Hoppa till innehåll
Anime.se

Ergo Proxy

TheFluff
 Share

Rekommenderade inlägg

• 2 weeks later...
  • Svar 50
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

• 1 month later...

Hur många är det som följer den här serien egentligen? Vart lite låg aktivitet i den här tråden.

Spoiler avsnitt 14

Riktigt bra avsnitt, gillar karaktärsutvecklingen och de snygga miljöerna. Hoppas dock inte den faller och blir som Speed Graphers "freak of the week". Tråkigt om varje avsnit kretsar kring en ny Proxy. Men överlag så har den här serien bara blivit bättre och bättre. Vill se mer.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur många är det som följer den här serien egentligen? Vart lite låg aktivitet i den här tråden.

Spoiler avsnitt 14

Riktigt bra avsnitt, gillar karaktärsutvecklingen och de snygga miljöerna. Hoppas dock inte den faller och blir som Speed Graphers "freak of the week". Tråkigt om varje avsnit kretsar kring en ny Proxy. Men överlag så har den här serien bara blivit bättre och bättre. Vill se mer.

vet inte varför det är låg aktivitet men jag har droppat denna serie + zegapain då jag följer ett par andra serier med som jag tycker i överlag är bättre ..

fårse kanske tar upp ergo igen inom en snar framtid .. jag gillade inte hur ergo utvecklades med alla dom där proxysen .. hade gärna viljat se huvudpersonen och hennes robot jaga trasiga robotar istil med blade runner istället för detta som är nu ..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag följer den hyfsat tätt men ibland kan den bli lite jobbig framförallt för att ett avsnitt är lite längre än dom flesta andra animes. Avsnitten kan blir lite sega men så länge man bara ser ett i taget så är det lungt var dock nyss utomlands och har inte orkat se ikapp allt ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 2 weeks later...

Ergo Proxy är en serie som jag för närvarande bara "lägger på hög". Men nu blir jag ju rejält sugen på att ta itu med den. Såg första avsnittet och satt bara och gapade för att det var så jäkla snyggt! Enormt skön art direction, stil och stämning är klockrena. Mörkt, dystopiskt, lite skitigt. Ska kolla så fort jag hinner!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 2 weeks later...

Jag tycker att serien verkligen är på väg framåt nu, även om senaste avsnittet var förvirrande. Daedalus är min stora favorit just nu även om han inte var med i senaste episoden...

Som sagt, synd att subarna är så sega för tillfället.

Generellt sett tycker jag att serien påminner mycket om Witch Huter Robin.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 1 month later...
  • 1 month later...
Är på ep14 nu, så jävla grym serie asså! Nästan som att följa en hollywood film som gjorts om till episoder!

Att kalla något hollywood-film brukar inte vara en komplimang. >_<

Varför inte? :S

För att folk generaliserar hollywood filmer som skräp som är gjort endast för att tjäna pengar i princip.

Jag är ingen sån kulturfjant och har inte något emot hollywood filmer, men det är därför man inte använder det som en komplimang. XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Heh JockeII. Men om man säger hollywood så äre ju självklart att man syftar på stora filmer, LOTR, Sin City m.m. Alltså riktigt successiva filmer!

LOTR är väl icke vad jag skulle kalla en standard hollywood film men, med tanke på att den är rätt unik. Likaså Sin City.

Uttrycket hollywood-film generaliserar snarare filmer från Hollywood för att inte ha något nyskapande i sig utan bygger bara på saker som redan varit i massa andra filmer.

Om du fattar vad jag menar, är ingen mästare på att förklara och dessutom är jag väldigt trött just nu, sängen kallar! ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 8 months later...

Ergo proxy förvirrande?? Det är ju det som gör serien sevärd, man söker hela tiden svar på alla nya frågor som presenteras i serien.

Jämför med Full metal alchemist där man ganska tidigt får veta ganska mycket om hur allt hänger ihop, då tappar man lite av engagemanget fram tills ungefär de tio sista avsnitten då man får lite nya cliffhangers igen. Men vad ska man egentligen se när man har sett klart ergo proxy?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tja du, det är lite svårt att svara på eftersom jag inte har den blekaste aning om vad du har sett mer än Ergo Proxy, men vi gör ett försök.

Gillade du faktumet att serien fokuserar mycket på karaktärernas tankar och psyken? Ge Neon Genesis Evangelion en chans.

Gillade du faktumet att serien genom handling och karaktärer tar upp en del ideologiska frågeställningar som är relaterade till framtida civilisation? Ge Ghost in the Shell: Stand Alone Complex en chans.

Ingen av serierna är över huvud taget liknande Ergo Proxy, men det var just de två serierna som dök upp i mitt huvud då jag såg den, detta tack vare ovanstående aspekter. Om inte annat är de båda fruktansvärt bra, så du "torskar" inget på att se dem. (Om du nu inte redan har gjort det)

GL HF

Länk till kommentar
Dela på andra sajter