Hoppa till innehåll
Anime.se

Mushi-shi

dreamchaser
 Share

Rekommenderade inlägg

Nån mer än jag som kollar på Mushi-shi? Fick upp ögonen för denna anime efter jag läst en preview av mangan.

Tycker själv att den är riktigt bra, älskar verkligen miljöerna. Vad jag förstår är det bara 5 volymer manga och 24 ep av animen vilket jag ser som att varje kapitel är en episod.

Har dock inget belägg för detta, nån som är mer upplyst får gärna komentera detta.

En preview på denna manga kan hittas på Kodanshas sida.

http://www.kodanclub.com/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Yes, jag tittar på den, och tycker helt klart att det är en av säsongens bästa serier. Mushishi är ett praktexempel på god berättarteknik och har ett i mitt tycke kul koncept som de utan problem borde kunna bygga vidare på. Animeringsstil och soundtrack går dessutom hand i hand med det allmäna stuket i varje avsnitt så helhetskänslan känns perfekt. Jag ska erkänna att jag inte har läst mangan och heller inte kommit fruktansvärt långt in i animen, men vad jag sett hittils har varit strålande. Jag gillar dessutom i det närmaste totalt okända Nakano Yuto's röstinsats som Ginko. Nu väntar jag bara på att R2 DVD:n ska anlända. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg de två första avsnitten i morse och kan lungt säga att det antagligen blir en av mina favoriter.

Hade ingen aning om vad den skulle handla om bara några stödord i huvudet och detta var helt perfekt.

Efter första avsnittet så var redan serien så grymt bra.

Gillar att ett avsnitt är en slags saga med samma huvudroll som man gärna borde få veta mer om snart.

Och musiken är bra, speciellt introt.

Nu måste man se mer, fast det avslutas så bra varje gång.

greato....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 3 weeks later...

Har sett 3 avsnitt och den är ju väldigt vacker och lugn, samtidigt som den är väldigt bra, fast lite skum är den :D Ginko är en intressant karaktär och det ska bli spännande att få veta mer om honom. Och musiken är ju väldigt bra också, gillar verkligen "The Sore Feet Song"

Jag har även läst första kapitlet av mangan, och det innefattade hela första episoden. Jag önskar att den kunde översättas (officellt ^^' ) till ett språk man förstår, den verkar ju helt klart köpvärd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har bara läst mangan i Afternoon nu i något år, och den är verkligen helbra. Lite väl bisarr ibland, men jag gillar att det är avslutade berättelser hela tiden (förutom nu sist, då).

Tyvärr blir man allt mindre motiverad att se en animé på en manga man redan läst... :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mjo, som jag förstått det så är dialogen i animen i princip identisk med den i mangan, så det blir la lite kaka på kaka att följa båda. Jag läser inte så fruktansvärt mycket manga så jag har till stora delar undvikit det dilemmat, men jag minns att Ranma-animen som bäst var måttligt rolig efter att jag hade läst det identiska händelseförloppet i mangan dessförinnan. Det kan nog vara värt att ta en titt på Mushishi-animen för musikens skull, dock. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 2 months later...
  • 5 months later...

Det här handlar inte om animen, utan om mangan, men orkade inte starta ett nytt ämne och vi har ändå pratat lite om mangan i den här tråden.

Mangan har blivit licenserad av Del Rey och första boken kommer i januari 2007! Den kommer bli lite dyrare än en normal manga: $12.95

Bevis

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mangan har blivit licenserad av Del Rey och första boken kommer i januari 2007! Den kommer bli lite dyrare än en normal manga: $12.95

Men så kommer den att tryckas med bättre papper och i lite större format än andra mangor också, pga att den kommer att ges ut i deras "mature line". :)

Det mesta pekar på att animen också blivit licensierad. Hoppas, hoppas! Mushishi är verkligen en av mina favoritserier och det skulle vara jättekul att ha den i samlingen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mushishi är verkligen blivit en favorit för mig. Har nästan sett alla avsnitten, tror bara att det är det sista avsnittet som jag behöver se...

Men, det här är verkligen en anime som jag skulle tänka mig att köpa. Mangan också, för den delen. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Share

• Skapa nytt...