LordMune Skrivet maj 22, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 22, 2006 Att Vincent är en Proxy listade jag ut i avsnitt... tre, tror jag det var, när han mystiskt nog lyckades undslippa den andra Proxyn oskadd. Jag undrar vart Ergo Proxy är på väg- de har effektivt skurit av alla band med den intrig som påbörjade serien. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet juni 4, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 4, 2006 Bra avsnitt, lite tråkigt dock att inte Vincent eller Pino var med något. Dock så var det en ganska intressant händelseutveckling för de andra karaktärerna. Är det bara jag eller håller Daedalus på att bli någon form av psykopat? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet juli 10, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 10, 2006 Hur många är det som följer den här serien egentligen? Vart lite låg aktivitet i den här tråden. Spoiler avsnitt 14 Riktigt bra avsnitt, gillar karaktärsutvecklingen och de snygga miljöerna. Hoppas dock inte den faller och blir som Speed Graphers "freak of the week". Tråkigt om varje avsnit kretsar kring en ny Proxy. Men överlag så har den här serien bara blivit bättre och bättre. Vill se mer. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dinskugga Skrivet juli 10, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 10, 2006 Hur många är det som följer den här serien egentligen? Vart lite låg aktivitet i den här tråden. Spoiler avsnitt 14 Riktigt bra avsnitt, gillar karaktärsutvecklingen och de snygga miljöerna. Hoppas dock inte den faller och blir som Speed Graphers "freak of the week". Tråkigt om varje avsnit kretsar kring en ny Proxy. Men överlag så har den här serien bara blivit bättre och bättre. Vill se mer. vet inte varför det är låg aktivitet men jag har droppat denna serie + zegapain då jag följer ett par andra serier med som jag tycker i överlag är bättre .. fårse kanske tar upp ergo igen inom en snar framtid .. jag gillade inte hur ergo utvecklades med alla dom där proxysen .. hade gärna viljat se huvudpersonen och hennes robot jaga trasiga robotar istil med blade runner istället för detta som är nu .. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet juli 10, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 10, 2006 Jag funderar på att börja titta på Ergo Proxy, jag är bara lite sen. Den verkar intressant och jag gillar det jag har sett av animationsstilen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Urax Skrivet juli 11, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 11, 2006 Jag följer den hyfsat tätt men ibland kan den bli lite jobbig framförallt för att ett avsnitt är lite längre än dom flesta andra animes. Avsnitten kan blir lite sega men så länge man bara ser ett i taget så är det lungt var dock nyss utomlands och har inte orkat se ikapp allt ännu. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kovzac Skrivet juli 24, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 24, 2006 Den är bra men rätt så surrealistisk, psykedelisk och långtråkig, hur nu det går ihop. :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Siz00r Skrivet juli 29, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 29, 2006 äh den e skit bra!! :D den e speciel tack vare sin konstnärliga stil :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Captain Herlock Skrivet juli 29, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 29, 2006 Ergo Proxy är en serie som jag för närvarande bara "lägger på hög". Men nu blir jag ju rejält sugen på att ta itu med den. Såg första avsnittet och satt bara och gapade för att det var så jäkla snyggt! Enormt skön art direction, stil och stämning är klockrena. Mörkt, dystopiskt, lite skitigt. Ska kolla så fort jag hinner! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
eiko Skrivet juli 29, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 29, 2006 Du måste se serien, underbar :P Finns 16 avsnitt ute hitills har jag för mig.. sub:arna är hyfsat sega just nu :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
xopana Skrivet augusti 10, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 10, 2006 Jag tycker att serien verkligen är på väg framåt nu, även om senaste avsnittet var förvirrande. Daedalus är min stora favorit just nu även om han inte var med i senaste episoden... Som sagt, synd att subarna är så sega för tillfället. Generellt sett tycker jag att serien påminner mycket om Witch Huter Robin. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
eiko Skrivet augusti 10, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 10, 2006 Ja senaste avsnittet va riktigt psykande :P Hajjade ingenting i början, men sen klarna det upp :) Lite grann iaf. 14 avsnitt finns bara ute. Längtar efter nästa :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rin-Rin Skrivet september 17, 2006 Anmäl Share Skrivet september 17, 2006 för min del tycker jag att den är bland det snyggast producerade material som jag sett. stort plus för att handlingen är bra och karaktärerna intressanta. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dxtr Skrivet november 16, 2006 Anmäl Share Skrivet november 16, 2006 Är på ep14 nu, så jävla grym serie. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet november 16, 2006 Anmäl Share Skrivet november 16, 2006 Är på ep14 nu, så jävla grym serie asså! Nästan som att följa en hollywood film som gjorts om till episoder! Att kalla något hollywood-film brukar inte vara en komplimang. >_< Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bareus Skrivet november 16, 2006 Anmäl Share Skrivet november 16, 2006 Är på ep14 nu, så jävla grym serie asså! Nästan som att följa en hollywood film som gjorts om till episoder! Att kalla något hollywood-film brukar inte vara en komplimang. >_< Så sant som det är sagt! >:D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dxtr Skrivet november 16, 2006 Anmäl Share Skrivet november 16, 2006 Är på ep14 nu, så jävla grym serie asså! Nästan som att följa en hollywood film som gjorts om till episoder! Att kalla något hollywood-film brukar inte vara en komplimang. >_< Varför inte? :S Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dxtr Skrivet november 19, 2006 Anmäl Share Skrivet november 19, 2006 Nån som hört om de kommer s02???? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet november 19, 2006 Anmäl Share Skrivet november 19, 2006 Är på ep14 nu, så jävla grym serie asså! Nästan som att följa en hollywood film som gjorts om till episoder! Att kalla något hollywood-film brukar inte vara en komplimang. >_< Varför inte? :S För att folk generaliserar hollywood filmer som skräp som är gjort endast för att tjäna pengar i princip. Jag är ingen sån kulturfjant och har inte något emot hollywood filmer, men det är därför man inte använder det som en komplimang. XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LordMune Skrivet november 20, 2006 Anmäl Share Skrivet november 20, 2006 Nån som hört om de kommer s02???? Ergo Proxy är en self-contained berättelse som verkligen inte behöver en andra säsong. Någonstans. Någonsin. Var får ni allt ifrån? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dxtr Skrivet november 20, 2006 Anmäl Share Skrivet november 20, 2006 Heh JockeII. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet november 21, 2006 Anmäl Share Skrivet november 21, 2006 Heh JockeII. Men om man säger hollywood så äre ju självklart att man syftar på stora filmer, LOTR, Sin City m.m. Alltså riktigt successiva filmer! LOTR är väl icke vad jag skulle kalla en standard hollywood film men, med tanke på att den är rätt unik. Likaså Sin City. Uttrycket hollywood-film generaliserar snarare filmer från Hollywood för att inte ha något nyskapande i sig utan bygger bara på saker som redan varit i massa andra filmer. Om du fattar vad jag menar, är ingen mästare på att förklara och dessutom är jag väldigt trött just nu, sängen kallar! ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dxtr Skrivet november 21, 2006 Anmäl Share Skrivet november 21, 2006 Hehe :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
hellunder Skrivet juli 30, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 30, 2007 Ergo proxy förvirrande?? Det är ju det som gör serien sevärd, man söker hela tiden svar på alla nya frågor som presenteras i serien. Jämför med Full metal alchemist där man ganska tidigt får veta ganska mycket om hur allt hänger ihop, då tappar man lite av engagemanget fram tills ungefär de tio sista avsnitten då man får lite nya cliffhangers igen. Men vad ska man egentligen se när man har sett klart ergo proxy? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet juli 30, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 30, 2007 Tja du, det är lite svårt att svara på eftersom jag inte har den blekaste aning om vad du har sett mer än Ergo Proxy, men vi gör ett försök. Gillade du faktumet att serien fokuserar mycket på karaktärernas tankar och psyken? Ge Neon Genesis Evangelion en chans. Gillade du faktumet att serien genom handling och karaktärer tar upp en del ideologiska frågeställningar som är relaterade till framtida civilisation? Ge Ghost in the Shell: Stand Alone Complex en chans. Ingen av serierna är över huvud taget liknande Ergo Proxy, men det var just de två serierna som dök upp i mitt huvud då jag såg den, detta tack vare ovanstående aspekter. Om inte annat är de båda fruktansvärt bra, så du "torskar" inget på att se dem. (Om du nu inte redan har gjort det) GL HF Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg