Hoppa till innehåll
Anime.se

DB
 Share

Rekommenderade inlägg

• 3 weeks later...

Det märker vi om ett par dagar vem som har rätt ^^

Något som gör mig aningen förbryllad är antalet dvder. På två skivor har de lyckats klämma in åtta avsnitt av de totalt 14 avsnitten och det verkar (uppenbarligen) bli två skivor till men bara tre avsnitt på varje... hoppas verkligen att de pumpar in en massa onödigt limited edition-grejjer nu ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
Jag har inget emot vibraton, men hon överdriver en hel del där.

Härligt, och så kände man någon anti-animerörelse medlem som inte trodde att japaner kunde spela gitarr.

Jag gissar på att hon är ganska nervös.

Vilket kan leda till att hon gör det längre än vad hon egentligen borde, eftersom när man lyssnar på studio versionen så är det uppenbart att hon inte sjunger låten på det viset.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vilket kan leda till att hon gör det längre än vad hon egentligen borde, eftersom när man lyssnar på studio versionen så är det uppenbart att hon inte sjunger låten på det viset.

Min gissning är att hon inte är så bra på att sjunga som studioversionen fick oss att tro. Studiotekniker vet vad de gör, de skulle nog till och med kunna få MIG att låta bra. :V

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min gissning är att hon inte är så bra på att sjunga som studioversionen fick oss att tro. Studiotekniker vet vad de gör, de skulle nog till och med kunna få MIG att låta bra. :V

Jag skulle hellre se dig på den där scenen Sceleris, framförandes den låten, oavsett hur du låter live. XD

Jag tror inte heller att hon är så bra på att sjunga som många tror. Faktum är att hon inte sjunger helt rent på studioinspelningarna heller. Bouken Desho Desho är ett exempel:

Nande darou anata wo eranda watashi desu

På rödmarkeringen träffar hon exempelvis tonen på tok för lågt, och det är anledningen till att jag alltid spolade förbi introt när jag tittade. :)

Edit: Missförstå mig rätt nu, jag tycker ändå att hon har en jättesöt röst, och jag älskar faktumet att hon ges chansen att sjunga så pass ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sedan är det faktiskt så att det är ganska många artister som fått lära sig att sjunga med vibrato - det är lite lättare att träffa rätt när man har ont om luft i lungorna. Det finns dessutom en del folk som faktiskt tycker att det låter snyggt.

Men jag håller med om att hon antagligen inte har fullt så bra röst som det verkar i studioinspelningarna. Man kan göra mycket med digital teknik, jag menar, vem har inte sett

?

Edit: Jag framstår ju också som om jag inte var ett fan av Aya. Det kunde inte vara mera fel. Mina senaste tre val av anime som jag tittat på har byggt på att hon har haft roller som röstskådis. Dessutom är hon grymt söt - en tös som faktiskt är ~moe~ på riktigt.

Edit2: 100 inlägg! Yayzorz!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter