ikkari Skrivet maj 21, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 21, 2004 ok.. dom är rätt lika iaf... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nonemo Skrivet maj 21, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 21, 2004 [hide] ...plus en elak, trasig fiendebrud, en mystisk tjej med kontroll över naturen och en ensam kille som övergett sitt hem. Och några olika mänskliga fraktioner som vill ha ihjäl varandra och vill använda naturen som hjälp på traven. Gah... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Senshidude Skrivet maj 21, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 21, 2004 Jag vet inget om Nausciaä men hur kommer det sig att de två är så lika, finns det nån anledning till det eller det mest en slump? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet maj 22, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 22, 2004 Nonemo Laputa är en riktigt fin film, den är ju tillsammans med "Sen och Chihiros gudagömma" och "Odjurens prinsessa" studio ghiblis allra bästa! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet maj 22, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 22, 2004 Jag vet inget om Nausciaä men hur kommer det sig att de två är så lika, finns det nån anledning till det eller det mest en slump? Samma kille som gjort dem? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
NagisaKaoru Skrivet maj 22, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 22, 2004 Tycker att den e bättre än Spirited Away. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ulfster Skrivet maj 23, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 23, 2004 Princess Mononoke är en riktigt snygg, allvarlig och allmänt bra film! Allting i filmen har stil, o de där små "hattifnattarna" (Kodamas heter de) skulle aldrig kunna vara Mumintroll för alla varelser i P.M. är allvarliga och mycket väl genomtänkta... Filmen talar till både stora som små tycker jag, jag tycker den e grymt bra i alla fall!! Har faktiskt inte sett någon bättre! Tack för mig Hej! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet maj 23, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 23, 2004 Allting i filmen har stil, o de där små "hattifnattarna" Skogsekon kallades de på svenska. För den odjursprinsesseintresserade. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jagvillha Skrivet maj 24, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 24, 2004 Tycker att den e bättre än Spirited Away. Där håller jag med.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PokaSorM Skrivet maj 24, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 24, 2004 hehheehe... jag gillar dom som skakar sina huven hela tiden jag har den filmen på egelska^^; Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Senshidude Skrivet maj 24, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 24, 2004 Allting i filmen har stil, o de där små "hattifnattarna" Skogsekon kallades de på svenska. För den odjursprinsesseintresserade. Bra att veta. Varför var folk rädda för dem? Jag minns inte om det nämndes i filmen... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SFish Skrivet maj 24, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 24, 2004 Skulle inte du bli rädd om du såg ett i skogen? Som jag fattade det så var det också lite i stil med att de som var rädda var de som kom från gruvan, som inte visste så mycket om naturen och övernaturliga grejjer (förknippar övernaturliga saker med onda vargar och andra "elaka" djurgudar; dvs förknippar med något farligt), medans huvudpersonen som inte var rädd för han var van vid att vistas i skogen, och var varken rädd för natur, övernaturliga grejjer, eller tekniken från gruvan. Länge sen jag såg men sådär direkt ur minnet så har jag för mej jag tolkade det som nått sånt... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellis Skrivet maj 25, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 25, 2004 Allting i filmen har stil, o de där små "hattifnattarna" Skogsekon kallades de på svenska. För den odjursprinsesseintresserade. Bra att veta. Varför var folk rädda för dem? Jag minns inte om det nämndes i filmen... En av arbetarna sa något om att Skogsanden... Aja! Jag tycker hur som helst att det är en förbannat bra film.. Bättre än Spirited Away.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Senshidude Skrivet juni 4, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 4, 2004 En av arbetarna sa något om att Skogsanden... Aja! Jag tycker hur som helst att det är en förbannat bra film.. Bättre än Spirited Away.. Ah, just det... de skulle leda dem till Skogsanden. Egentligen var det den de var rädda för. Det var väl det att den förvandlade sig på natten och sågs gående som ett stor jätte, och på dagen sen... ja, ni vet... Jag håller med dig, Mononoke Hime är hittills min favorit bland Miyazakis filmer. (har dock inte sett alla...än) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg