Mustela Skrivet februari 13, 2006 Anmäl Share Skrivet februari 13, 2006 Jaha! Har börjat göra lite olika grejer till en förrenderad film som ska föreställa ett spel jag länge gått och funderat på. Ursprungligen skulle det vara en OnlineRPG-mod till UT2004. Men jag har bestämt mig att skjuta på projektet och göra det till UT2007 istället pga. bättre motor och förhoppningsvis en större mod community. Nåväl, jag har börjat pyssla ihop en minotaur i 3dsmax för detta ändamål. 1548 trianglar Måste bara hitta bra referenser till huvudet, sedan blir det att börja göra utrustning och texturera. Posta gärna kommentarer, kritik eller förslag. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sepeMuLLe Skrivet februari 13, 2006 Anmäl Share Skrivet februari 13, 2006 tycker att benen känns små och aningen för "S formade". ^^ Nu vet jag dock inte vad du baserar figuren på eller hur du har tänkt så jag inväntar ett färdigt resultat :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Davidlolbarn Skrivet februari 14, 2006 Anmäl Share Skrivet februari 14, 2006 Tror att han blandar en människa med en Tauren lr Kentaur, Häst? lr en ko. ;) Snyggt hoppas huvudet blir bra med :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet februari 14, 2006 Anmäl Share Skrivet februari 14, 2006 Hoppas du drar upp polygonantalet senare. HL2 har runt 5000-10000 polygoner på sina, gissa vad 2007 kommer att ha. Sedan får vi inte glömma normal maps heller. Det är bara att arbeta på. ;P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mustela Skrivet februari 14, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet februari 14, 2006 Tack för svaren. Har börjat med huvudet och gjort lite förbättringar på kroppen, såsom fetare axlar och nacke och större ben ;) Jag kommer att fixa till edgeloopsen på huvudet, för dom som vet vad det betyder. Målet är väl att det ska se så bra ut som möjligt. Jag följer inga realistiska proportioner(finns minotaurer på riktigt? XD). Lite info om minotaur Jag tror att UT2007 kör på ungefär 5000-10000 trianglar + virtual displacement map (fungerar likadant som normal map). Så jag kommer nog ha lite mera detaljer innan den blir klar. Sedan kommer utrustningen med, yxa eller hammare är obligatoriskt >;D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rama Skrivet februari 15, 2006 Anmäl Share Skrivet februari 15, 2006 Tycker att händerna är lite små, och borde han inte ha färre fingrar än tio, funderar bara rent biologisk sett. Även om nu fabeldjur brukar vara väldigt fiktiva och svåra att verkligen få att funka rent fysisk sett. Bara för att kritta lite mer så tycker jag att hans armar borde vara modell superbiff, då han nog ska svinga de där tunga vapnen och mosa människor och allt annat som kommer i vägen. Just nu ser de lite klena ut för resten av kroppen liksom. Det syns bäst från "right wiewport". Ska han ha päls? Jag tyckte att jag såg att de skulle ha mer än 10000 polygoner på var gubbe i nån tidning. Här kan ni se lite screenshots och så. Klicka på "Fotostrecke: Unreal Tournament 2007" för att se dem. Såg den på killen i malcoms uniform i samma tidning som jag läste om polytalet, där fanns en del coola effekter. :O Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet februari 15, 2006 Anmäl Share Skrivet februari 15, 2006 Blanda bara inte ihop normal/displacement map som tidigare nämnts. Där kan de använda några hundra tusen polygoner för en karaktär. In-game modellen lär inte gå över 15k i alla fall.... :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
trIIger Skrivet februari 15, 2006 Anmäl Share Skrivet februari 15, 2006 jag tycker midjan är väldigt bred så det ser ut som en tjej annars riktigt grym Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mustela Skrivet februari 18, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet februari 18, 2006 2196 trianglar än så länge. Lade till mycket mera detaljer på hornen, och försökte få till något bättre edgeloops runt axlarna och halsen. Jag ska nog flytta upp axlarna en aning och göra midjan och överkroppen bredare. Händer också kanske. Kanske också lägga till mera detaljer på hovarna. Sedan ska jag fixa en mun och en nos till honom, det måste vara svårt att inte kunna smaka eller lukta något... :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sepeMuLLe Skrivet februari 18, 2006 Anmäl Share Skrivet februari 18, 2006 nu fattar jag hela grejen. ser riktigt bra ut, va skaru göra med den nu då ?:D (vill se mera! :) hehe). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mustela Skrivet februari 18, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet februari 18, 2006 nu fattar jag hela grejen. ser riktigt bra ut, va skaru göra med den nu då ?:D (vill se mera! :) hehe). Planen är att använda den till en film, som ska simulera ett spel jag förhoppningsvis kommer kunna förverkliga i framtiden. Modellerna kanske kommer användas där med. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mustela Skrivet februari 27, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet februari 27, 2006 2864 trianglar. Har gjort honom lite biffigare, och satt dit näsborrar och mun... Och en svans! Den ser lite skum ut när den står rakt ut sådär, men det är för att det ska bli enklare att rigga sen. :); Har även börjat mekka lite utrustning med. Ska väl snart bege mig in i textureringsfasen. Som alltid är K&K välkommet (kommentarer och kritik.) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.