Davidlolbarn Skrivet mars 11, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet mars 11, 2006 nejda XD.. aja kanke.. Men de flästa har tat sina charsets från andra o sånt lite svårt o göra själv men ja vet att det finns ett program kommer bara inte på vad det hette.. hmm.. Typ Chara maker lr nått xD! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet mars 12, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 12, 2006 En del av charmen att göra spel är väl att känna att man gjort det mesta själv? Jag kan då inte känna mig speciellt stolt om jag tagit hälften av grafiken och modifierat den lite. :P Aja, det varierar väl från person till person. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Isos Skrivet mars 12, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 12, 2006 jag gjorde faktiskt ett helt char set själv en gång, det tog en jäkla tid och jag skulle aldrig orka göra alla själv, särskilt inte battle chars oxå >:( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Davidlolbarn Skrivet mars 12, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet mars 12, 2006 Nej de e inte så normalt att göra allt själv.. Jag har laddat ner projekt som har fått mkt bra betyg o de har tatt saker från andra. Jag har tillockmed sätt spel man måste köpa där de har tatt tex charasets osv från andra saker som redan finns. Men gör som du vill, håller med om att det e coolare att ha gjort det själv... Men om man ska göra så så får man nästan vara 5+ som arbetar med spelet för att det måste ta en jävla tid=P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet mars 12, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 12, 2006 Ser inte vart jag nämnde hur normalt det var och att det gör ett spel sämre. Jag tänkte mer på hur det känns för en själv att ha gjort allt i ett spel själv. :) Visst tar det en jävla tid, vem har sagt att spel ska ruschas igenom på en vecka och bli ett mästerverk? XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Isos Skrivet mars 12, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 12, 2006 Sen om man ska programera (om man kan räkna att man gör det i rpg maker) göra mapparna, musiken, alla batte animations, alla char och chipsets etc, så går det som sagt inte att göra det själv. och om jag nu skulle gjort allt detta skulle det kalla kaos och inte mästerverk :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet mars 12, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 12, 2006 Sen om man ska programera (om man kan räkna att man gör det i rpg maker) göra mapparna, musiken, alla batte animations, alla char och chipsets etc, så går det som sagt inte att göra det själv.och om jag nu skulle gjort allt detta skulle det kalla kaos och inte mästerverk :P Hahahaha, sant. XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Davidlolbarn Skrivet mars 12, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet mars 12, 2006 Jo ja har faktiskt fnderat på att göra mina gubbar själv..: ) Ne ja mena inte att du hadde sagt att det var normalt ja bara sa det. : D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Veg_Lambert Skrivet mars 16, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 16, 2006 RpgMaker... höll på med det rätt så mycket förr, men jag gillar INTE nyaste RpgMaker XP eller vad det heter, mycket svårare att göra egna gubbar och miljöer, håller mig till den lite äldre versionen, jag gjorde till och med mina egna karaktärer och egna animationer till magierna, men en del lät jag vara kvar som det var. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Davidlolbarn Skrivet mars 17, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet mars 17, 2006 Vill tillägga att Rpg maker 3D finns. Kanske bara på japanska men du kan ju tästa försöka tanka en engelsk verision. : ) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Exoddus Skrivet september 29, 2006 Anmäl Share Skrivet september 29, 2006 Har pillat lite med RPG maker XP & 2003... Personligen gillar jag XP mer bortsett från det hemska strids systemet som jag tycker är mycket grymmare i 2003. Systemet i XP ser fint ut men det är så in i bombens stelt på något sätt. Så jag tänkte höra om det är någon som vet om det går att köra samma strids system i XP som i 2003? Det hade varigt grymmt bra ^-^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Isos Skrivet oktober 1, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 1, 2006 det går väl, men då får du pilla ordentligt. antingen får du använda battle animatons /pictures som dina karaktärer eller så får du skapa ett eget stridssytem med charsets och events (såg någon som lyckats med detta i ett rpg maker 200 spel) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pixelgamer Skrivet oktober 1, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 1, 2006 Hur var det nu, vilket är nyast av 2k3 och XP? :P Det ena av dem skiljde sig väl itne så mycket från 2000? Kommer ihåg man satt med översättningen av 2000 och tyckte det var stentufft, nu skäms jag för jag inte kommer ihåg namnet på han som översatte, nån ryss tror jag det var. Kommer ihåg jag satt i evigeter o pillade med en egen menyi 2000, så jag kom aldrig mycket längre xD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Exoddus Skrivet oktober 1, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 1, 2006 det går väl, men då får du pilla ordentligt.antingen får du använda battle animatons /pictures som dina karaktärer eller så får du skapa ett eget stridssytem med charsets och events (såg någon som lyckats med detta i ett rpg maker 200 spel) Wahh... Det låter som för mycket jobb. Synd att dom inte tog med bägge i XP så att man kunde välja vilken man gillade bäst. Hur var det nu, vilket är nyast av 2k3 och XP? :PDet ena av dem skiljde sig väl itne så mycket från 2000? XP är nyare än 2003. Jag kommer inte ihåg mycket från när jag använde 2000 (jag gav upp för att jag tyckte det va jobbigt att lära sig hehe) Men jag har för mig att den var VÄLDIGT lik 2003 ^-^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Isos Skrivet oktober 2, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 2, 2006 2000 och 2003 e lika, skildnaden är stridssystemet och fler och uppdaterade events Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pixelgamer Skrivet oktober 2, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 2, 2006 mm jo de är väldigt lika :sleep: i XP scriptar man väl med ruby, eller hur var det? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Exoddus Skrivet oktober 2, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 2, 2006 Mjo, det skulle tydligen va jätte bra. Jag har dock inte vågat pilla med detta än hehe. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg