Nagareboshi_Girl Skrivet mars 21, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 21, 2006 Jag vill veta några ord på Japanska! tex Hej: Pinsamt, men jag kan inte! :( Jag heter? Jag bor? Häst? J-vlar/f-n: typ kza elr nått? Jag älskar dig? F-n ta dig, tönt j-vel? Kan bara d här orderna (ungefär) Vampyr: Ungefär- Kucetch? F-n: Kza? Ginga nagareboshi Gin: Silver den fallande stjärnan Aka: Röd Gin: Silver Inu: Hund kabuto: hjälm tora: Tiger Me: öga Benizakura: Körbärsblomma Chibi: Dvärg Kisaragi: Februari Shiro: Vit Uzuki: April Riki: Styrka Kuro: Mörk Jaki: Djävul HJÄLP LÄR MEJ GÄRNA MER!! JAPANSKA RULES!!!! :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet mars 21, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 21, 2006 Hänvisar till forumdelen Japanska språket och/eller tråden Japanska för dumskallar. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet mars 21, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 21, 2006 Klaga inte på stavningarna nu bara :) Hej = konichiwa, konbanwa (godmorgon, godkväll), mushi mushi (används när man svarar i telefon t.ex, betyder egentligen hallå) Jag heter = Boku wa Orrin (Manlig form), Atachi wa (kvinnlig? form) Häst = Uma Fan/djävlar = chikushou, ordet du söker med "kza" är antagligen "kuso" och betyder någonting i stil med "skit" Jag älskar dig = Boku ga daisuki, anata ga daisuki, egentligen betyder daisuki "jag gillar dig jätte mycket" dom riktiga orden för kärlek är "ai" och "koi" Fan ta dig etc... = chikushou! bakayaro (eller nått kanske?) chibi betyder snarare "liten" än dvärg. Hoppas det hjälpte något allafall, kan även hänvisa till den här sidan om du skulle vilja veta något speciellt ord http://www.freedict.com/onldict/onldict.php Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gogo Skrivet mars 21, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 21, 2006 Jag vill veta några ord på Japanska! tex Hej: Pinsamt, men jag kan inte! :( Jag heter? Jag bor? Häst? J-vlar/f-n: typ kza elr nått? Jag älskar dig? F-n ta dig, tönt j-vel? Kan bara d här orderna (ungefär) Vampyr: Ungefär- Kucetch? F-n: Kza? Ginga nagareboshi Gin: Silver den fallande stjärnan Aka: Röd Gin: Silver Inu: Hund kabuto: hjälm tora: Tiger Me: öga Benizakura: Körbärsblomma Chibi: Dvärg Kisaragi: Februari Shiro: Vit Uzuki: April Riki: Styrka Kuro: Mörk Jaki: Djävul HJÄLP LÄR MEJ GÄRNA MER!! JAPANSKA RULES!!!! :D Vampyr, blodsugare - kyuuketsuki Jag heter - "watashi no namae wa Hampus" Direkt översatt blir det dock "Mitt namn är Hampus". Hoppas detta hjälpte litet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Egosvin Skrivet mars 23, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 23, 2006 Här är enb sida med lite japanska ord som är grund orden, och en massa andra saker :P http://www.freezoon.net/jap/nihongo.html Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg