Hoppa till innehåll
Anime.se

Escaflowne....

Gats
 Share

Rekommenderade inlägg

Har nu sett denna collectors box man kan köpa..har ej sett något av denna serie eller den film man kan köpa..undrar lite om det är värt pengarna och vad har ja att vänta mig så att säga..inga stora spoilers tack :)..undrar bara vad för slags anime det är..osv tack på förhand..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"I april kommer det en box med alla åtta volymer för sisådär 350 kr.

När jag för fyra år sedan köpte dem styckevis från SF-Bokhandeln tog de 400 kr betalt per styck. :'|"

Då blir det väl dags att inhandla den i April då. För den är defietivt vär det!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så man blir lurad på att köpa boxen som finns nu för 899 kr? istället för den nya som kommer snart för 350 kr...eller e det en helt annan (serie-box) ???

Det är samma serie, samma innehåll. 26 ljuva delar. Den dyra har kanske dock med filmen (som är en alternativ version av serien), och den nya har fulare omslagsbild. Upp till dig om det är värt det. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har nog fan inte tid att vänta ända till april :)..och på det så lär det ju dröja innan dem tar in den..förseningar osv ^^

tar o köper hela boxen nu..om ja inte får med filmen så köper ja den med hehe hoppas ja inte ska bli besviken..förresten e det några bra fighter o sånt..lite mer våldsamt? >:D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Visst finns det en hel del fighter i Escaflowne (och helskön fighting musik) men man ser inte Escaflowne för fighterna utan mest för dramat och storyn enligt mig. Den rekommenderas allafall varmt av mig men alla har som sakt olika smak, om du tar och nämner några andra serier du gillar så blir det nog lättare att avgöra om det är något för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håhå, då blir det väl att skaffa den nyare boxen för min del då^^ Har bara sett filmen och jag älskar den! Men då jag inte ville slänga bort 899:- på serien så har jag inte köpt den än, filmen köpte jag av en kompis (har nämnt det här nånstans har jag för mig).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hmhmhm......Orrin

Andra serier jag gillar...Nr1!: Berserk (jag vet att denna inte går att jämföra direkt med Escaflowne iomed allt blod osv antar jag) sedan så har ja införskaffat den andra serien jag nu sett första boxen på som var Rouroni Kenshin.. får lägga in ninja scroll serien här också.sedan är det väl mest filmer jag har köpt...vampire hunter D 1-2. X the movie. det är väl allt jag hittils skramlat på mig :) om du kan få något intryck av detta Orrin så får du gärna svara ;)

P.S ..Någon annan får jätte gärna lägga till kommentarer runt detta :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm det är mycket möjligt att du kommer gilla Escaflowne, den har nog lite mindre action än t.ex Berserk och Ninja scroll men eftersom nästan alla verkar gilla den så är det nog ganska troligt att du gör det också.

Ska också tilläggas att du inte ska bedömma den efter första avsnittet eftersom det skiljer sig ganska mycket från resten av serien.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När man sett andra avsnittet vill man inte sluta titta. Karaktärerna och dess relationer är helt utmärkta (dock kanske man hade velat se lite mer av vissa) och spänningen är total, och som sagt lite action får man ju se också. Så -ja, Escaflowne är definitivt värt pengarna om ni frågar mig. Om du tycker om fantasy-(action)drama blandat med mecha så är detta ett perfekt alternativ. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kommer antagligen införskaffa denna billiga version som kommer i april. Har ej sett serien tidigare men den verkar bra och finns med på min Vill se-lista. Såg långfilmen, A Girl in Gaea, för några år sedan. Det kanske inte var det bästa man kunde göra, men har för mig den var ganska bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är samma serie, samma innehåll. 26 ljuva delar. Den dyra har kanske dock med filmen (som är en alternativ version av serien), och den nya har fulare omslagsbild. Upp till dig om det är värt det. :)

(Edit, citerings saken värkar inte funka så bra för mej. Edit2, funkar nu)

Sant som det var, men skolan har en Laserskrivare ^^ så att fixa fram en ny omslagsbild är nog inget störe problem. Är man fattig och vill ha en rik och rolig sommar får man snåla lite tycker jag.

Och japp, den är ju värkligen värd pengarna för dem som inte sätt den än. Varmt rekomenderad, även om alla stör sej på näsorna till en början, men man vänjer sej vid det och efter ett par avsnitt tänker man inte på det alls.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller med dig Menow om att filmen inte är allt för bra, jag såg den efter att jag hade sett serien och då är den antagligen ännu sämre. Jag håller också med om att näsorna störde mig i början, samt att jag vart lite irriterad på det hela "Oh nej nu har vi inte en chans" sen kommer Escaflowne och löser alla problem. Men enligt mig så är dessa mindre problem och seriens huvudtema är ju inte om action utan om drama och spänning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men om vi säger så här då..om jag nån gång efter mitt escaflowne tittande suktar efter en annan serie med mer action och robotar..vad föreslår ni då?.,,,,helst vill jag ju ha något nyare...snyggt gjort...väldigt bra ritat om det inte är för mycket begärt ?? ;) jag har sett bilder/små snuttar av gundam tror ja det var och det såg för mig ut att vara lite gammal stuk på kvaliteterna? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv så gillar jag inte Gundam (har sett Turn a, wing och seed + destiny), men jag vet att många gillar dom så om action är din grej så ska du kolla in dom. Annars så finns Evangelion, Rahxephon och Fafner vilka jag gillar rätt mycket, men ingen av dessa är speciellt fokuserade på action då Evangelion är en psykologisk karaktärs skildring, Rahxephon är ett kärleksdrama och Fafner är närmast en tragedi. Men om du vill se Gundam så rekomenderar jag Seed orginalet för den är enligt mig överlägset bäst av dom.

Det finns många versioner av Gundam, den första kom ibörjan av 80-talet och den sista kom ut förra året (det kommer med största säkerhet komma fler) så det är upp till dig hur gamla du vill se.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter