Erik Skrivet januari 31, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 31, 2006 Till de som håller på och lär sig hiragana kan jag tipsa om ett spel som jag har knåpat ihop i samarbete med ett japanskt företag. Det går ut på att matcha rätt hiragana till rätt uttal. Spelet finns på vår webbplats, som är en Japan-portal som ligger i startgroparna. Vi har precis lagt upp webbplatsen, så det är mycket som saknas än så länge, men vi har höga ambitioner. Det kommer att komma fler spel där man kan öva sig på japanska på olika sätt inom kort. Berätta gärna vad ni tycker om spelet och webbplatsen. http://www.japania-y.net/ Spelet finns under "program". Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Erik Skrivet mars 7, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet mars 7, 2006 Nu finns det två nya spel. Prova gärna dem, och kom gärna med kommentarer. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet mars 8, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 8, 2006 Dom verkar bra, kan alleredan Hiragana, Katakana och ca 1000 Kanji så jag kanske inte är rätt person att bedömma men dom verkar vara riktigt bra hjälpmedel för att lära sig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nuudoru Skrivet mars 9, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 9, 2006 Jag kan kanske testa spelen lite senare. Ska gå igenom hiragana på japanska kursen då så jag kan väl testa här då senare om jag orkar. ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Erik Skrivet mars 9, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet mars 9, 2006 Ett av spelen är faktiskt en kurs i hiragana och katakana, så prova gärna det och säg om du tycker att det var till hjälp eller inte. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nuudoru Skrivet mars 11, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 11, 2006 Aha! Men då kan jag testa det på måndag när jag är hemma igen. ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nuudoru Skrivet mars 26, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 26, 2006 Japp, jag dubblepostar. Anyway, jag spelade The Hiragana Adventure en del. Skoj spel men ni borde verkligen göra något åt rösten! Den är dryg och jättetråkig att lyssna på. :P Annars så tyckte jag om spelet. ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pixelgamer Skrivet maj 1, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 1, 2006 Tyckte det var väldigt dåligt ljud, speciellt på hiragan kursen, så jag tröttna efter första testet, men det är säkert bra! Men inte lika mycket brus så skulel man höra bättre osv. =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg