Boda Skrivet mars 17, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 17, 2006 hmm vad tror ni om detta da som skulel komma till hösten.. verkar ju skit balt ju :D http://video.google.com/videoplay?docid=8372603330420559198&q=spore Nån som hört nåt mera om detta spel? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet mars 17, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 17, 2006 Såg videon för några veckor sedan och jag lugnt säga att det kan det bli det bästa spelet som har släppts. Måste vara riktigt bra programmerat med tanke på alla dimensioner och tex. skelettstrukturen. Gahhh måste ha nu Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Noir Skrivet mars 17, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 17, 2006 har följt det sen det visades förra året, vill cärkligen ha det nu! :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
trIIger Skrivet mars 17, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 17, 2006 fett! man måste ha det!!! när kommer det??? ser ganska klart ut på videon Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet mars 17, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 17, 2006 fett! man måste ha det!!! när kommer det??? ser ganska klart ut på videon Tredje kvartalet i år enligt Gamespot Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet mars 17, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 17, 2006 bara jag som får upp: "We're sorry, but this video may not be available. Try refreshing the page to see this video." ? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Noir Skrivet mars 17, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 17, 2006 Ifall den första länken inte skulle funka,så kan ni testa den här http://www.gamingsteve.com/archives/spore/index.php finns både en klippt version och en orginal(den klippta har bara med själva spore) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaphod Skrivet maj 11, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 11, 2006 häftigt spel, såg filmen igår, längtar emormt efter att det kommer. Kan nog till och med släppa WoW för detta blivande underverk. Det är ju ett spel som ryms i de flesta genrer, lite hack'n slash/fps i början, sedan blir det mer och mer strategi, tillslut verkar det bli ett integrationsspel online. Lite The Sims och rpg över det ibland med. Killen som utvecklat spelet måste ha tänkt på allt. Seriöst, detta kommer bli ett mästerverk, fina ord, men jag tror helt och hållet på det här spelet. Hoppas verkligen att det kommer snart. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet maj 11, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 11, 2006 Ja det kommer bli en milstolpe i spelutveckling. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Noir Skrivet maj 11, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 11, 2006 "killen" heter Will Wright ;) Ser ut att bli ett av hans bästa spel nånsin Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet maj 11, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 11, 2006 Ok jag är verkligen grymt imponerad, jag vågar knappt tänka på hur lång tid det måste ha tagit att utveckla det. Som ni säger så ser det verkligen ut att förtjäna mästerverks status. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Japs Skrivet maj 12, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 12, 2006 Jag ser verkligen fram emot Spore. Under en av dom absolut första föreläsningarna vi hade så visade Craig ett par videoklipp med en massa block, bollar och pyramider i olika formationer som rullade omkring, hoppade, flög, simmade på olika sätt. Programmeraren som hade gjort klippen hade gjort ett litet program som skapade en slumpartad liten formation som sedan listade ut hur den bäst skulle kunna ta sig framåt. Det var riktigt roligt att se dom olika små krabaterna ta sig fram. Första tanken var "Wow! Det här skulle man ju använda i ett spel! Fan va ballt!" och några månader senare, Spore! Kommer definitivt spendera mest tid i kreatur-editorn, prova skapa massa olika dumheter och se hur dom kommer röra sig ^^ Har en krypande känsla av att jag sagt detta förut, men isf får ni ursäkta. Har suttit framför ritbordet skitlänge och gjort konceptbilder och olika logos, så jag är verkligen helmojsig i skallen nu =P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Galondir Skrivet maj 16, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 16, 2006 åh vad jag vill ha det här spelet :D kommer ju bli skitkul att springa runt som en köttätande carebear som förstör planeter XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pixelgamer Skrivet maj 16, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 16, 2006 Det verkade riktigt häftigt faktiskt ^^ Men alltså spelar man online? (eller kan) Fattade inte riktigt, tyckte han snacka om nåt sånt. (Har bara sett en del än så länge)... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lasse_Kroner Skrivet maj 16, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 16, 2006 Du spelar inte online men alla djur/planeter och annat så som du möter i spelet men inte själv skapat ska hämtas från andra Spore spelare så det är deras skapelse men som tagits hem till din dator och styrs nu av din AI. Så som jag förstod det. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pixelgamer Skrivet maj 16, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 16, 2006 Ja okej, det var lite så jag trodde, lite kul (: Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet maj 16, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 16, 2006 Jag som trodde det var online först, segt att det inte är det =( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pixelgamer Skrivet maj 16, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 16, 2006 Det hade nog aldrig funkat, med en miljon olika användare osv. :P Fast det hade iofs varit tufft om de fixat nån online lösning (: Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet maj 16, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 16, 2006 Det är ju 6 miljoner aktiva konton i WoW ;) I vilket fall så är det ju fan hela universum så det är inga problem för folk att få plats :D Och i värsta fall får man ha olika servrar! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pixelgamer Skrivet maj 16, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 16, 2006 jo precis, för WoW är ju inte bara en server ^^ (eller ja, hur man nu räknar, iaf inte bara en World) Fast det kanske skulel funka ändå för man behöver ju inte de andras information om man inte är på samma planet som dem (i stort sett) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet maj 16, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 16, 2006 Det är ju 6 miljoner aktiva konton i WoW ;) I vilket fall så är det ju fan hela universum så det är inga problem för folk att få plats :D Och i värsta fall får man ha olika servrar! Det går inte att jämföra äpplen med päron som sagt. Tror faktiskt inte det skulle gå att göra detta till ett onlinespel där alla skulle göra egna avancerade arter och åker runt och krigar med varandra. Skulle vara otroligt svårt för utvecklarna att administrera. Den tekniska biten är nog ganska tung den också :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
mogger Skrivet maj 16, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 16, 2006 Wow. Ser verkligen ut som ett spel jag längtat efter. Verkar verkligen grymt kul, och tidsdödande. :) Det med onlinefunktionen tycker jag låter bra. Ett riktigt "MMORPG" skulle nog vara svårt om inte omöjligt (utan att ändra spelkonceptet lite). Men det här är verkligen något att se fram emot! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pixelgamer Skrivet maj 16, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 16, 2006 Själv tycker jag det verkar roligast att utvecklas från första början och sen få upp ett litet samhälle, roligast är det nog precis i början när man abra simmar runt där typ :P inte lika intresserad av UFO och space grejerna, men kan säkert bli lite spännande också, tycker det är häftigt att det består av en hel galax... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet maj 16, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 16, 2006 Det är ju 6 miljoner aktiva konton i WoW ;) I vilket fall så är det ju fan hela universum så det är inga problem för folk att få plats :D Och i värsta fall får man ha olika servrar! Det går inte att jämföra äpplen med päron som sagt. Tror faktiskt inte det skulle gå att göra detta till ett onlinespel där alla skulle göra egna avancerade arter och åker runt och krigar med varandra. Skulle vara otroligt svårt för utvecklarna att administrera. Den tekniska biten är nog ganska tung den också :) Iofs det tänkte jag inte på ^^ Men det hade varit grymt kul om man typ kunde koppla upp sig mot varandra 5-10 pers, så kunde man spela med dom ända från start och så, men även kunna spela när sina världar är "färdiga". Då behöver man inte administrera det och så, troligtvis så kör man med sina kompisar men skulle man köra med någon man inte känner som går och förstör så är det ju bara att alla votar för att kicka han. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rama Skrivet maj 20, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 20, 2006 Det kommer att ha en multiplayerfunktion har jag fått för mig. Sen så kan man ju tänka på EVE, dom har ju bara en server, och det funkar. Fasen vad coolt, det måste man köpa ju! "Haha, jag ät upp dig. Du dog på cellstadiet sucker!" Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg