grunt Skrivet maj 22, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 22, 2004 Jag är ganska säker på att det redan funnits en sådan här tråd men jag är elak nog för att skapa en till. :D Såg nyligen Akira eftersom jag köpte dubbeldvd´n och vill diskutera den lite. Vad tyckte ni om den amerikanska dubbning, själv tyckte jag den var helt okej. Vad tycker ni om Akira Vad hände egentligen med tetsuo i slutet? Jag har mina egna teorier men det kanske är någon annan som faktiskt vet, möjligt att man får en klarare bild om man läst mangan? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet maj 22, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 22, 2004 jag såg den på datorn för ett tag sedan, kommer inte ihåg så mycket, men dubbningen för helt OK! Filmen i sig var också OK, riktigt bra faktiskt ! Köpte en AKIRA poster nyss, har dock inte skaffat ram så den är fortfarande ihoprullan :D. Kaneda är riktigt tuff B) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
grunt Skrivet maj 22, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet maj 22, 2004 Ja just det, något jag glömde fråga... I den låten som spelas mest, den som även soelas till eftertexten, är det någon som vet vad de sjunger? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellis Skrivet maj 22, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 22, 2004 Lite duplicor skadar ingen.. Dubbning är bra.. Men i vissa lägen är japansk version att föredra... VILL DU SPOILA SLUTET! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
grunt Skrivet maj 22, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet maj 22, 2004 Visst visst hellsinger Hör upp. läs inte denna tråd om du är rädd för lite spoilers! Färdigt! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Krunaldo Skrivet maj 22, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 22, 2004 Hellsinger: Spoila inte spolien för mig :P Om man ser en tråd om akira så kan nog ha förstånd nog att inse att det kommer involvera ett antal spoil. Grunt: Om du vill veta vad som händer kan du inhandla akira mangan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hûmla Skrivet juni 8, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 8, 2004 Nja...Anime ska vara på japanska, men den var väl helt ok. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jagvillha Skrivet juni 8, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 8, 2004 Orgianalspråk ska det så klart vara själva filmen är bra annars. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vanilla Skrivet juni 8, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 8, 2004 Jag har den på dubbel-DVD. Men jag har aldrig sett den engelska dubben på den. Jag har dåliga erfarenheter av andra dubbningar. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SFish Skrivet juni 8, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 8, 2004 Varför besvära sig att se annat än japansk dub? Även om japansk dub kan vara dålig ibland den också, så är chansen att den engelska dubben är bättre i praktiken lika med noll. Dessutom så är man ofta inte lika bra på det japanska språket för att höra när en dub på japanska är dålig. Akira är annars en riktigt trevilig, får passa på att rekomendera Domu - A Childs Dream mangan från samma som gjorde Akira mangan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Mustachio Skrivet juni 9, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 9, 2004 Akira är annars en riktigt trevilig, får passa på att rekomendera Domu - A Childs Dream mangan från samma som gjorde Akira mangan. Jag tror att Domu skulle gjort sig MYCKET bättre som anime än vad Akira gjorde då det är mer film-längd på den. jag hoppas fortfarande att någon gör film på den, men den chansen är väl inte så stor nu.. Lite trivia: I Akiramangan, när överstens agent återhämtar sig på sjukhuset efter bråket utanför baren så hänger det en tavla i hans sjukhusrum med motiv från Domu. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Skrivet juni 9, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 9, 2004 En liten länk till lyrics på låten "Tetsuo" http://www.animelyrics.com/anime/akira/requiem.htm För övrigt så är mangan typ tu~hu~usen gånger bättre, man blev lite ledsen efter man läst mangan att dom inte kunde göra en 72-eppare på Akira eller nåt, det hade varit sovereign.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg