Tsukasa-san Skrivet oktober 24, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 24, 2007 Suzumiya Haruhi no Gekisou (Live konsert) http://www.youtube.com/profile_videos?u ... %20Gekisou Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet december 18, 2007 Anmäl Share Skrivet december 18, 2007 Så det verkar som att vi kommer få njuta av Suzumiya Haruhis försvinnande nästa år. Detta ska visst vara en god nyhet för oss Nagato Yuki-fans. :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet december 18, 2007 Anmäl Share Skrivet december 18, 2007 Detta ska visst vara en god nyhet för oss Nagato Yuki-fans. :D Jay! :D Dendär fejkade saknade sidan verkar coolt. kan inte kolla det från jobbet, men undrar om sidan är på engelska eller om man bara får sen en massa "?????????" som vanligt? :/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet december 18, 2007 Anmäl Share Skrivet december 18, 2007 Dendär fejkade saknade sidan verkar coolt. kan inte kolla det från jobbet, men undrar om sidan är på engelska eller om man bara får sen en massa "?????????" som vanligt? :/ Den är på Japanska. Det är inte något ultraflashigt tbh. Not Found-sidan visas i några sekunder, och sedan dyker det upp ett par rutor där man kan fylla i en "kod". Efter att ha matat in första bokstaven i vardera huvudkaraktärs familjenamn (k-n-s-a-k) så hamnar man i en prompt där Yuki.N ser till att vi får vår info. Om du frågar mig så måste jag säga att du inte har missat något. Det goa med detta är ju själva budskapet som vi nu har fått reda på. =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet december 18, 2007 Anmäl Share Skrivet december 18, 2007 Jo men jag älskar sånadär konstiga pr kampanjer, även om denhär kanske itne var så mycket att hänga i granen. :D Kolla bara på Funcoms kampanj för deras kommande MMO. (Nej inte conan. det andra!) man fick pilla i timmar innan man kom åt att se några concept bilder. Och sedan länkas man vidare till ett forum fullt med galna rollspelare och devs som aldrig är out of caracter. Där folk försöker klura ut vad spelet egentlgen över huvud taget handlar om, baserat på väldigt kryptiska ledtrådar. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Endolphins Skrivet december 21, 2007 Anmäl Share Skrivet december 21, 2007 Jag spoilade mig lite. Jag beställde, och läste, alla light-novels för en månad sen. Det är det första jag någonsin läst på japanska (en del var riktigt sjukt jävla krångligt - Yuki snackar fan inte normalt) och det tog kanske tre dagar av intensivt lexikonande för att förstå nåt (per bok). Jag tror fortfarande inte jag greppar hälften, men jag vet vad som kommer att hända i försvinnandet iaf... Lite tråkigt att man spoilar för sig själv på detta viset. Kul att lära sig lite kanji dock. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet december 29, 2007 Anmäl Share Skrivet december 29, 2007 (dammar av tråden lite grand) Så det verkar som att vi kommer få njuta av Suzumiya Haruhis försvinnande nästa år. Detta ska visst vara en god nyhet för oss Nagato Yuki-fans. :D Japp, lite tragiskt dock att de hoppade över en av mina favoritdelar från novellerna (även om den delen är av "fillers"-typ och inte tillför storyn något). Delen utspelar sig innan "kulturfestivalen" i avsnitt 11-12 och handlar simpelt nog om att det är två veckor kvar innan skolan börjar och SOS-brigaden har knappt ens påbörjat de aktiviteter som de (eller rättare sagt Haruhi) bestämt i början av sommaren. Så med knappt två veckor skall de bland annat försöka hinna med att skaffa sig ett deltidsjobb, gå på O-bon, leka med fyrverkerier och en hel del annat. Spoliers, dock inte så farligt som man skulle kunna tro ;) Vad är så speciellt med den här delen? Tja... låt mig bara säga det att det på något sett råkar hända något som undermedvetet får Haruhi att låta dessa två veckor upprepa sig ett par gånger... närmare bestämt 15'498 gånger och något som inte alls är speciellt överraskande är att Nagato, till skillnad från alla andra, minns varenda dag. Kämpigt att leva ungefär 594 år och bara göra samma saker. Resten av människorna på jorden bör vara glada att deras minne nollställs varje gång de går tillbaka i tiden. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tsukasa-san Skrivet januari 7, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 7, 2008 Kawaii Deshou? Yngsta cosplayaren jag har sett. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet januari 7, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 7, 2008 Kawaii Deshou? Yngsta cosplayaren jag har sett. Potential... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Andreaaas Skrivet januari 8, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 8, 2008 USCH Mellow... USCH Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet januari 8, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 8, 2008 Kawaii Deshou? Yngsta cosplayaren jag har sett. Meh... påklistrat kanji vinner inga poäng hos mig! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yumii-Chan Skrivet februari 23, 2008 Anmäl Share Skrivet februari 23, 2008 Tänkte köpa första Haruhi boxen limited edition, och nu undrar jag om Haruhis cosplay diadem är för litet eller passar det faktiskt? P.S vilka avnsitt igår i den? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Apachai Skrivet februari 23, 2008 Anmäl Share Skrivet februari 23, 2008 Jag vet inget om nåt diadem men jag har hört talas om att Suzumiya Haruhi no Yuutsu 2 ska komma innom en "snar" framtid. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet februari 23, 2008 Anmäl Share Skrivet februari 23, 2008 Jag vet inget om nåt diadem men jag har hört talas om att Suzumiya Haruhi no Yuutsu 2 ska komma innom en "snar" framtid. Diademet ingick när man köpte Suzumiya Haruhi no Yuuutsu (Limited Edition). ;) Suzumiya Haruhi 2 är bekräftad, så den kommer förhållandevis snart. Kyoto Animation har inte angivit något datum för den, men eftersom det är den enda serie de har annonserat så får man ju misstänka att den kommer inom en relativt snar framtid. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Puhiceus Skrivet augusti 15, 2008 Anmäl Share Skrivet augusti 15, 2008 Så gått några månader nu... någon som hört något om? :S Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet augusti 15, 2008 Anmäl Share Skrivet augusti 15, 2008 Så gått några månader nu... någon som hört något om? :S Clannad 2 kommer i oktober, så antagligen efter den. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Strife Skrivet augusti 15, 2008 Anmäl Share Skrivet augusti 15, 2008 Clannad 2 lär ju va 24 avsnitt. Någon gång 6 månader efter Clannad 2 premiären möjligtvis. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet augusti 16, 2008 Anmäl Share Skrivet augusti 16, 2008 Tänkte köpa första Haruhi boxen limited edition, och nu undrar jag om Haruhis cosplay diadem är för litet eller passar det faktiskt?P.S vilka avnsitt igår i den? Du missar ingenting genom att inte köra den... diademet är bara en rund tygbit och inte ett diadem i sig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
karujika Skrivet augusti 17, 2008 Anmäl Share Skrivet augusti 17, 2008 ehe, jag kom ihåg när jag titta på den här i december förra året, jag satt o lyssnade på god knows och bouken desho desho i nästen 4 månader. >. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet augusti 17, 2008 Anmäl Share Skrivet augusti 17, 2008 Ifall det är någon som inte har hört det än, Kyoani bekräftade här om dagen att dom skulle göra en anime av "Tonari no 801-chan" så jag skulle gissa på att Haruhi kommer få vänta tills efter den. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet augusti 17, 2008 Anmäl Share Skrivet augusti 17, 2008 Ifall det är någon som inte har hört det än, Kyoani bekräftade här om dagen att dom skulle göra en anime av "Tonari no 801-chan" så jag skulle gissa på att Haruhi kommer få vänta tills efter den. Jo såg det. Hoppas att det blir något extra med tanke på vad den uppehåller. Låter rätt så intressant faktiskt: The story revolves around a guy living next to a fujoshi, a female otaku primary interested in yaoi (malexmale relationships). Each time the girl gets lost in her phantasies she turns into a "monster". 801-chan (yaoi-chan) is the character mascot of the Misono Bridge 801 shopping center in northern Kyoto. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet augusti 17, 2008 Anmäl Share Skrivet augusti 17, 2008 Först blev jag förskräckt, men efter att jag läste lite om den så låter den intressant. Synd bara att vi inte får se SuzuHaru 2 efter Clannad 2 bara. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet augusti 17, 2008 Anmäl Share Skrivet augusti 17, 2008 The story revolves around a guy living next to a fujoshi, a female otaku primary interested in yaoi (malexmale relationships). Each time the girl gets lost in her phantasies she turns into a "monster". 801-chan (yaoi-chan) is the character mascot of the Misono Bridge 801 shopping center in northern Kyoto. Jo 801 är "Ateji" (当て字) för yaoi, vid första tanke låter det kanske inte så lockande med en serie om en fujoshi men vem vet det kanske kan bli roligt. Ska nog allafall inte räkna ut den innan jag har sett den. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet augusti 17, 2008 Anmäl Share Skrivet augusti 17, 2008 ehe, jag kom ihåg när jag titta på den här i december förra året, jag satt o lyssnade på god knows och bouken desho desho i nästen 4 månader. >.< Och här sitter jag och lyssnar på Koi no Mikuru Densetsu. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Smaruc Skrivet augusti 29, 2008 Anmäl Share Skrivet augusti 29, 2008 läste just det här på ANN angående Tonari no 801-chan animen The Japanese broadcasting station TBS has posted a notice on its webpage for the TBS Anime Festa 2008 event that acknowledges that the Tonari no 801 chan anime series has been cancelled. TBS Anime Festa 2008 unveiled the project during the August 16-17 weekend, although early copies of the third volume of Ajiko Kojima's Tonari no 801 chan manga revealed the news already. The original manga centers on an fujoshi (female boys-love Otaku), her personal life, and her Otaku boyfriend. No reason was given for the anime cancellation, but TBS apologized to those who were anticipating the anime and asked for their understanding. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg