? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet november 21, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet november 21, 2006 hmmm... nu blev de komplicerat hära... vad jag menade var att ännu en (olycklig?) själ har letat sig in bland nördarna på anime.se, sen att alla inte är nördar här är en annan femma. (och nej har inte den blekaste vem de e som hänger, här, den som jag tror bor närmast mig bor i helsingborg, men inte hundra) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg