DB Skrivet juni 15, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet juni 15, 2006 Kyon gör det på rutin. Det har ju varit fel alla andra gånger hittills så varför inte nu också? Men han kommer ju faktiskt på sig själv direkt och ber om ursäkt för det. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet juni 15, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 15, 2006 Ah, märkte det nu när du sa det ^^ Edit: söt avatar :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DB Skrivet juni 15, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet juni 15, 2006 Undrar föresten om Kyoani låtit sig inspireras från Gar-kun när de lät Haruhi göra en drop-kick?: >>flaskis Visst är den? :) Är från ett Rumbling Angel kort. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DB Skrivet juni 19, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet juni 19, 2006 Jag var riktigt nyfiken på hur vissa delar av skolfestivalen skulle visas, och än en gång gör Kyoani ett moment bättre än vad en genrespecifik anime brukar göra. Tänkte på konserten nu som är löjligt detaljfixerad och med en animering som är helt i takt med musiken. Trummorna är ju mer uppenbart. Men även Yukis gitarrsolon och riff är helt korrekt (iaf då man ser grappbrädan). Jag plockade ur det hela och det stämmer helt och hållet. Även basen är helt korrekt. Möjligt att sådan pendatism blir något Kyoani kommer få äta upp en dag. Jag trodde först också att de tagit hjälp av någon riktig sångerska för Haruhi, men det är hennes vanliga röstskådis, Aya Hirono. Jag var riktigt imponerad. Till det viktigare i avsnittet. Det går inte att missa att Haruhi är riktigt glad när hon spelar. Och att hon bryr sig om andra personer för en gångs skull och hjälper bandet då deras ordinarie medlemmar fått problem. Hennes samtal med Kyon i klassrummet dagen därpå och hur hon är generad när de kommer för att tacka henne och hon tar til Kyon som moraliskt stöd och två dagar senare när Kyon hittar henne under trädet är riktigt rörande också, innan hon på sluter glider tillbaks i sitt mer normala beteende. Tyvärr så kan inte allt från boken tas med. Bland annat så fattas en del av Kyons intryck från spelningen och Itsuki ger en väldigt intressant förklaring varför så många personer ville ha en MD av låten i ursprunglig version. Om hon verkligen tänkte såpass långt så är hon otrolig. Och framförallt så framgår det mer tydligt att Kyon dras till trädet där Haruhi ligger ofrivilligt (kan det vara Haruhi som vill ha honom hos sig kanske?). Det aktuella kapitlet finns översatt. Skumma igenom det. Det är givande. Avslutningsvist så är det roligt att hela incidenten då Haruhi träffar bandet, de två andra bandmedlemmarna som går till spelningen och Haruhi och Yuki som springer dit alla är med några sekunder tidigare i avsnittet. Nämligen runt 03.32-03.44, 03.44 och 07.10. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet juni 19, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 19, 2006 Jag är inte den som brukar titta på anime med den genren som avsnitt 12 var, men jag kan ändå säga att jag är imponerad den här gången också. Precis som DB säger så trodde inte jag heller att det var Haruhis vanliga röstskådespelerska som sjöng, det var riktigt imponerande. Även gittarsolonen var grymt imponerande (det börjar nästan bli lite larvigt detaljerat). Jag tror aldrig jag har sett en så detaljerad festival tidigare, mängder av skyltar och händelser i bakrunden ger verkligen ett speciellt intryck. Som vanligt så fick jag använda många superlativ för att beskriva mitt intryck av det här avsnittet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet juni 20, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 20, 2006 Gotta love Haruhi. sen finns det inte mkt mer å säga. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juni 20, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 20, 2006 Bra avsnitt, och imponerande animation i musikscenerna, som sagt (även om jag tyckte att det såg lustigt ut när Haruhi gapsjöng). På den här sidan finns det en massa intressant trivia, som förklaringar till en mängd referenser. Och Yukis C-program. Eller vad hennes besvärjelser är. Och en intressant sak Ryoko säger i avsnitt 10... :> Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet juni 21, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 21, 2006 På den här sidan finns det en massa intressant trivia, som förklaringar till en mängd referenser. Och Yukis C-program. Eller vad hennes besvärjelser är. Och en intressant sak Ryoko säger i avsnitt 10... :> Oj som Yuki fan så gillar jag verkligen det Ryoko sa, go Yuki! Men tyvärr så heter ju serien The Melancholy of Suzumiya Haruhi och inte The Moe~lancholy of Nagato Yuki (riktigt lågt skämt). Riktigt intressant fakta, nån som har provat att kompilera Yukis C kod? Jag har tyvärr ingen C kompilator installerad. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juni 21, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 21, 2006 Riktigt intressant fakta, nån som har provat att kompilera Yukis C kod? Jag har tyvärr ingen C kompilator installerad. Jag tror inte koden är komplett, men jag vet inte säkert. Jag är inte så jättehaj på C. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet juni 21, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 21, 2006 Det är tyvärr inte jag heller, men vid en närmare titt så ser den inte komplett ut. Har mest programmerat i C# och java så vissa objekt anrop kanske är inbyggda i språket och det är bara så att jag inte känner till dom. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juni 21, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 21, 2006 Jag tänkte samma sak först, men exempelvis MessageBox är ju Windowsprogrammering och torde kräva åtminstone inkludering av windows.h (eller hur man nu gjorde). Och själva InjectHook-funktionen är odeklarerad. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet juni 21, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 21, 2006 Japp du har rätt, Injecthook funktioner brukar användas vid program som ska använda DirectX. Precis som du säger så är inte heller windows.h (ja det är rätt namn) inkluderat. Med andra ord så verkar det som om dom har glömt att ta med alla "include" satser, annars kan jag inte se nått direkt fel (men så är ju klockan 03:40 också så om jag har missat nått annat så säg till :)). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Buffi Skrivet juni 22, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 22, 2006 Japp du har rätt, Injecthook funktioner brukar användas vid program som ska använda DirectX. Precis som du säger så är inte heller windows.h (ja det är rätt namn) inkluderat. Med andra ord så verkar det som om dom har glömt att ta med alla "include" satser, annars kan jag inte se nått direkt fel (men så är ju klockan 03:40 också så om jag har missat nått annat så säg till :)). Nu minns jag inte på rak arm, men av screenshotsen att döma så såg man ju aldrig ens de övre delarna av koden där includes ligger... Som sagt helt pointless att försöka kompilera något av det där då det ju bara är korta kod-bitar. http://www.rinku.zaq.ne.jp/p_v/haruhi.html <- imponerande btw Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DB Skrivet juni 22, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet juni 22, 2006 http://www.rinku.zaq.ne.jp/p_v/haruhi.html <- imponerande btw Du har mer av det här: http://kanai.dw.land.to/ Andra serier som också använder massor med 'real life locations' är Onegai serierna från Kizakiko: http://www.eonet.ne.jp/~smith/article/log/20030825.htm http://www5d.biglobe.ne.jp/~kazeyama/one2sato/one2sato.htm Uta~Kata och Elfenlied från Kamakura (som förövrigt är den mysigasta japanska staden) http://www22.ocn.ne.jp/~autumn/tabi_utakata.html Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet juni 22, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 22, 2006 Vi pratade om det bara för att sidan som listar koden påstod att den gick att kompilera, sen att den inte gör så mycket spelade mindre roll. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juni 22, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 22, 2006 Vi pratade om det bara för att sidan som listar koden påstod att den gick att kompilera, sen att den inte gör så mycket spelade mindre roll. Njae, det stod att programmet skulle kunna påverka processer, "if completed". Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet juni 22, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 22, 2006 Njae, det stod att programmet skulle kunna påverka processer, "if completed". Ja se på fa.. det gjorde det, då var jag lite snabb första gången jag läste det. Ber om ursäckt för mitt missförstånd. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Buffi Skrivet juni 23, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 23, 2006 Osäker på om jag ska posta det här i spelforumet men någon som prövat det här? http://www.paletweb.com/selectpage.asp?code=00384 Värt pengarna? edit: Eh, fuck it. Beställde just. Lär väl gå rätt lätt att sälja vidare för en hundring eller nåt om det suger Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DB Skrivet juni 23, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet juni 23, 2006 Testa demot som finns att dra ner, http://www.hey.ne.jp/~mp/game/sos/sos.htm Sidan verkar vara nere för tillfället dock. Ska se om jag inte lyckas hitta demot någon annanstans. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Buffi Skrivet juni 23, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 23, 2006 Cool, får dra ner och testa demot inatt... nu ska jag ut och midsommra iaf. Kan posta en mini-review när jag får spelet... brukar ta en vecka eller nåt från paletweb så lär väl dröja dock. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DB Skrivet juni 23, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet juni 23, 2006 Det är en fånig spärr i spelet som gör att det inte fungerar på andra windows än japanska. Även om man kör i japanskt läge. Så att köpa det spelet är nog rätt dumt. Funkade däremot bra på min laptop som har ett japanskt Me som andra OS. Sen var det inte diret något märkvärdigt. Klassiskt upplägg, fast med haruhifigurer. Bara det är ju iofs roligt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Buffi Skrivet juni 23, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 23, 2006 Det är en fånig spärr i spelet som gör att det inte fungerar på andra windows än japanska. Även om man kör i japanskt läge.Så att köpa det spelet är nog rätt dumt. Funkade däremot bra på min laptop som har ett japanskt Me som andra OS. Sen var det inte diret något märkvärdigt. Klassiskt upplägg, fast med haruhifigurer. Bara det är ju iofs roligt. Kör trippelboot på den här datorn ändå. Ubuntu som vanliga OS som jag använder för allt utom spel. Japanskt windows för dojinspel (dom få jag har) Svenskt windows för andra spel (ännu färre) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet juni 25, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 25, 2006 Har precis tittat på avsnitt 13 och det föll mig väldigt väl i smaken med mycket konversation och en del "tappa hakan i golvet" moment. Eftersom inte så många har sett avsnittet än så finns det ingen direkt anledning att gå in för djupt i det. Men jag tänker allafall ge en liten ledtråd till vad som kommer diskuteras. För er som gillade Haruhis "mjuka" sida i förra avsnittet kan redan nu vara glada, ni kommer få se en glimt av den igen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Buffi Skrivet juni 27, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 27, 2006 Rent spontant så tycker jag att det kändes rätt dumt att gå igenom hela bakgrundsstoryn som en enda lång förklarning i ett avsnitt. Gjorde det betydligt mer långtråkigt än vad det kunde varit. Märks att Haruhi är ganska influerat av Lain som jag tycker gör samma sak mycket bättre (och dessutom utan att surfa på loli/moe/whatever vågen). Men visst, season 2 kan säkert bli bra. Nu är det bara ett avsnitt kvar som enligt previewen verkar utspela sig före det här avsnittet, och förmodligen till stor del blir en filler... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet juni 27, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 27, 2006 Buffi, nej det är fortsättningen. Det roliga är att detta är avsnittet som Kyon pratade om redan under Ep4 - basebollavsnittet. Han nämner på slutet att han "inte visste att han redan dagen efter skulle bli inblandad i en extraordinär händelse". Detta är i princip ett avsnitt jag sett fram emot sen just avsnitt 4, och gör detta omkastande av avsnitt till något som passade serien :) Ang. avsnitt 13: Otroligt häftig esp-action, vilket vi var lovade på previewen förra veckan. Jag gillade däremot den långa förklaringen som Mitsuki gav (typiskt honom) och hela pratet om antropi (allt vi ser är bevis på att vi existerar). Någon som tror som jag, att det stora Celestiatet som skapades var just Kyons fel vid järnvägskorsningen? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.