trIIger Skrivet mars 6, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 6, 2006 Citat från Isos: Glöm inte att göra en switch så att denna pagen avaktiveras, annars kan du ta emot belöningen hur många gånger som helst ... det finns switch och local switch vikken ska jag ta och vad ska jag göra med switchen??? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Isos Skrivet mars 6, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 6, 2006 gör en helt valig switch. och den ska aktivera en ny page på npcn som är tom eller möjligtvis att han säger någonting typ "thank you again" eller nått Sen tycker jag också att 2003 är bäst. XP är snyggare men jag gillar inte stridsystemet och lite andra grejer. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mustela Skrivet mars 6, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 6, 2006 Efter en himmla massa letande efter RPGmaker 2003 och en lyckad nerladdning av en halv(?) install-fil, så prövar jag XP-verisionen. Få se vad jag kan mekka ihop :) Kan ju även tipsa om www.zeldaclassic.com, var från början en klon det första Zeldaspelet. Men tack vare editorn så så kan man skapa helt egna spel med detta, inte helt olikt RPGmaker altså. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Davidlolbarn Skrivet mars 7, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet mars 7, 2006 Jo jag tippsar också om 2003! Bästa helt kalrt! : ) Men adda mig på msn: Djungel_fralla@hotmail.com om du va intresserad bara det att ja inte e säker på om jag har tid. : P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellis Skrivet mars 7, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 7, 2006 Veteran i detta ^^' Mr Mustachio var så vänlig att indroducera mig till serien strax innan han lämnade detta forum , ja har flera titlar jag leker med "Sun Chaser" "Zombie Fanatic" (fråga inte) "Superior saga" och "Dark tide" Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mustela Skrivet mars 7, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 7, 2006 Lyckats få tag på en fungerande version av 2003 nu. Bara att frossa. Jag prövade demot till Realm crafter. Det är nog smidigt att kunna kompilera server och klient med en knapptryckning, men jag hade inte mycket för själva skapandeprocessen av innehållet. Tror att det är så det känns att köra folkrace med en kundvagn med sneda hjul. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Davidlolbarn Skrivet mars 8, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet mars 8, 2006 Ja pallar inte heller Realm Crafter...xD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
trIIger Skrivet mars 9, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 9, 2006 min gubbe går automatiskt åt höger vet nån felet??? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Isos Skrivet mars 9, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 9, 2006 min gubbe går automatiskt åt höger vet nån felet??? förmodliigen har du satt en autostart event som har komandot "hero move right". man måste alltid stänga av autostart events med en swich, annars loopas dom om och om igen Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
trIIger Skrivet mars 9, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 9, 2006 det är inget sånt tror jag för jag kan inte heller göra nått i fighten det enda som funkar är att trycka ENTER där kanske kan jag skicka spelet till dig??? och du kan se om de funkar där??? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Davidlolbarn Skrivet mars 9, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet mars 9, 2006 Kolla allt o se om det stämmer. Nått Event måste vara fel. :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
trIIger Skrivet mars 9, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 9, 2006 ooooooorka Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Isos Skrivet mars 9, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 9, 2006 om man har en autostart event igång så låser sig alla andra funktioner så man inte kan göra någonting annat. det kan även vara en paralelproces som du satt iång, antingen på mappen eller på common events. Dubbel checka så att du inte missat något, om du ska jobba i detta programmet får du vänja dig vid att göra sånt Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
trIIger Skrivet mars 9, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 9, 2006 men det är nog nått fel i scriptn lr nått för man kan inte trycka åt höger på battles heller det måste vaar nått fel Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Davidlolbarn Skrivet mars 9, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet mars 9, 2006 Nej! Säj inte att du gick in i script filerna o ändrade nått va? =D Ja gjorde det en gång och hela spelet var förstört... (Kan inte sån script) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GinGirl Skrivet mars 10, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 10, 2006 Håller på med ett RPG i RPG Maker XP. Men jag undrar en sak, hur gör man om ens karaktär ska få EN potion? Vi säger att min karaktär klickar på en kista och ska då få en potion. Men jag kan inte få det att funka riktigt.. Jag använde "Change Items" men då får han en ny potion varje gång han klickar på kistan och det vill jag ju inte. Någon som kan hjälpa mig..? ^^' (Tror inte det har nämts i tråden) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
trIIger Skrivet mars 10, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 10, 2006 tjolle spelet funkar igen... det var nog scripten för jag gjorde ett nytt spel men la över allt utom scripten till det från det förra så då var det löst men tack för hjälpen Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
trIIger Skrivet mars 10, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 10, 2006 gingirl du måste lära dig variables det finns nog med på tråden jag lärde mig det igenom några här...så det e bara och kolla Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Davidlolbarn Skrivet mars 10, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet mars 10, 2006 Japp Gingirl läs hela tråden så förstår du! : ) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Isos Skrivet mars 10, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 10, 2006 gingirl du måste lära dig variables det finns nog med på tråden jag lärde mig det igenom några här...så det e bara och kolla nej, variebels behövs inte, det räcker med att du sätterigång en swich efter det att du fått potionen. hur man gör detta har redan beskrivits Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
trIIger Skrivet mars 10, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 10, 2006 går på båda setten men switch e enklare men svårare Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GinGirl Skrivet mars 11, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 11, 2006 XD Ja, jag fixade det tillslut, fast jag läste en tutorial ifrån en annan sida.. ^^; RPG Maker är verkligen roligt att jobba med när man fattar mer och mer.. :3 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet mars 11, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 11, 2006 Hojta gärna till när någon gjort ett spel med 'egen grafik och ljud'. Rätt så less på att se alla som använder redan färdiga sprites och tiles för sitt spel. :S Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Davidlolbarn Skrivet mars 11, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet mars 11, 2006 Istället för att göra charsetsen o sånt i chara maker lr vad det hette så kan man göra sina charsets på denna sidan: http://www.charas-project.net/ Ni kanske redan visste det för ja skrev det på första sidan. Men försäkerhetens skull ^^ :P hiih Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet mars 11, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 11, 2006 Det där är ju inte sin egen grafik. Tycker baser känns lite halvfusk. ;P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg