flaskis Skrivet december 18, 2006 Anmäl Share Skrivet december 18, 2006 Nu förstår jag inte. Röda bokstäver? Jag ser en hel drös av dem på den sidan Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Harlock Hero Skrivet december 18, 2006 Anmäl Share Skrivet december 18, 2006 Nu förstår jag inte. Röda bokstäver? Jag ser en hel drös av dem på den sidan Ja, klicka på nån av dem då. :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet december 18, 2006 Anmäl Share Skrivet december 18, 2006 Aha, fyndigt, alla S och O. Jag scrollade nämligen ner och såg länkar till olika reviews på sidan. *glädjetjut!!* Ja, nu är det dags att skapa plats på hyllan! Edit: Det känns nu som att den där sidan är fake Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet december 18, 2006 Anmäl Share Skrivet december 18, 2006 Det känns nu som att den där sidan är fake Det tror inte jag. Det är AoD:s grundare som är ansvarig, och han är rätt insatt i R1-DVD-animebranchen. Chansen är väl stor att det antingen är en betald annons, eller att han lagt dit det på eget initiativ efter att någon ansvarig skvallrat för honom. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet december 18, 2006 Anmäl Share Skrivet december 18, 2006 Det jag grundade mina misstankar på var att folk hade whoisat domänen och på så sätt förstått att den inte är en äkta vara (hur nu det funkar) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DB Skrivet december 18, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet december 18, 2006 Visst är det trevligt med Haruhi på DVD. *sneglar bakåt på LE versionerna av DVD 1-6*... Hemsidan, http://www.haruhi.tv har använts till ett av de roligaste PR tricken jag sett hittills, då det kräver lite arbete. Sedan den 18/12 så får man en 404 på huvudsidan. Inte helt ovanligt, bortsett från att i:et råkar ha en SOS-logga under sig... Efter lite trixande så visar det sig att en enklare variant av Yukis sida finns uppe: http://www.haruhi.tv/member_yuki.html Går man in i källkoden så ser man att en rad längst ner använder en annan kodning än resten av sidan som kör med Shift-JIS. Om man istället väljer kodningen EUC så blir: istället: 'Programmet måste startas/aktiveras. Samla/leta reda på nycklarna.' Om man gör samma sak på första sidan, så hittar men längst ner i källkoden (denna gången direkt i Shift-JIS): 'Nycklarna för start av programmet har samlats. Start inom två dagar.' Detta var den 19:e, vilket innebär att sidan är uppe den 22:a. Nu bara "råkar" det vara så att bok fyra heter: "涼宮ハルヒの消失", Haruhi Suzumiyas försvinnande' och just datumen 18/12 och 22/12 har en central roll i boken. Och av en större tillfällighet vill det sig så att DVD sju släpps lös för försäljning den 22:a. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet december 19, 2006 Anmäl Share Skrivet december 19, 2006 * Som sagt är det där kodtricket precis vad som gjorts på http://asosbrigade.com/. * De flesta tror att det är Kadokawa USA som kommer ge ut Haruhi i USA. * Det är samma "PR-datum" på officiella japanska sidan, och på den ovanstående sidan (asosbrigade.com). Jag vill av dessa "sammanträffanden" påstå att det är möjligt, om inte TROLIGT, att företaget kommer tillkännage både en ny säsong/serie i Japan, och ett DVD-släpp i Amerikat. *Dubbelt glädjetjut!* Det jag grundade mina misstankar på var att folk hade whoisat domänen och på så sätt förstått att den inte är en äkta vara (hur nu det funkar) Jag gjorde det direkt, men jag kunde inte få ut något. Grejen är inte att det är "falska" företag som registrerat domänen, utan att de har gått genom domänhanteringsföretag. Dessa företag är av allt jag kan döma seriösa bolag, så det är inte ett hållbart argument emot. Döljandet av registreraren kanske till och med är medvetet gjort, för att få igång lite "snack" bland fansen. Som här. :> Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pew Pew Skrivet december 19, 2006 Anmäl Share Skrivet december 19, 2006 kul att det står internet explorer när jag använder firefox :sleep: Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet december 19, 2006 Anmäl Share Skrivet december 19, 2006 According to this afpbb article, during a recent Gaza City protest against Hamas, a young girl brandished a placard with a picture of Haruhi Suzumiya that said, "Stop Killing the Children." The protest was in reaction to a drive-by-shooting in which 3 children died. http://www.afpbb.com/article/1174867 ...Eh? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet december 19, 2006 Anmäl Share Skrivet december 19, 2006 According to this afpbb article, during a recent Gaza City protest against Hamas, a young girl brandished a placard with a picture of Haruhi Suzumiya that said, "Stop Killing the Children." The protest was in reaction to a drive-by-shooting in which 3 children died. http://www.afpbb.com/article/1174867 ...Eh? Oja, den där. Men tack vare den bilden lyckades dem meddela sitt budskap bättre ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet december 19, 2006 Anmäl Share Skrivet december 19, 2006 Vad jag ogillar när dom drar in gud i krigs diskussionerna ;) Den där är rolig, står ingenting om att det är Haruhi i texten men det uppmärksammas i kommentarerna. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet december 19, 2006 Anmäl Share Skrivet december 19, 2006 är den seriös eller är den bara ett påhitt ? Om jag skulle tänka logiskt så är den väldigt oseriös men ibland vet man inte med folk alltså :S Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet december 19, 2006 Anmäl Share Skrivet december 19, 2006 Artikeln i sig är allvarlig, den handlar om demonstrationer mot våldet i Gaza. Varför det är en bild på Haruhi har jag ingen aning om och det står det inget om heller. Det är en seriös nyhets sida så det är med största sannolikhet inget skämt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DB Skrivet december 20, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet december 20, 2006 Satt och funderade på om det är en spoiler eller aptitretare och kom fram till att det är det senare. Idag så finns det på http://www.haruhi.tv en ny länk längst nere som leder till "escapeprogram.html" Ett tryck på den öppnar ett 'xterm' fönster som skriver upp texten: YUKI.N> これをあなたが読んでいる時、わたしはわたしではないだろう。 YUKI.N> このメッセージが表示されたということは、そこにはあなた、わたし、涼宮ハルヒ、朝比奈みくる、古泉一樹が存在しているはずである。 YUKI.N> それが鍵。あなたは解答を見つけ出した。 YUKI.N> これは緊急脱出プログラムである。起動させる場合はエンターキーを、そうでない場合はそれ以外のキーを選択せよ。起動させた場合、あなたは時 空修正の機会を得る。ただし成功は保障できない。また帰還の保障もでき ない。 YUKI.N> このプログラムが起動するのは一度きりである。実行ののち、消去される。非実行が選択された場合は起動せずに消去される。Ready? En lite halvhaffsad översättning: När du läser detta så är jag inte längre mig själv. När detta visas så innebär det att du, jag, Haruhi Suzumiya, Mikuru Asahina och Itsuki Koizumi alla har hamnat här. Det här är nyckeln. Du har funnit svaret. Det här är nödflyktsprogrammet. För att starta det så tryck "enter" eller någon annan tangent för att avbryta. I fallet att det startas så kommer få möjlighet att kunna reparera flödet i tid och rum. Det finns dock inga garantier för att detta komemr lyckas - eller att du klarar dig igenom detta helskinnad. Det här programmet kan bara startas en ends gång. När det startas kommer programmet att försvinna. Samma sak om det inte startas. Ready? Detta är taget från bok 4. I källkoden till sidan står det idag: プログラム起動条件・鍵をそろえよ。最終期限・明日 Nycklarna för att starta programmet har samlats. Deadline i morgon. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet december 20, 2006 Anmäl Share Skrivet december 20, 2006 Låter mycket spännande, och att det enligt dig just är en aptitretare gör saken bara bättre, då verkar det i alla fall hända något :D (med en andra säsong alltså ^^) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet december 20, 2006 Anmäl Share Skrivet december 20, 2006 Haha, xterm! Vad nördigt! :D (Iallafall lite nördigt.) Och apropå nätsideskällkod står det 「北米計画が発効した。」 på asosbrigade.com. (Typ "Planen för Nordamerika påbörjades"?) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hampe Skrivet december 22, 2006 Anmäl Share Skrivet december 22, 2006 antingen har sos-dan gått ner för gott eller så luras dom bara men, jag blir ledsen när jag får se texten "WARNING Your action has created a 404 Error in the space-time continuum." när jag försöker gå in på sos-dan.com :( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Harlock Hero Skrivet december 22, 2006 Anmäl Share Skrivet december 22, 2006 Det blev visst Kadokawa Pictures USA som fick licensen och Bandai som fick distrubutionsrättigheterna. Hoppas att Badai sätter ner lika mycket arbete på DVDerna som på Stand Alone Complex och Eureka Seven. Fast om tänker man på hur mycket arbete de satte ner på bara tillkännagivandet av licensen så gör de nog det. :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet december 22, 2006 Anmäl Share Skrivet december 22, 2006 Hah, som väntat då. :3 Apropå tillkännagivandet, så ses det på http://asosbrigade.com/. Småkul att de vill tilltala fansen med lite "Internethumor". Och att dubb-Haruhi är med. :> Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet december 22, 2006 Anmäl Share Skrivet december 22, 2006 Mycket trevligt :) Jag fick för några månader sen höra några spekulationer på #anime.se/forum på quakenet att suzuHaru aldrig kommer bli licenserad aftersom den både är en stor hit i Japan, dvs licensen kommer bli dyrare, och att "annorlunda" serier som denna inte blir så stora i USA, men där ser man :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hampe Skrivet december 22, 2006 Anmäl Share Skrivet december 22, 2006 o/ Har väntat på detta ett tag nu och jag är nära att fälla en tår av lycka. Spread the Haruhiism! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hampe Skrivet december 26, 2006 Anmäl Share Skrivet december 26, 2006 http://asosbrigade.com/auditions/a.php Gå in där och rösta på Mikuru's engelska dubbning bör låta. Själv tyckte jag röst nr 2 passade bäst Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet december 26, 2006 Anmäl Share Skrivet december 26, 2006 Själv tyckte jag röst nr 2 passade bäst Instämmer. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet december 26, 2006 Anmäl Share Skrivet december 26, 2006 Instämmer helt. Ser att den leder med stormsteg också :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet december 28, 2006 Anmäl Share Skrivet december 28, 2006 Nu kan man rösta på Yuki också. Inte lika "självklart" val den här gången dock. Tror jag tycker tvåan var bäst. (Och det var jag visst ganska ensam om.) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg