Hoppa till innehåll
Anime.se

Rpg Maker Tråden-©

Davidlolbarn
 Share

Rekommenderade inlägg

Citat från Isos: Glöm inte att göra en switch så att denna pagen avaktiveras, annars kan du ta emot belöningen hur många gånger som helst ...

det finns switch och local switch vikken ska jag ta och vad ska jag göra med switchen???

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 66
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

gör en helt valig switch. och den ska aktivera en ny page på npcn som är tom eller möjligtvis att han säger någonting typ "thank you again" eller nått

Sen tycker jag också att 2003 är bäst. XP är snyggare men jag gillar inte stridsystemet och lite andra grejer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Efter en himmla massa letande efter RPGmaker 2003 och en lyckad nerladdning av en halv(?) install-fil, så prövar jag XP-verisionen. Få se vad jag kan mekka ihop :)

Kan ju även tipsa om www.zeldaclassic.com, var från början en klon det första Zeldaspelet. Men tack vare editorn så så kan man skapa helt egna spel med detta, inte helt olikt RPGmaker altså.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Veteran i detta ^^'

Mr Mustachio var så vänlig att indroducera mig till serien strax innan han lämnade detta forum , ja har flera titlar jag leker med

"Sun Chaser" "Zombie Fanatic" (fråga inte) "Superior saga" och "Dark tide"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lyckats få tag på en fungerande version av 2003 nu. Bara att frossa.

Jag prövade demot till Realm crafter. Det är nog smidigt att kunna kompilera server och klient med en knapptryckning, men jag hade inte mycket för själva skapandeprocessen av innehållet. Tror att det är så det känns att köra folkrace med en kundvagn med sneda hjul.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

min gubbe går automatiskt åt höger vet nån felet???

förmodliigen har du satt en autostart event som har komandot "hero move right". man måste alltid stänga av autostart events med en swich, annars loopas dom om och om igen

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

om man har en autostart event igång så låser sig alla andra funktioner så man inte kan göra någonting annat. det kan även vara en paralelproces som du satt iång, antingen på mappen eller på common events. Dubbel checka så att du inte missat något, om du ska jobba i detta programmet får du vänja dig vid att göra sånt

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller på med ett RPG i RPG Maker XP. Men jag undrar en sak, hur gör man om ens karaktär ska få EN potion? Vi säger att min karaktär klickar på en kista och ska då få en potion. Men jag kan inte få det att funka riktigt.. Jag använde "Change Items" men då får han en ny potion varje gång han klickar på kistan och det vill jag ju inte.

Någon som kan hjälpa mig..? ^^' (Tror inte det har nämts i tråden)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

gingirl du måste lära dig variables det finns nog med på tråden jag lärde mig det igenom några här...så det e bara och kolla

nej, variebels behövs inte, det räcker med att du sätterigång en swich efter det att du fått potionen. hur man gör detta har redan beskrivits

Länk till kommentar
Dela på andra sajter