Tsukasa-san Skrivet augusti 18, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 18, 2007 Little Busters låter och ser intressant ut. Jag får ta och skaffa det nån gång...kanske när jag åker till Japan i vår. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
koromo Skrivet augusti 18, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 18, 2007 Tackar för den informationen Orrin, och för bilderna. Har någon av Key's spel gjorts en engelsk översättning? Skulle tro att dessa spel är populärast i Japan än i västvärlden. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bloodysakura Skrivet augusti 18, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 18, 2007 Fate Stay Night UBW route är färdigöversatt nu, så release inom en vecka skulle jag tro <3 moar sabah soon Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Timotei Skrivet augusti 18, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 18, 2007 Inga av Key's spel är översatta 100% vad jag vet. Det finns alltid en utväg, Atlas och AGTH. Gör att du förstår mellan 40-60% mer av spelet, fungerar helt dugligt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet augusti 18, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 18, 2007 Tackar för den informationen Orrin, och för bilderna.Har någon av Key's spel gjorts en engelsk översättning? Skulle tro att dessa spel är populärast i Japan än i västvärlden. Förutom Planetarian så finns inget av dom översatta, dock så håller både Clannad och Kanon på att översättas. Kanon är väl lite osäkert hur det går med men Clannad verkar gå bra, har själv läst lite av översättningen och den ser bra ut. http://www.shii.org/translate/ Kan ta en titt här själv för att se vilka spel som håller på att översättas. Det stämmer bra att Keys spel är mer populära i Japan, Clannad är tom den högst betygsatta spelet på erogamescape (tänk animenewsnetwork etc) om jag inte minns helt galet. Sen så har även Air och Clannad blivit framröstade som dom två bästa "gråtspelen" av 2ch för ett tag sedan. Little Busters skulle jag dock inte rekommendera att spela med Atlas, det innehåller en stor mängd slang och "ordlekar" som antagligen skulle ge Atlas fnatt om man skulle försöka på att översätta hela meningar. Dom andra Key spelen går nog bättre dock. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bloodysakura Skrivet augusti 18, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 18, 2007 Tackar för den informationen Orrin, och för bilderna.Har någon av Key's spel gjorts en engelsk översättning? Skulle tro att dessa spel är populärast i Japan än i västvärlden. Förutom Planetarian så finns inget av dom översatta, dock så håller både Clannad och Kanon på att översättas. Kanon är väl lite osäkert hur det går med men Clannad verkar gå bra, har själv läst lite av översättningen och den ser bra ut. http://www.shii.org/translate/ Kan ta en titt här själv för att se vilka spel som håller på att översättas. Det stämmer bra att Keys spel är mer populära i Japan, Clannad är tom den högst betygsatta spelet på erogamescape (tänk animenewsnetwork etc) om jag inte minns helt galet. Sen så har även Air och Clannad blivit framröstade som dom två bästa "gråtspelen" av 2ch för ett tag sedan. Little Busters skulle jag dock inte rekommendera att spela med Atlas, det innehåller en stor mängd slang och "ordlekar" som antagligen skulle ge Atlas fnatt om man skulle försöka på att översätta hela meningar. Dom andra Key spelen går nog bättre dock. Kanon e på 95% Men de vill ha tillåtelse från Key innan de släpper den. Men det finns en annan grupp som håller på med den, sist jag tittade va dom på ~50% av Kanon. Clannad översätts ganska aktivt, du kan följa update'sen på baka-tsuki, den ligger oxå på runt 50%, men den översätts med ganksa ok tempo. borde vara klar innan jul om dom håller uppe tempot. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tsukasa-san Skrivet augusti 18, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 18, 2007 På baka-tsuki står det att nästan all översättning är klar av Clannad men att det krävs mer jobb än att bara översätta spelet. Jag skulle gissa på att de just nu håller på att programmerar in all översättning så att det är synkat med spelet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet augusti 18, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 18, 2007 Nästan och nästan, så gott som hela After Storyn och halva Nagisas scenario (samt en hel del annat) är kvar att översätta förutom spelets sista scen och den ser ut att behöva mer arbete. Clannads After Story är inte kort även om den kan se så ut på sidan, den är ungefär lika lång som tre scenarion (om inte ännu längre). Så runt 53% som det står på baka-tsuki låter onekligen rimligt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tsukasa-san Skrivet augusti 18, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 18, 2007 Nästan och nästan, så gott som hela After Storyn och halva Nagisas scenario (samt en hel del annat) är kvar att översätta förutom spelets sista scen och den ser ut att behöva mer arbete. Clannads After Story är inte kort även om den kan se så ut på sidan, den är ungefär lika lång som tre scenarion (om inte ännu längre). Så runt 53% som det står på baka-tsuki låter onekligen rimligt. Ok, litar på du som vet! ;) Medverkar du i översättningen av Clannad? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bloodysakura Skrivet augusti 18, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 18, 2007 han säger "deras sida" så jag antar att han inte gör det, all infomation han gav finns på baka-tsuki's hemsida. Inte så svår att googla fram, där kan du följa updates osv. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tsukasa-san Skrivet augusti 18, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 18, 2007 han säger "deras sida" så jag antar att han inte gör det, all infomation han gav finns på baka-tsuki's hemsida. Inte så svår att googla fram, där kan du följa updates osv. Jag kollar sidan varje dag efter nya updates. Jag fick bara tanken att Orrin möjligtvis kanske är medverkande i projektet men men jag kanske tror fel. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet augusti 18, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 18, 2007 Nejdå allt jag vet är vad spelet innehåller och vad som saknas på baka-tsukis hemsida, själv håller jag på med ett annat långtida projekt som antagligen aldrig kommer bli klart (för att jag är slö och knappt aldrig översätter något). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saya Skrivet oktober 29, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 29, 2007 Stötte på http://akane.is.moelicious.be/... I eftermiddag ska jag ge mig på denna klassiker. Länktips också, en hel radda av gratis bishojospel. http://visualnews.net/doujin-downloads/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Marcus Skrivet oktober 31, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 31, 2007 Är lite sugen på Tokimeki Memorial, är det någon som kan ge mig lite feedback på dessa spel och vilket som är mest intressant att satsa på? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet november 30, 2007 Anmäl Share Skrivet november 30, 2007 Var ett tag sedan sist, men nu är det dags att skriva något här igen. Såg för första gången det kommande spelet Asu no Kimi to Au Tame ni:s intro idag och det var minst sakt imponerande (animationsmässigt). Någon på Purple software har onekligen tagit inspiration från Makoto Shinkai, iof så har Minori varit inblandade en del i produktionen av spelet och som säkert många vet så brukar just Makoto Shinkai vara inblandad i deras produktioner. Det finns nämligen ingen information vad jag har hittat om vem som ligger bakom det. Länkar: Nicovideo Holyseal (nerladdning) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
koromo Skrivet december 9, 2007 Anmäl Share Skrivet december 9, 2007 Såg den här när jag surfade runt på internet. http://august-soft.com/fa/download.html http://en.wikipedia.org/wiki/Fortune_Arterial Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet december 10, 2007 Anmäl Share Skrivet december 10, 2007 Ute sedan den 15:e maj. Me wants. Har du någon aning om vad det handlar om? Själv så tycker jag att det verkade som att det första spelet var ganska slut när det tog slut. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet december 10, 2007 Anmäl Share Skrivet december 10, 2007 Har du någon aning om vad det handlar om? Själv så tycker jag att det verkade som att det första spelet var ganska slut när det tog slut. Om jag minns rätt så handlar det om Setsumis liv innan hon blev insatt på ett sjukhus. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet december 10, 2007 Anmäl Share Skrivet december 10, 2007 Fortune Arterial är trots allt från August soft så det är lite intressant, kommer inte så många nya spel som jag är väldigt intresserad av under början av nästa år heller så det kan bli att prova det. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
induce Skrivet januari 6, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 6, 2008 Efter att ha fått tips av SayaSe har jag nu läst/spelat Narcissu. Vad skall jag säga? Det finns egentligen inte ord för mig som beskriver den starka känsla man lämnas med efteråt. Storyn är enkel men kontentan är vacker om än ack så sorglig. Blödig som man är räcker det i efterhand med att tänka på spelet för att synen skall bli diffus. I know you all get my drift. Trots detta vill jag inte rekommendera spelet till alla eftersom jag inte tror att alla kan smälta det helt och fullt, eller uppskatta det heller för den delen. För många kan det nog bli för sorgligt, för andra för enkelt, men låt mig säga såhär. Narcissu handlar om något så enkelt som livet självt och om allas rätt till att någon gång ha upplevt hur det är att leva. Finns det något som har mer tyngd? Betyg är överflödigt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saya Skrivet februari 24, 2008 Anmäl Share Skrivet februari 24, 2008 Finns numera en sida för översättningen av Saya no Uta. För de intresserades bokmärken. http://saya.mirrormoon.org/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet februari 25, 2008 Anmäl Share Skrivet februari 25, 2008 Som jag har skrivit förut, Saya no uta rekommenderas att spela för dom som har mage för det. Det är väldigt bra och ger en rejäl tankeställare, men är samtidigt ett av dom vidrigare och sjukare spelen jag har spelat. Nu finns det såklart även spel som Swan Song och Sayonara wo Oshiete som jag inte kan uttala mig och helst inte vill spela heller. Dom flesta känner garanterat till det alleredan men eftersom det inte har sagts här så passar jag på att berätta det. Utawarerumono har blivit översatt för dom som vill spela det. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tsukasa-san Skrivet februari 25, 2008 Anmäl Share Skrivet februari 25, 2008 Efter att ha fått tips av SayaSe har jag nu läst/spelat Narcissu. Vad skall jag säga? Det finns egentligen inte ord för mig som beskriver den starka känsla man lämnas med efteråt. Storyn är enkel men kontentan är vacker om än ack så sorglig. Blödig som man är räcker det i efterhand med att tänka på spelet för att synen skall bli diffus. I know you all get my drift. Trots detta vill jag inte rekommendera spelet till alla eftersom jag inte tror att alla kan smälta det helt och fullt, eller uppskatta det heller för den delen. För många kan det nog bli för sorgligt, för andra för enkelt, men låt mig säga såhär. Narcissu handlar om något så enkelt som livet självt och om allas rätt till att någon gång ha upplevt hur det är att leva. Finns det något som har mer tyngd? Betyg är överflödigt. Du vet väl att det finns en demo på uppföljaren? http://www.haeleth.net/narcissu2/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet mars 13, 2008 Anmäl Share Skrivet mars 13, 2008 Tänkte ta och göra en liten lista på spel som jag ser fram emot som kommer under dom närmaste månaderna. Chaos;Head Nitroplus och gamla KID (Ever17) i samarbete, skräck, splatter, psykologiskt kanske man kan säga. Ej 18+. 11eyes Vet inte så mycket om det här, men det verkar intressant av det som står på hemsidan (och i Tech Gian) samt att introlåten är guld. Sen dom som jag är intresserad av men lite mer tveksam. Chaos Region Har aldrig spelat något Skyfish spel förut, men jag gillar stilen och det ser intressant ut. Yami no Koe Zero Black cyc, är dock osäker på om spelet kommer vara särskillt story tungt så det verkar inte lika intressant som deras tidigare spel har gjort (undantag Extravaganza). Men det är värt ett försök, även om jag är mer intresserad av extraspelet som Sofmap skickar med (involverar Yuka från Gore screaming show). Sen vet jag inte om man får säga att man ser fram emot Garden eftersom det alleredan är släppt, men jag ser fram emot att Cuffs ska fixa buggarna så det blir spelbart... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gao Skrivet augusti 26, 2008 Anmäl Share Skrivet augusti 26, 2008 någon som vet om patchen till shuffle är klar? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg