Hoppa till innehåll
Anime.se

Rpg Maker Tråden-©

Davidlolbarn
 Share

Rekommenderade inlägg

• Svar 66
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Nej de e inte så normalt att göra allt själv.. Jag har laddat ner projekt som har fått mkt bra betyg o de har tatt saker från andra. Jag har tillockmed sätt spel man måste köpa där de har tatt tex charasets osv från andra saker som redan finns. Men gör som du vill, håller med om att det e coolare att ha gjort det själv... Men om man ska göra så så får man nästan vara 5+ som arbetar med spelet för att det måste ta en jävla tid=P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sen om man ska programera (om man kan räkna att man gör det i rpg maker) göra mapparna, musiken, alla batte animations, alla char och chipsets etc, så går det som sagt inte att göra det själv.

och om jag nu skulle gjort allt detta skulle det kalla kaos och inte mästerverk :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sen om man ska programera (om man kan räkna att man gör det i rpg maker) göra mapparna, musiken, alla batte animations, alla char och chipsets etc, så går det som sagt inte att göra det själv.

och om jag nu skulle gjort allt detta skulle det kalla kaos och inte mästerverk :P

Hahahaha, sant. XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

RpgMaker... höll på med det rätt så mycket förr, men jag gillar INTE nyaste RpgMaker XP eller vad det heter, mycket svårare att göra egna gubbar och miljöer, håller mig till den lite äldre versionen, jag gjorde till och med mina egna karaktärer och egna animationer till magierna, men en del lät jag vara kvar som det var.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 6 months later...

Har pillat lite med RPG maker XP & 2003...

Personligen gillar jag XP mer bortsett från det hemska strids systemet som jag tycker är mycket grymmare i 2003.

Systemet i XP ser fint ut men det är så in i bombens stelt på något sätt.

Så jag tänkte höra om det är någon som vet om det går att köra samma strids system i XP som i 2003? Det hade varigt grymmt bra ^-^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur var det nu, vilket är nyast av 2k3 och XP? :P

Det ena av dem skiljde sig väl itne så mycket från 2000?

Kommer ihåg man satt med översättningen av 2000 och tyckte det var stentufft, nu skäms jag för jag inte kommer ihåg namnet på han som översatte, nån ryss tror jag det var.

Kommer ihåg jag satt i evigeter o pillade med en egen menyi 2000, så jag kom aldrig mycket längre xD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det går väl, men då får du pilla ordentligt.

antingen får du använda battle animatons /pictures som dina karaktärer eller så får du skapa ett eget stridssytem med charsets och events (såg någon som lyckats med detta i ett rpg maker 200 spel)

Wahh... Det låter som för mycket jobb. Synd att dom inte tog med bägge i XP så att man kunde välja vilken man gillade bäst.

Hur var det nu, vilket är nyast av 2k3 och XP? :P

Det ena av dem skiljde sig väl itne så mycket från 2000?

XP är nyare än 2003. Jag kommer inte ihåg mycket från när jag använde 2000 (jag gav upp för att jag tyckte det va jobbigt att lära sig hehe) Men jag har för mig att den var VÄLDIGT lik 2003 ^-^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter