DB Skrivet mars 13, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 13, 2006 Funderade nyss lite över vad jag gärna skulle vilja se en anime av och kom fram till att det mesta jag läser för tillfället har eller kommer få en anime. Däribland Joshi Kousei, Shana, Hantsuki, Karin och Momo. Det jag skulle vilja ha en anime på nu är MuvLuv. Särskilt efter att ha suttit uppemot 50 timmar med den avslutande delen i trilogin, MuvLuv Alternative. Detta lär bara i och för sig vara en tidsfråga då det är så gott som säkert att Bandai sitter på rättigheterna för en anime sedan flera år. Vidare skulle jag vilja se en anime som bygger på Kinoko Nasus Kara no Kyoukai böcker. Även om detta vore att hoppas på för mycket. Sen så hoppas min "mörka" sida på att det kommer en anime på Blue Gales spel Naisho no tintin time... Så, vilken manga, vilket spel eller vilka böcker skulle andra användare här vilja se en animeversion av? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
doppler Skrivet mars 13, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 13, 2006 Jag skulle hemskt gärna se en animé med den här storyn som grund. Den har en del element som känns lite typiska för mediet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet mars 14, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 14, 2006 Xenogears, fast med de sämsta delarna borttagna. Och Xenosaga. En BRA version alltså. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet mars 14, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 14, 2006 lite klurigt för jag fick nyligen reda på att en av dem jag ville ha som anime, kommer, nämligen tokko. och sen Hellsing har ju kommit som ny OVA också... Air gear kommer, men skulle egentligen vilja att man väntade att göra en anime av den, då mangan trots allt är oavslutat fortfarande. men jag skulle nog uppskatta Berserk, alltså inte den ljusa delen av Berserk, när Guts är med band of the hawk (som redan finns), spoiler för er som inte läst mangan. utan efteråt när han blir jagad av inkvistionen och monster m.m. när han träffar hela gänget får, sin "demon"rustning etc. även om jag skulle gissa på att det blir svårt att göra en sån version när dem skippat så mycket i animen som händer i mangan. eller det är så jag uppfattat det. Kanske en filmatisering av andra halvan av Rave master, jo det skulle jag också uppskatta B) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet mars 14, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 14, 2006 Ja, Berserk ja! Och GUNNM... Och fortsättning på en massa animéserier, som Kare Kano, Narutaru och andra som tagit slut pga. materialbrist eller liknande. Och Yotsuba&!, tamefan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DB Skrivet mars 14, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet mars 14, 2006 Jag hade mer tänkt på verk som inte fått någon anime alls än fortsättningar och nya versioner av redan existerande anime. Borde ha skrivit det. Håller helt klart med om Yotsuba. Det borde iofs också bara vara en fråga om tid...förhoppningsvist. >>Doppler Skummade igenom det där lite och det verkade interessant. Ska läsa det ordentligt ikväll. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gogo Skrivet mars 14, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 14, 2006 Skulle vilja se en OAV eller TV-serie utav mangan Seraphic Feather. Helst en med väldigt hög kvalitet på animeringen. En Valkyrie Profile anime vore inte helt fel heller. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet mars 14, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 14, 2006 Jag vill inte ha animé på något av det jag gillar som manga, för den är i nittionio fall av tio alltid sämre än mangan och/eller inte som man tänkt sig, fel röster, eller konstig musik eller sånt. I bästa fall är det lika bra, och då måste man lägga ut tusentals kronor utlagt på något som man redan upplevt. Jag vill ha animé som är skapt och påtänkt som animé. Som Key the Metal Idol, Prinsessan Tutu eller sånt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vicke Skrivet mars 14, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 14, 2006 OS-tan serie i samma stil som Binchou-tan, Blame! som kort OAV/TV serie, skulle också vilja se Yotsuba som animé Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DB Skrivet mars 14, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet mars 14, 2006 >>zimeon Jo visst är det roligt med original anime, men det var faktiskt inte vad tråden handlade om. Dessutom är det på gränsen till väldigt ovanligt med sådan anime idag. Marknaden är så löjligt uppblåst att det är svårt att få loss riskkapital till annat än något som bygger på en bekant licens. Hur mycket av den anime som börjar gå i år bygger inte på något tidigare varumärke eller är en någon form av uppföljare. Men det är en annan historia. Sen tycker jag personligen att det är roligt att se vilka ideer regissörer och studior har för en anime utifrån manga, bok eller spel som jag gillar. Ett exempel på när detta går bra är hur Shaft väldigt mycket gjorde om Tsukuyomi mangan till 2004s ~moe serie nummer ett, blandade in humor från The Drifters och lyckades få till en väldigt säregen stil med överdrivna skuggor och annolunda perspektiv. För att inte nämna vad samma studio gjorde med Paniponi Dash!. Där lyckades de få in mer parodier och referenser än vad jag trodde var möjligt. Shaft lyckades trots licensprodukt få till något som var väldigt olikt ursprungsprodukten. Ibland går det mindre bra (TenTen någon?) Men det är inget som tvingar mig att se på något jag inte gillar. >>Vicke En OS-tan anime skulle onekligen vara väldigt underhållande, men tyvärr finns det lite licensproblem. Och för att inte nämna bråket mellan Futaba och Netrunner samt Deja Vu. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet mars 15, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 15, 2006 Förstod att det inte var poängen med tråden, men när jag satt och funderade över vilka favoriter som inte fanns som animé så blev det bara "nää... det kommer ändå bara bli konstigt". Klart att det ibland blir lyckat (som Rödluvan Chacha, bland annat) men det är mest när animéregissören skiter blankt i vad originalmangan gjorde och bara ballar ur, och det funkar nästan bara på humorsaker. Hm. Nu när jag tänker efter lyckades Gunslinger Girl hyfsat bra också, och det var inte precis humor. Men om man nu skall vara sån så finns det ingen animé alls på [AI-REN], så det vore kanske något, om de kunde sköta sig. Någon animé på Yotsuba&! måste jag faktiskt säga att jag hoppas att det aldrig blir. Men det är nog ett fåfängt hopp. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet mars 15, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 15, 2006 Men varför inte? En dålig tolkning förtar väl ändå inget från originalet? (Med andra ord har man inget att förlora.) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SFish Skrivet mars 15, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 15, 2006 Hum, personligen tycker jag att Azumanga animen var betydligt bättre än mangan, men det är ett av få undantag. Tumregeln är ju som sagt att orginalet alltid är bättre än kopian, men spelar det stor roll? Är det kasst så är det ju bara att sluta titta/lästa. Tror att jag eventuellt skulle vara intereserad av 20th Century Boys, Monster blev ju ganska hygglig som anime. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DB Skrivet mars 15, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet mars 15, 2006 Jag gillar att se hur något från ett medium gör sig i ett annat. Speciellt när det är från något helt bildlöst medium som en bok till ett som är helt visuellt. Scrapped Princess väg från bok (inte manga) till anime var lyckad. Jag tycker det var interessant att se hurpass nära det jag föreställt mig kom det som studion tänkte sig, och vad de ansåg vara viktigt att täcka. Och vad gäller MuvLuv Alt. som i princip består av stillbilder men ändå har intensiva delar så vill jag veta hur det skulle se ut i animerad form. Som t ex detta. (kvaliteten är inte den bästa, cappa och koda i realtid tar en del CPU) >>zimeon Okej. Det första inlägget lät lite som en "man ska inte göra anime av manga" pekpinne. Min miss. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet mars 15, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 15, 2006 Sant att inget egentligen förtas, men mangareligiös som jag är :P så känns det som om originalet banaliseras när det blir animé av det, men det är väl bara jag. Och det är sant att humor kan verkligen förbättras, som i fallet Azumanga (där jag iofs är tveksam ändå, men det kan bero på att jag läste mangan först). Men det är sant att jag skulle vilja se en ordentlig TV-serie i 52 avsnitt av Skydda min Jord. Den där 6-avsnitts OAV:n kändes fadd. Saken är att det är ofta som sakerna bara droppats mitt i. Fruktsallad-animén var kanonbra, men gick inte till slutet. Pojkvän-flickvän likaså. GUNNM dög i kriget, men droppade också mitt i. Berserk också. Skall man vara realist när man "hoppas" på animeringar av mangafavoriterna så måste man ju ta i beräkning att allt inte kommer med, och det är det jag ryggar inför för det gör att de känns så inkompletta. Men ska man ju drömma om den perfekta animeringen av en manga så finns det ju många uppslag. Som [AI-REN] eller varför inte den där helsjuka "Tsukune-chan". Aj fan, den blev ju animé nyss, det hade jag helt glömt bort! o.O Jag har också drömt om en animerad långfilm av Sagan om älgtjuren Skutt och den lilla prinsessan Tuvstarr, med figurdesign av Yoshitaka Amano, regi av Mamoru Oshii och musik av Benny Andersson (ledmotivet är "Skallgång") *dräggel* Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet mars 15, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 15, 2006 Jo, det känns förstås lite trist när originalen kommer i skymundan, speciellt i de fall de är mycket bättre. Nu när zimeon nämner "Skydda min Jord" kom jag på att jag gärna skulle vilja se den där uppföljarmangan animerad. Om den är bra. Nå'n som vet? :x (Red.: Den var visst bara ett par kapitel lång...) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scab Skrivet mars 15, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 15, 2006 Yotsuba, Rainbow och Yata Garasu - allihopa manga. Skulle även vilja se fler storys ur Nasu än bara Andalusia no Natsu som anime. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hikari no Hohenheim Skrivet mars 15, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 15, 2006 Givetvis skulle Xenogears passa som anime. Visst, det fanns några få anime-sekvenser i spelet, men de var gansk låg-budget. En lång och fin anime-serie på 52 avsnitt skulle sitta fint ^^ Dessutom tycker jag att Harry Potter skulle göra sig rättvisa som anime. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Noir Skrivet mars 16, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 16, 2006 hmm, är ett stenhårt Guilty Gear fan så det skulle vara kul om det kom en anime om det, annars kan jag inte komma på nått nu direkt Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet mars 16, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 16, 2006 Jag vet att dett a inte är en anime men jag vill faktist ha en spawn anime... eller att dom gör en film till ur den tecknade spawn ett bra slut dvs :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet mars 16, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 16, 2006 Blade Runner tror jag ska skulle bli en ypperlig anime eller vad tror ni? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bankoiia Skrivet mars 20, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 20, 2006 När jag först såg trailern för spelet Gyakuten Saiban 3, kunde jag inte låta bli att föreställa mig hur det skulle bli som anime. Ett rättegångsdrama på 26 episoder med samtliga färgstarka karaktärer från spelen, med samma röster från reklamsnutten. Serien skulle givetvis vara en blanding av mordfall från alla tre spelen, och med tanke på hur mycket material som finns att tillgå skulle manuset inte behöva lida om det bara utnyttjades effektivt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DB Skrivet mars 24, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet mars 24, 2006 Haha. Just när jag funderade och tyckte att Clannad skulle kunna bli en bra anime så läser jag på Moonphase att det ska komma en film nästa år. Bara Planetarian kvar så har alla Keys project blivit animerade. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg