JockeII Skrivet maj 20, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 20, 2006 "Haha, jag ät upp dig. Du dog på cellstadiet sucker!" Tänk på alla gankers då -.- Kommer bli ospelbart, kommer komma folk med alienship och döda en på cellstadiet hela tiden =S Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet maj 21, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 21, 2006 Om det kommer vara en multiplayerfunktion så lär det utan tvivel bli en begränsad del av spelet, typ 1vs1, 2vs2 eller något. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rama Skrivet maj 21, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 21, 2006 "Haha, jag ät upp dig. Du dog på cellstadiet sucker!" Tänk på alla gankers då -.- Kommer bli ospelbart, kommer komma folk med alienship och döda en på cellstadiet hela tiden =S Nej, det skulle nog inte funka så bra. Om det kommer vara en multiplayerfunktion så lär det utan tvivel bli en begränsad del av spelet, typ 1vs1, 2vs2 eller något. Ja, eller så kanske man får börja på samma tidsålder men inte på samma planet. Det vore coolt. "Oj, vem är det här." "Jag är er fredliga erövrare, lägg ner vapnen på marken jordbo." "Aldrig!" "Okej." *Zooom, kablam!* Hehehe. >:D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet maj 21, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 21, 2006 Ja, eller så kanske man får börja på samma tidsålder men inte på samma planet. Det vore coolt. Jo det är väl det bästa alternativet, ungefär som Civilization. Då kan det också bli skillnader mellan civilisationer i teknologi och kunskap. Men det är himla charmigt att dundra in med stridsvagnar och helikoptrer när de andra bara har spjut och pilbågar :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet maj 21, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 21, 2006 Såg den här lilla pärlan för några veckor sedan och conceptet är onekligen intressant. Som Docster sade så ger det en del Civ vibbar, komma in där med massiva vapen och allt som finns som motstånd är amfibier med spjut, ah, den känslan. Sedan att spelet är så stort och omfattande som det verkar gör ju inte hela saken sämre. Synd bara att min dator inte är tillräckligt bra för att stödja spelet, men man kan alltid hoppas på en 360 konvertering. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rama Skrivet maj 22, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 22, 2006 Editorn påminner mig om ett spel där man ska korsa olika djur för att få fram det bästa hos dem, det var rätt coolt, men rätt elakt också. Jag brukade bara knåpa ihop de mest värdelösa och fula kreatur jag kunde få fram. Som min kolibri-gris-elefant.blandning, den var kul. Jag kommer nog att ägna de första dagarna åt massiva skrattattacker i utvecklings editorn. När man tänker efter, borde det inte gå att göra en Zerg, eller vad som helst egentligen? Den är ju rätt avancerad. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Galondir Skrivet maj 22, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 22, 2006 jo du kommer i princip kunna göra vad som helst, dom kommer inte se exakt ut som det du har tänkt dig (om vi säger en zerg i detta fall) så kommer lite saker att skilja sej och så vidare. men det kommer fan bli häftigt att göra typ flygande grisar XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Isos Skrivet maj 22, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 22, 2006 ett spel man bara måste ha, tycker dock att det tappar lite när man börjar spränga planeter men :D hur som helt verkar det bli ett av de bästa spelen någonsin Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rama Skrivet maj 23, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 23, 2006 jo du kommer i princip kunna göra vad som helst, dom kommer inte se exakt ut som det du har tänkt dig (om vi säger en zerg i detta fall) så kommer lite saker att skilja sej och så vidare. men det kommer fan bli häftigt att göra typ flygande grisar XD Betyg: @@ Spelmakaren: "Men det har flygande grisar!" Spelbetygsättaren: "Hmm." B) Betyg: @@@@@Ö Jag: "Hehe, flygande grisar" >:D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet maj 23, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 23, 2006 Undrar vad man har för begränsningar när man ska skapa en livsform, man lär inte bara kunna applicera vingar hur lätt som helst. Det beror säkert på vilken atmosfär och de andra livsformerna planeten har. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rama Skrivet maj 23, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 23, 2006 Vad jag förståt ska de andra djuren på planeten baseras och balanseras från ditt eget, så på den punkten borde det gå. Så om man har en flygande moj så finns det fina små djur som man kan plocka och äta, men man måste se upp för draken. =) Eller så har de inte gjort några vingar, då de inte visat dem i några av de videor jag sett, och de borde ju iaf ha nämnt dem, så min gissning är att det inte går att ha en flygande gris än så länge. Men det ska ju inte komma ut på ett år än, så mycket kan ju hända än. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
mogger Skrivet maj 23, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 23, 2006 Tror jag läste i deras FAQ att man mycket väl kan ha flygande varelser, dock inga flygande städer. Men undervattensstäder var möjliga att bygga. :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Noir Skrivet maj 23, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 23, 2006 flygande varelser är bekräftade sammt undervattens städer/varelser. Bevis på flygande varelser?jajamensan, titta uppe i hörnet på bilden^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rama Skrivet maj 24, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 24, 2006 JAAAA! Flygande grisar is the shit! ^____^ Mmmm....flygande grisar (Nej vänta, nu blev det fel.) Undrar om man måste ha en viss vingyta för ett si och så stort djur, annars kan man ju göra en brontosaurus och sätta små kolibrivingar på huvudet och se på när datorn försöker få den att lyfta. :D mogger, var hittade du FAQ Noir, skitcoolt, jag måste se den igen för att kolla själv. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Noir Skrivet maj 24, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 24, 2006 tror att du kan ha mini vingar på en jätte varelse, men den kan antagligen inte flyga med dom, lär krävas en storlek som motsvarar storleken på creaturet, så att det inte blir orealistiskt^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pixelgamer Skrivet maj 24, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 24, 2006 Hur blir det med humlor då? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet maj 25, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 25, 2006 Du får gärna försöka härska över en planet med, eh, humlor Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Noir Skrivet maj 26, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 26, 2006 jag funderar faktiskt på att göra en ras som ligger exakt på gränsen på hur stora dom får vara(möss har jag för mej), göra dom aggresiva och sen erövra galaxen med dom=) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pixelgamer Skrivet maj 26, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 26, 2006 möss? Menar du att du ska göra jättestora möss, eller att möss i princip är de minsta djuren du kan ha? Ne jag ska iaf bygga upp en humlefarm, men jag undrar om spelet tillåter dem att flyga :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Noir Skrivet maj 28, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 28, 2006 jag har läst någonstans att gränsen för hur små dom fick vara låg runt den på en vanlig mus, men kan ha fel :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet maj 29, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 29, 2006 Vore det inte roligare om man kudne härska över universum på bakterie-nivå. "Mahaha, your planet is now infested with leper, all your corpses are belong to us!" Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet juni 25, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 25, 2006 Vore det inte roligare om man kudne härska över universum på bakterie-nivå."Mahaha, your planet is now infested with leper, all your corpses are belong to us!" Varför inte, eller som larver kanske? Ni som har sett Stargate serien vet säkert vad jag talar om :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet juni 25, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 25, 2006 mmmm, Stargate (geek) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet juni 25, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 25, 2006 mmmm, Stargate (geek) Hmm till mitt försvar så följer jag inte serien! ^^ Men efter ha spelet HL2: EP1 så är jag väldigt förtjust i larver. Lugnt att jag skapa något liknande. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg